به گزارش مشرق،قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی نوشت:

دستیابی به نرخ رشد نقدینگی ۲۵ درصد؛ عبور و پشت سر گذاشتن یک دوره پرفشار نقدینگی ۴ ساله

رئیس‌کل بانک مرکزی:

نرخ رشد ۲۵ درصد معادل نرخ رشد نقدینگی تعادلی بلندمدت اقتصاد ایران در ۴۰ سال اخیر است. دستیابی به این مهم به معنای عبور و پشت سر گذاشتن یک دوره پرفشار نقدینگی ۴ ساله و رسیدن به شرایطی باثبات براساس متغیرهای اقتصاد کلان است.

با اجرای برنامه‌ها و اقدامات بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در سال ۱۴۰۲ روند کاهشی قابل ملاحظه ای به خود گرفت. به نحوی که بر اساس محاسبات بانک مرکزی نرخ تورم نقطه به نقطه از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۲۲ واحد درصد کاهش پیدا کرد.

دستیابی به نرخ رشد نقدینگی ۲۵ درصد؛ عبور از یک دوره پرفشار نقدینگی ۴ ساله

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    تا وقتی دلار افسارش دست دلاری فروشان و ذینفعان گرانی دلار با قیمتهای جعلی تلگرامی هست تورم تک رقمی نمیشه و مردم فقیرتر میشند.حرف رهبری زمین مونده تورم چه ربطی داره به نقدینگی مثالش عربستان چین بولیوی مراکش و... که ارز ثابت دارند
  • مهدی US ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    2 1
    اگر نقدینگی رشد نکرده پس چرا ارزش پول ملی اینقدر سقوط کرده در زمان روحانی ۲۷ در زمان رئیسی شده ۵۰. آقا سر چه کسی را می خواهی کلاه بگذاری چرا اینقدر چرت می گوئی.
  • IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    هر موقع تورم شد زیر ۱۵ درصد بعد بیاید دم از موفقیت بزنید و وقتی چند سال پیاپی تونستید همین حدود یا کمتر نگهش دارید حرف از ثبات بزنید. الان نرخ رشد نقدینگی ۲۵ درصد چیز خوبیه مثلا؟! یعنی به اندازه یک چهارم نقدینگی فعلی به نقدینگی اضافه میشه. واقعا اگه معیار "نرخ رشد نقدینگی تعادلی بلندمدت اقتصاد ایران در ۴۰ سال اخیر" است که اصلا هدف خوبی نیست. چون در این ۴۰ سال وضعیت تورم و نقدینگی جالب نبوده که الان رسیدن بهش موفقیت باشه.
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    این حرف ها واقعا باورش سخته وقتی در عمل چیز دیگه ای رو می بینیم، وقتی جیب مون کوچک تر و قدرت خرید پایین تر و گرانی ها بیشتر میشه دادن این آمارها بازی با وقعیت است.
  • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    اگر رشد نقدینگی کاهش پیدا کرده پس چرا تورم با قدرت دارد جلو می رود جواب ساده چون گرانی ربطی به نقدینگی ندارد و مشکل از بازی با دلار است که دست دلالان و صاحبان زر و زوره که با گرانی دلار تورم ایجاد میکنند به فکر دلار باشید (اگر وقت ازاد دارید)
  • حمیدرضا IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    شمام که مثل دولت قبل قهرمان آمارها و کاغذهایید..
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    مسخره س.هییییچ نشانه ای از بهبود که تو بازار دور و بر ما پیدا نمیشه.نمیدونم این دوستان تو یه ایران دیگه زندگی میکنن؟کاش یه دعوت نامه واسه ما هم میفرستادن.
  • حامد IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    سلام. بنده برای کنترل نقدینگی، یک طرح عملی دارم. اگر کسی می تواند به آقای رئیس جمهور یا آقای مخبر یا آقای بهادری جهرمی برساند، من می توانم آن را ارایه کنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس