کد خبر 1584881
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
طرح «سلامت خانواده» به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس اعلام مسئول منطقه‌ اروپای سازمان بهداشت جهانی، این برنامه به نام ایران ثبت جهانی شد.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت که در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان حضور یافته است، به ارائه دستاوردهای بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی ایران در این اجلاس پرداخت که مورد توجه مسئولان سازمان جهانی بهداشت و کشورهای عضو این سازمان قرار گرفت.

وی در هفتمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو اجلاس شانگهای، دسترسی به آب سالم و مراقبت‌های بهداشتی ایران در این حوزه را تشریح کرد.

عین اللهی در حاشیه این اجلاس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه مراقبت‌های بهداشتی دستاوردهای متعدد و متنوعی داشته است، افزود: این دستاوردها مورد توجه کشورهای عضو شانگهای قرار گرفت و این کشورها خواستار همکاری‌های دانشگاهی همچنین همکاری در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: روند دسترسی مردم در ایران به آب آشامیدنی سالم بسیار فزاینده بوده و طرح سلامت خانواده، به عنوان محور اساسی در سلامت جامعه در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    تو ایران کسی تا حالا اثری از برنامه سلامت خانواده دیده یا شنیده؟ اصلا کسی میدونه چی هست؟اولین چیز داشتن بیمه رایگان همگانیه که واقعا بیمه و واقعا رایگان و واقعا همه جا خدمات بده نه مثل بیمه سلامت.و داشتن ی دکترخانواده است
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      0 0
      امید وارم مانند طرح کاهش جمعیت که نسل ایرانی تهدید می کند و جایزه اش را به ایران دادند و به نام ایران ثبت شد توطئه نباشد
  • درمان شده ام اس با طب اسلامی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    یادی کنیم از شهید دکترطریقت که طرح پزشک خانواده را در کمیته امداد و‌بعد از آن کشور اجرایی کرد و رهایش کردند دانشگاه جامع طب ایرانی اسلامی را ساخت از اهدافی که امر مستقیم رهبری بود منحرف و تبدیل به ضعیف ترین خوانش ازطب سنتی شد و مرکزی برای مقابله با طب اسلامی که بر سردر دانشگاه حک شده است! بابت تشر به سرپرستار اهمال کاری که با جان بیمار بازی کرده بود جنجال علیهش برگزار و‌زود برکنار شد .. و شخص شریفش در حالی که در حال ساخت اولین بیمارستان طب ایرانی اسلامی بود .. داخل چال آسانسور به صورت مشکوک بی جان پیدا شد بدان روح شرقی ، دانشمند و‌کوشا درود و صلوات بفرستیم و یادی کنیم از دغدغه رهبری که به ایشان فرمودند دغدغه امروز من طب ایرانی و اسلامی است بدان بپردازید...
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    ازانجا که اتفاق نظر و عقیده، امری محال است اما معضلات مشترک جهانی در رفع فقر و بیماریها و سختیهای زندگی حول همکاریهای علمی و اقتصادی، زندگی د جامعه مختلف العقیده مختلف مشکلساز نبود اما با بهبود شرایط کلی جهان و بطور خاص از زمان انقلاب ایران، عقیده خاص به مهمترین رکن ثبات و امنیت جامعه تبدیل شده. در چنین شرایطی برای کاهش درگیریها و حفظ حرمت انسانها، تفکیک جغرافیائی جوامع براساس نوع عقیده ضرورت دارد. اما عقیده ای که عزم سلطه بر جهان دارد، چنین امری را محال میکند و راهی جز نبرد یا نابودی و یا تسلیم برای دگر اندیشان وجود ندارد. با گوشت خوک نخوردن هیچکس راستگو و قابل اعتماد نمیشود که با خداپرستی جهان امنیت و امید یابد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس