وزیر دفاع آلمان: با افسرانی که مکالمه‌شان رهگیری شد برخورد می‌کنم

وزیر دفاع آلمان پس از نشست ویژه دفاعی اعلام کرد که با افسران ارشدی که مکالمه آنها توسط روسیه رهگیری شده، برخورد خواهد کرد و افزود: رئیس نیروی هوایی آلمان نیز در این مکالمه با خطی ناامن حضور داشته است.

به گزارش مشرق، مکالمه افسران ارشد نیروی هوایی آلمان درباره احتمال استقرار موشک‌های کروز تاروس این کشور در اوکراین اوایل ماه جاری میلادی توسط یک رسانه روسی منتشر شد.

به نقل از شبکه خبری DPA، سرویس‌های اطلاعاتی روسیه این مکالمه را در حالی رصد کردند که در آن دست کم یکی از افسران نیروی هوایی آلمان از یک خط ارتباطی نامطمئن و رمزگذاری نشده استفاده کرد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت: «ایگنو گرهارتز» بازرس نیروی هوایی یکی از دو افسر ارشد بوده که با خط ناامن در این مکالمه حضور داشته است.

وی با بیان اینکه تحقیقات بیشتری در این باره در جریان است، افزود: صحبت درباره پیامدهای این رویداد، هنوز زود است. باید یکبار دیگر روشن کنم که نباید به خواست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بهترین افسرانم را اخراج کنم، خواه اینکه آنها اشتباه کرده باشند یا نه.

پیستوریوس پس از نشست با کمیته دفاعی آلمان گفت: اگر این کار را بکنم دقیقا همان چیزی است که پوتین می‌خواهد.

در مکالمه لو رفته، افسران نیروی هوایی آلمان سناریوهایی را برای استقرار موشک‌های تاروس در صورتی که آنها به اوکراین ارسال شوند، ارائه کردند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان بارها تامین چنین موشک‌هایی را برای اوکراین و با وجود درخواست‌های مکرر کی‌یف رد کرد و گفت نگران است آلمان بیش از اینها خودش را به ورطه جنگ با کرملین بیندازد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    می‌بینید کسی که اشتباه کرده با نام کامل و سِمَتش اعلام میشه مخصوصا این یکی که از افسران بلندپایه نظامی بوده.اما مملکت ما هنوز داریم با حروف الفبا بزرگترین دزدها و مسئولین رشوه خوار و اختلاس گر صدا می‌زنیم که خدای ناکرده آبروشون نره و دوباره بتونن جای دیگه و مسئولیت دیگه اختلاس بزرگتری انجام یده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس