کد خبر 1583730
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
انگلیس، دومین کشور «بدبخت» دنیا

یک موسسه اعلام کرد، انگلیس به عنوان دومین کشور «بدبخت» و «ناراحت» جهان نام گرفته است.

به گزارش مشرق، بنیاد علوم اعصاب Sapien Labs اعلام کرد، سلامت روان انگلیسی‌ها از آغاز پاندمی کرونا به شدت کاهش داشته و اثری از بهبود در آن دیده نمی‌شود.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، چهارمین گزارش سالانه این بنیاد به نام «وضعیت سلامت روان جهان» به بررسی سلامت روان ۴۱۹ هزار و ۱۷۵ شرکت کننده از ۷۱ کشور در سراسر جهان و از طریق اینترنت پرداخت.

نتایج این بررسی نشان دهنده وضعیت ترسناک جهان انگلیسی زبان است. از ۷۱ کشور، کشورهای انگلیسی زبان انگلیس، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند در پایین جدول قرار دارند و ساکنان انگلیس فقط از ازبکستان خوشحالترند.

در این نظرسنجی، انگلیس از نظر سلامت روانی کلی جمعیت، هشت رتبه پس از یمن و ۱۲ رتبه پس از اوکراین قرار دارد.

همچنین حدود ۳۵ درصد از انگلیسی‌ها به این نهاد گفتند که یا «مضطرب هستند یا در حال چالش» هستند که این رقم نسبت به سال گذشته، زمانی که این کشور در رتبه آخر رتبه‌بندی قرار گرفت، تنها ۰.۷ درصد کاهش داشت.

برای تعیین سلامت روان کلی هر کشور، این بنیاد از افراد ۴۷ سوال درباره «خلق و نگرش»، «وضعیت اجتماعی»، «محرکه و انگیزه» و «انطباق پذیری و انعطاف پذیری» و سایر سوالات را پرسید. در حالی که بنیاد علوم اعصاب Sapien Labs اشاره کرد که پاسخ به این سوالات ذاتا ذهنی است، گزارش‌های دیگر به نتایج مشابهی رسیده‌اند.

در میان کاهش تاریخی استانداردهای زندگی، دفتر آمار ملی انگلیس در ماه نوامبر ۲۰۲۳ متوجه شد که شهروندان انگلیسی در سال منتهی به مارس گذشته کاهش شادی و رضایت شخصی را تجربه کردند. بر اساس گزارشی که ماه گذشته در مجله پزشکی لنست منتشر شد، حدود ۱.۸ میلیون نفر در بریتانیا در حال حاضر در انتظار درمان سلامت روان هستند.

این بنیاد همچنین خاطرنشان کرد، سطح رفاه در سراسر کشورهای انگلیسی زبان در دوران پاندمی کرونا کاهش داشت و این کاهش همچنان بدون بهبود، ادامه دارد.

در این میان، در این گزارش مشخص شد که رفاه روانی در کشورهایی که غذاهای فراوری شده را به صورت معمول مصرف می‌کنند، کودکان از تلفن‌های هوشمند در سنین پایین استفاده می‌کنند و روابط بین اعضای خانواده‌ها بسیار کم است، پایین است. همچنین کشورهای ثروتمند و انگلیسی زبان کمترین امتیاز را در تمام این سه معیار کسب کردند.

بر اساس آنچه این مرکز منتشر کرده، جمهوری دومینیکن در راس خوشحالترین کشورهاست و مقام دوم سریلانکا و بعد تانزانیا قرار دارد. تمامی ۱۰ کشور برتر، آفریقایی، آسیایی یا کشورهای حوزه آمریکای لاتین هستند.

این بنیاد در گزارش خود نوشته است: این الگو نشان می‌دهد که توسعه بیشتر اقتصادی و ثروت، به سلامت روانی منجر نمی‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    1 0
    انشاالله خراب بشه انگل لیس
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      انشاالله قسمت تو هم بشه
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      15:57 الهی آمین!
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    2 0
    ازبس خبیثن
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      16:19 احسنت، دقيقأ همینطوره!
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    این ناراحتی به مرگ بر دیکتاتور باید تبدیل شه اگر یک تطاهرات سندیکا یی بشه راه انداخت دوباره در یکی از بخشها ..... باید هییت حاکمه انگلیس را به خاطر عدم گوش دادن به سندیکلها مخالفان جنگ عزه و اوکراین و ... جورد خطاب عرار بگیره یک موج که باجمع کردن تمام چیزهایی که جیبینند باید دروتشون خشم بشه و یک بالا رفتنوقیمت یا یک تطاهرات دیگه کافیست باید بیارد وسط
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    غربگداها هنوز نیومدن یه جوری بچرخوننش پای ایران رو هم وسط بکشن بگن ما داریم آیفون بدست تو صف خرید سکه از گرسنگی می‌میریم و موضوع اصلی رو به حاشیه بکشن؟؟! عجیبه ؟!
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    باید معیارهای سنجش رو کاملا مشخص بگه تا معلوم بشه بر چه اساسی بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس