کد خبر 1583721
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
مرکز افکارسنجی روسیه: پوتین با ۸۲ درصد آرا پیروز انتخابات آتی است

مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه (VCIOM) اعلام کرد: نتایج نظرسنجی این مرکز نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری با ۸۲ درصد آرا پیروز خواهد شد.

به گزارش مشرق، این مرکز افکارسنجی روز دوشنبه افزود: پیش‌بینی می‌شود در این انتخابات، نیکولای خاریتونوف نامزد حزب کمونیست فدراسیون روسیه و ولادیسلاو داوانکوف نامزد حزب مردم جدید، هر یک، ۶ درصد آرا را به دست آورند و در جایگاه دوم و سوم قرار گیرند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، پیش‌بینی می‌شود که لئونید اسلوتسکی رهبر و نامزد حزب لیبرال دموکراسی روسیه نیز پنج درصد آرای مردم این کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

بنا بر نظرسنجی دیگری که بنیاد افکار عمومی روسیه (POF) روزهای ۴ تا ۶ مارس بین یک هزار و ۵۰۰ پاسخ دهنده انجام داد، پوتین توانست ۸۰ درصد از کل آرا را به دست آورد. خاریتونوف با ۵.۷ درصد، اسلوتسکی با ۵.۶ درصد و داوانکوف با ۴.۶ درصد آرا در رده‌های بعدی قرار گرفتند. این مرکز افکارسنجی، میزان مشارکت مردم روسیه در انتخابات را ۶۹.۸ درصد پیش‌بینی کرد.

بر اساس قانون روسیه در مورد انتخابات ریاست جمهوری، انتشار نتایج نظرسنجی در مورد انتخابات ریاست جمهوری ظرف پنج روز قبل از آخرین روز رای گیری و در خود روز انتخابات ممنوع است.

شورای فدراسیون یا مجلس علیای پارلمان روسیه، ابتدا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند ۱۴۰۲) را به عنوان تاریخ انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه بعدا اعلام کرد که رای گیری طی سه روز، از ۱۵ تا ۱۷ مارس (۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد و، این دوره،‌ نخستین انتخابات سه روزه ریاست جمهوری روسیه خواهد بود.

رأی گیری پیش از موعد انتخابات ریاست جمهوری روسیه پیش از این ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ (ششم اسفندماه ۱۴۰۲) در ۱۵ منطقه این کشور آغاز شده است.

ساکنان مناطق صعب العبور و دوردست و همچنین ملوانان کشتی‌هایی که آمدن آنها به شعب رأی گیری در روزهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری روسیه دشوار است، می توانند زودتر از سایر مناطق این کشور رأی خود را به صندوق بیاندازند.

علاوه بر این، انتخابات برای ساکنان مراکز مسکونی استان زاپروژیا که در خط مقدم در منطقه عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین قرار دارند نیز آغاز شده است.

در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، امکان رأی‌گیری آنلاین نیز پیش بینی شده است. به نوشته روزنامه ایزوستیا، بنا بر اعلام نیکولای بالویف، معاون کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، بیش از سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از شهروندان روس در این کشور تا ششم مارس ۲۰۲۴ (۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲) درخواست خود برای رأی دادن آنلاین را ثبت کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • alir IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    3 0
    هم روسیه انتخابات داردو هم کره شمالی
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      چرا متلک می اندازی؟
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 1
    وقتی از الان نتیجه انتخابات مشخص میشه یعنی قراره آمارسازی بشه
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 1
    یاد انتخابات کره شمالی افتادم!!!
    • Hamid IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      7 0
      فقط کسانی رو میزارن کاندید بشن که میدونن رای نمیارن یا نسبت به شخص مورد نظر رای کمتری داره
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    عمیقا امیدوار بودن جیزی شبیه روسیه را در ایران ایحاد کنیم البته زیرش اسلام بود حتما اما
  • عمیر IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    لعنت به همشون بچه کشای کثیف
  • عمیر IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    لعنت به همشون بچه کشای کثیف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس