کد خبر 1583271
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
حوادث

مسئول کمپ ترک اعتیاد که همراه ۵ نفر به اتهام قتل یکی از مددجویان به حبس و پرداخت دیه محکوم شده بودند برای دومین بار درخواست اعسار کردند.

به گزارش مشرق، تیر سال ۱۳۹۹ به دنبال گزارش مرگ مشکوک یک پسر مددجو در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد و شکایت خانواده وی از مسئول کمپ، پرونده‌ای برای افشای راز این مرگ تشکیل شد.

خانواده پسر جوان به مأموران گفتند: پسرمان چند سال به مواد مخدر اعتیاد داشت تا اینکه او را راضی کردیم برای ترک به کمپ ترک اعتیاد برود. چند روز قبل او را به کمپ بردیم اما چند روز بعد جسدش را که آثار شکنجه و ضرب و شتم روی آن به‌وضوح مشخص بود به ما تحویل دادند.

با این شکایت مأموران به محل کمپ رفته و پس از بررسی دوربین‌های مداربسته آنجا دریافتند که غیر از یک دوربین، فیلم‌های ضبط شده سایر دوربین‌ها پاک شده است.در فیلم به دست آمده مشخص شد که مسئول کمپ به اتفاق ۵ نفر از مددجویان به شکل بی‌رحمانه‌ای پسر جوان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و در جریان این درگیری او به قتل رسیده است.

با روشن شدن این ماجرا متهمان بازداشت شدند و بعد از تکمیل تحقیقات برای آنها کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲ فرستاده شد.

نخستین جلسه دادگاه

در ابتدای جلسه وکیل اولیای‌دم به جایگاه رفت و گفت: به علت قتل فجیع پسر جوان و شکنجه وی، اولیای‌دم حاضر به گذشت نیستند و تقاضای قصاص کرده‌اند.

سپس مسئول کمپ به جایگاه رفت و با رد اتهامش گفت: من مشکلی با مقتول نداشتم و فقط دو ضربه به او زدم، اما آن پنج نفر به خاطر کینه او را زدند. چون چند روز بعد از اینکه خانواده قربانی او را به کمپ آوردند می‌خواست از کمپ فرار کند.

قاضی به متهم گفت: فیلم دوربین مداربسته نشان می‌دهد شما بی‌رحمانه او را با چوب و لوله آهنی کتک زده‌اید.

متهم جواب داد: شرمنده‌ام.

در ادامه دومین متهم به جایگاه رفت و گفت: من هم مددجو بودم. مسئول کمپ ما را تهدید می‌کرد و کتک‌مان می‌زد و مجبور به اطاعت از او بودیم. اگر موضوع را به خانواده‌های‌مان می‌گفتیم خیلی خونسرد می‌گفت فرزندتان دچار مشکلات روانی شده و اگر به خانه بیاید ممکن است دست به جنایت بزند و همین اظهارات باعث می‌شد خانواده‌های‌مان قبول کنند که ما نباید ترخیص شویم.

سپس سایر متهمان هم به جایگاه رفتند و اظهارات مددجوی کمپ را تأیید کردند.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و صاحب کمپ را به ۱۰ سال حبس، ۲ سال ممنوعیت از تصدی و اداره هرگونه مرکز نگهداری افراد معتاد و غیره و پرداخت دیه محکوم کردند.

پنج متهم دیگر نیز هر یک به ۸ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شدند و حکم در دیوان‌عالی کشور مهر تأیید خورد و قطعی شد، اما چون متهمان ردیف‌های دوم تا ششم، توان پرداخت دیه را به صورت یکجا نداشتند، درخواست اعسار کردند.

دومین جلسه دادگاه

پس از درخواست اعسار متهمان پرونده بار دیگر به شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران رفت.

در این جلسه متهمان از قضات خواستند تا با پرداخت اقساطی دیه به مادر مقتول موافقت کنند، اما این درخواست از سوی قضات پذیرفته نشد.

سومین جلسه دادگاه

پس از گذشت بیش از ۳ سال از جنایت فجیع کمپ ترک اعتیاد، بار دیگر پنج متهم پرونده از قضات دادگاه درخواست کمک کردند.

در این جلسه متهمان یک به یک به جایگاه رفتند و ضمن ابراز ندامت از قضات خواستند تا با پرداخت اقساطی دیه موافقت کنند. آنها گفتند چون قتل در ماه حرام رخ داده هر کدام باید یک ششم دیه را بپردازیم و در حال حاضر شرایط پرداخت یکجای این مبلغ را نداریم.

با پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    4 2
    قوانین مسخره اسلامی،چون خانواده مقتول پول پرداخت دیه ندارن قاتل رو اعدام نمیکنن
    • DE ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      هاها چرا رامبد جوان گلریزان نمی کنه؟
    • امید IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      اولا مسخره خودتی که چیزی از قوانین اسلامی نمیدونی آخه صهیون پاپتی تو رو چه به تفسیر قوانین اسلام
  • DE ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    6 0
    این مسئول سابق کمپ در خفاء با اون دستیاراش درست مثل صهیونیست های وحشی رفتار کرده! این جور کمپ وحشتناک با این جور رئیس وحشی اش باید تحت نظارت و کنترل سخت وزارت بهداشت یا سازمان بهزیستی باشه. 2 سال ممنوعیت شغلی برای این مسئول سابق کمپ با این سابقه قتل خیلی کمه. بخصوص اینکه دیگرمددجویان روهم مورد ارعاب و آزار قرار می داده! این مسئول سابق کمپ اصلا صلاحیت چنین شغلی رو نداره! آدمی با اینهمه خشونت و زورگویی میتونه درآینده باز از این اقدامات خشونت آمیز انجام بده. از خانواده مسئول کمپ سابق باید تحقیق بشه آیا زنش رو هم مورد ضرب و شتم قرار میداده یانه؟
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    4 0
    عجب مملکتی و عجب دادگاههای فشلی! چرا این همه پرونده ها رو این دست و اون دست میکنید و قاطعانه همون موقع رای نهایی صادر نمیکنید چرا این همه به خانوادها فشار میارید برای گذشت از قصاص که قانون و حکم بدون تغییر خداست! واقعا که هیچ چیز دادگاههای ما اسلامی و علوی نیست فقط حرف اول رو پول و پارتی و نفوذ و گرفتن وکیل برای تغییر حکم میزنه قاضی که رای رو صادر میکنه چرا باید طرف با دادن پول میلیونی به وکیل رای رو عوض کنه! اگه قاضی بلد نیست حکم بدهد چرا شده قاضی!
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 0
    مسئولین کمپ بخاطر بیشتر نگهداشتن افراد معتاد به عناوین مختلف از خانواده هایشان درواقع اخآدی می کنند و اغلب هم افرادی قصی القلب و فاقد صلاحیت علمی، اجتماعی و امکاناتی هستند که فقط برای سودجویی اقدام به ایجاد کمپ کرده اند و کمترین توانایی برای اداره یک مجموعه های مهمی را ندارند.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 1
    دانشگاه خفنی هم مدرک گرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس