به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات یمن مطلبی با عنوان تلاش بازیگران جنوب یمن برای ماهیگیری از آب گل‌آلود دریای سرخ منتشر کرد که به شرح زیر است:

النورا آردماگنی طی یادداشتی در اندیشکده خاورمیانه آمریکا به رقابت نیروهای وابسته به سعودی و امارات در جنوب یمن برای استفاده از نگرانی‌های غرب در مورد دریای سرخ و کسب حمایت آن‌ها علیه انصارلله اشاره کرده است.

نویسنده ناظر به ناکامی ائتلاف‌های غربی در دریای سرخ برای توقف عملیات انصارالله، بیان داشته که نیروهای ضدانصارالله معتقدند آمریکا باید دریابد که تهدید انصارالله با حملات هوایی متوقف نخواهد شد و تنها راه رفع آن، حذف حکومت انصارالله و اعاده حکومت یمن به نیروهای وابسته به سعودی یا امارات خواهد بود.

طبق این یادداشت، شورای ریاست‌جمهوری وابسته به عربستان و شورای انتقالی وابسته به امارات(دو بازیگر اصلی جنوب یمن) در حال رقابت با یکدیگر به هدف کسب تسلیحات قوی تر برای آغاز نبرد هستند و لی نگران هستند که نبرد با انصار الله در شرایط کنونی به همراهی با اسرائیل تعبیرشده و موقعیت داخلی شان تضعیف شود.

نویسنده اشاره دارد که اعضای شورای ریاست جمهوری با نگرانی از اینکه شورای انتقالی به عنوان غرب گراترین نیروی یمن شناخته شود،در حال کاهش اختلافات خود هستند تا به عنوان تنها نیروی رسمی و د ارای شناسایی بین المللی در یمن معرفی شوند.

نویسنده، نارضایتی عربستان و آمریکا از تزلزل در تش بس جنگ یمن را مانع معمی در سوگیری آمریکا به ارائه حمایت نظامی از این دو گروه و تشدید آتش نبرد در یمن قلمداد می کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طلا US ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    لعنت خدا بر امارات و سعودی که باعث گشنگی و اوارگی و کشتار مردم در لیبی، سودان و بمن هستند. تبدیل شده اند به نابود کنندگان مسلمانان منطقه برای منافع اسراییل و‌امربکا. لعنت خدا براین ملعونان باشد.
  • CA ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    بن سلمان که کلا غلاف کرده !! فهمیده که هیچ غلطی نمیتونه بکنه و با کوچکترین اقدام حوثیها آخور آنها رو که آرامکو است نابود میکنن !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس