کد خبر 1581374
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
حوادث

پرونده زوج جنایتکار که برای اخاذی یک مرد نیکوکار را ربوده و به قتل رسانده بودند برای اجرای حکم مجازات به دادسرای امور جنایی فرستاده شد.

به گزارش مشرق، تابستان سال ۱۴۰۰ خبر ناپدید شدن مردی میانسال به پلیس شهر قم اعلام شد. با شروع تحقیقات مشخص شد که این مرد ۶۶ ساله از افراد سرشناس و نیکوکار شهر بوده که صبح همان روز سوار بر خودروی پژو ۲۰۶ خود از خانه خارج شده و دیگر برنگشته است.

در حالی که تحقیقات برای یافتن سرنخی از وی ادامه داشت، عصر روز بعد مأموران کلانتری فرودگاه امام خمینی(ره) حین گشت در منطقه به یک خودروی پژو ۲۰۶ که در مسیری خلاف جهت در حرکت بود، مشکوک و متوجه شدند زن و مرد جوانی داخل خودرو با هم درگیر هستند.

مرد راننده به محض دیدن خودرو پلیس با سرعت فرار کرد و بدین ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد.

دقایقی بعد مأموران گشت پلیس موفق شدند خودرو را متوقف کنند.

هنگامی که مأموران برای بازرسی خودرو زن و مرد جوان را پیاده کردند، ناگهان با جسد مردی میانسال روی صندلی عقب روبه‌رو شدند که دست و پایش را بسته بودند. گزارش کشف جسد به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد و تیم جنایی راهی محل شدند.

در ادامه بررسی‌ها، مشخص شد جسد متعلق به همان مرد نیکوکار است که ناپدید شده بود. با شروع تحقیقات مرد جوان که اعتیاد به مواد مخدر داشت گفت: من و همسرم وضع مالی بدی داشتیم. از آنجا که این مرد در شهر قم به نیکوکاری معروف بود به همسرم گفتم سراغش برود و از او درخواست کمک کند. چند بار این اتفاق افتاد و او هم به همسرم کمک کرد تا اینکه تصمیم گرفتیم او را گروگان بگیریم و پول کلانی به جیب بزنیم.

روز حادثه همسرم سراغش رفت و از او خواست به خانه ما بیاید تا با کمک وی مرا برای ترک اعتیاد به کمپ ببرند.

او که حرف همسرم را باور کرده بود، به خانه ما آمد و سه نفری سوار خودرواش شدیم اما در مسیر کمپ ناگهان من با چاقو به او حمله کردم و با تهدید دست و پایش را بستیم و روی صندلی عقب انداختیم بعد هم کارت بانکی‌اش را گرفتیم و به سمت تهران منطقه رباط‌کریم آمدیم و تا می‌توانستیم از حسابش پول برداشتیم. برای اینکه سروصدا نکند به او مواد مخدر تزریق کردم. روز بعد هم متوجه شدیم او مرده است. داخل خودرو با همسرم بر سر این موضوع که جسدش را کجا مخفی کنیم درگیر شدیم که پلیس ما را دستگیر کرد.

با تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و زوج جوان پای میز محاکمه رفتند. در ابتدای جلسه فرزندان مقتول برای متهمان درخواست قصاص کردند.

در نهایت پس از دفاع متهمان، قضات دادگاه کیفری مرد معتاد را به قصاص و همسرش را به ۲۵ سال حبس به خاطر معاونت در قتل عمد و هر کدام را به ۸ سال حبس برای آدم‌ربایی محکوم کردند. با تأیید این حکم در دیوان‌عالی کشور، پرونده برای اجرای حکم به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت ارجاع شد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    30 0
    این معتادین واراذل واوباش کاری میکنن که رخم ومروت ازبین برود!!!!!
  • عاقل IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    23 4
    خدا لعنت کنه اون کسی رو که میگه "معتاد مجرم نیست، بیمار است". تمام معتادین رو باید اعدام کرد. چقدر دیگه این کثافت ها باید جنایت مرتکب بشن، چند تا خانواده دیگه باید داغدار کنند تا بفهمید معتاد بیمار نیست، مجرمه! معتاد نیاز به ترک اعتیاد نداره، نیاز به اعدام شدن داره.
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      11 2
      اعدامشون کنید
    • هادی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      5 7
      این خصلت بدیه تو بعضی از ما که همه چیز رو میخواهیم تعمیم بدهیم و خودمون رو راحت کنیم در قضاوت! اکثر قریبه به اتفاق معتاد ها واقعا بیمارن و نیاز به درمان هم روحی و هم جسمی دارن و اینطور نیست که لزوما همه مجرم باشن!
    • کمبریج IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      6 0
      بیشترین جرم ها توسط افراد معتاد و متجاهرین به اعتیاد انجام میشه وقانون هم ازشون حمایت می کنه وقتی دزد را میدن تحویل زندا بعداز مدتی می بینی طرف داره برای خودش توی خیابان جولان میده دیگه حسابی متوجه قضایا میشی. معتاد مجرم است وباید عواقب جرمش را تحمل کند. مردم سرگرفتن وزندانی کردن دزدان معتاد ودزدان فقیر گرفتارند وصد البته این افراد همه قوانین رو هم یاد گرفتند
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      4 1
      حالا که قوه رهاییه بااین انگلها برخورد جدی نمیکنه بهتره خودمون هرجا دیدیمشون زیرپا لهشون کنیم!
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    8 0
    اعدام یک معتاد هرزه و نامرد و مردنی در مقابل قتل یک انسان خیر و نیکوکار ؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    16 0
    به نظرهردو مقصرند وبایدقصاص بشن نه یکیشون چه بسا نقشه را خانم این آقاکشیده واجرا کردند لعنت خدا برانسان های بدذات نمک‌ خوردین ونمکدون‌شکستید‌ بجای تشکر-شما دیگه چه گرگ صفت هایی هستید
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    11 0
    هر دو مرتکب قتل شدند چرا فقط مرد قصاص میشود این یعنی قوانین مزخرف
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      3 2
      به هر حال مباشر قتل مردک است و زنک معاون قوانین را که نمیشه که دلبخواهی تغییر داد
  • خان داداش IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    9 1
    حالا هی بگید معتاد مجرم نیست بیمار است!!!همه معتادین مجرم بالقوه شدید هستند.اکثر سرقت ها و قتل‌ها و درگیری ها و...بخاطر اعتیاد به مواد و الکل و قرص و..
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    2 0
    تاسف تاسف تاسف
  • چناری IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    4 0
    انقدر روند پرونده های مهمی مثل قتل و جنایت وو در قوه قضائیه طولانی می شوند که دیگر احکام آن تأثیری بر جامعه ندارد چه موقع باید قوه قضائیه از خواب خرگوشی ببدار شود و یکی از علت های بیشتر شدن جرائم سنگین نحوه برخورد اداری و طولانی توسط این قوه ضعیف است
  • عادل IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    53 0
    ادمی که بخاطر پول ومواد ادم میکشه از پست ترین موجوداته.انسان صداش نکنید که انسان بودن لیاقت وشرف میخواد
  • ایرانی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    3 0
    لعنت به فکر پلید که هرچه کرد اوکرد
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    آخی خدا رحمتت کنه مرد! این بی شرفهای کفتار صفت اعتماد رو از افراد نیکوکار میگیرن.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    1 0
    پدر منم از افراد خیر بود ساده و پاک سرشت به همه کمک می‌کرد شخصی از اقوام تصادف کرده بود ته دره لای ماشین گیر کرده بود اونو کول گرفت برد بیمارستان بعد از دو سال همون آدم پدرم رو کشت و پولاشو سرقت کرد ما هم هر قدر التماس کردند رضایت بدید رضایت ندادیم و اعدامش کردیم اینجور آدما نه تنها قاتل هستند بلکه خوبی و مردانگی رو هم می‌کشند و ابدا خوبی رو درک نمی‌کنند به حیوانات خوبی کنی میفهمه اینا نه اینجور آدمها رو اعدام کنید تا جامعه از شرشون پاک بشه
  • پیروزه IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    1 0
    اعدام کمترین چیزی است که این مرد معتاد و زنش باید شوند .خدا لعنت کند شما را چطور دلتان آمد لجن و بد ذات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس