کد خبر 1581357
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
حوادث

پسر ۱۹ ساله که با یک رفتار کودکانه مرگ شده جوان ورزشکاری را رقم زده بود، پس از ۱۰ سال حبس از قضات دادگاه کیفری یک استان تهران خواست تا با پرداخت قسطی دیه به اولیای دم موافقت کنند.

به گزارش مشرق، زمستان سال ۱۳۹۲ گزارش مرگ مشکوک مرد ۳۰ ساله‌ای به نام محسن در یکی از بیمارستان‌های پاکدشت به پلیس اعلام شد. پس از آن مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند و مشخص شد محسن به خاطر ضربه به سرش مجروح و توسط ۳ نفر از دوستانش به بیمارستان منتقل شده اما به علت شدت جراحت جان باخته است.

یکی از دوستان او در تحقیقات به مأموران گفت: چند روز قبل محسن با یکی از بچه محل‌هایمان به نام کریم شوخی‌های لفظی داشتند تا اینکه به یکباره کارشان به درگیری کشید و کریم او را هول داد و محسن ناگهان به عقب پرت شد و سرش به سپر یک خودرو نیسان آبی که کنار خیابان پارک شده بود برخورد کرد بعد هم به داخل جوی آب افتاد و بیهوش شد من و دوستانم هم بلافاصله او را به بیمارستان رساندیم اما پزشکان اعلام کردند که او همان موقع فوت کرده بود. خیلی برایمان عجیب بود و شوکه شده بودیم محسن ورزشکار بود و در رشته بدنسازی فعالیت می‌کرد و بدنی قوی داشت.

در ادامه جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شد و کارشناسان این سازمان در گزارشی اعلام کردند که علت تامه مرگ ضربه به سر قربانی بوده است.

پس از آن مأموران به ردیابی پسر ۱۹ ساله پرداختند و وی را بازداشت کردند. وی در همان مراحل اولیه بازجویی به درگیری اعتراف کرد و در توضیح ماجرا گفت: من نمی‌خواستم او را بکشم ماجرا از یک شوخی شروع شد بعد من عصبانی شدم و او را هل دادم که ناخواسته سرش به سپر خودرو برخورد کرد. فکر نمی‌کردم با این کارم او بمیرد.

مأموران پلیس در جریان تحقیقات به سراغ شاهدان این حادثه رفتند و همه آنها عنوان کردند که متهم ناخواسته مرتکب قتل شده و فقط یک بار قربانی را هل داده است.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۱(سابق) دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و قضات پس از بررسی گزارش پزشکی قانونی، پلیس و اظهارات شاهدان و همچنین دفاعیات متهم، وی را به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند.

این حکم در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و قطعی شد اما متهم که توان پرداخت دیه را نداشت ۱۰ سال در زندان ماند تا اینکه در نهایت با ارسال نامه‌ای از قضات دادگاه کیفری درخواست اعسار کرد.

با پذیرش این درخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه کریم که حالا ۲۹ ساله شده به قضات گفت: من و محسن با هم دوست و بچه محل بودیم. او سر خیابانمان مغازه‌ای داشت و چون ورزش می‌کرد و قوی هیکل بود همیشه به اصطلاح برای ما قیافه می‌گرفت. یک روز من و دوستانم تصمیم گرفتیم با او شوخی کنیم. به همین خاطر چندبار از مقابل مغازه‌اش رد شدیم و برایش به شوخی شکلک در آوردیم. او با دیدن این رفتار به ما اعتراض کرد و تذکر داد اما ما به کارمان ادامه دادیم تا اینکه عصبانی شد و به سمتم حمله کرد تا من را بزند. من هم برای دفاع از خودم او را هل دادم اصلاً فکر نمی‌کردم با این کار بیفتد و به یکباره سرش به سپر نیسان بخورد و داخل جوی آب بیفتد. وقتی دیدم بیهوش شده ترسیدم و فرار کردم و چند ساعت بعد وقتی از دوستانم شنیدم او فوت کرده نمی‌دانستم چه کار باید بکنم.

متهم در ادامه گفت: باور کنید نمی‌خواستم بلایی سرش بیاید یک شکلک بچه گانه باعث شد ۱۰ سال از بهترین دوران زندگی‌ام را پشت میله‌های زندان بگذرانم. حالا هم شرمنده خانواده‌اش هستم. اما متأسفانه توان پرداخت دیه را ندارم. پدر و مادرم هم در وضعیتی نیستند که بتوانند دیه را پرداخت کنند. از قضات دادگاه درخواست می‌کنم با تقسیط دیه موافقت کنند تا بتوانم پس از آزادی کار کنم و دیه قربانی را بپردازم. من در این ۱۰ سال به اندازه کافی تنبیه شده‌ام و زندگی خودم و خانواده‌ام را نابود کردم. خواهش می‌کنم کمکم کنید.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    8 10
    بیچاره . قسمت را ببین 😟
  • ح IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    18 1
    بعضي از احمق ها عقلشان در 13 سالگي مي ماند. خيلي از مرتكبان قتل اين جور افرادي هستند
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    8 2
    باز هم نیسان آبی
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    6 3
    دیه اینا رو مگه خیرین پرداخت نمیکنن؟
    • خان داداش IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      4 1
      مثل این سریال طنزها. خیرین فقط زیر یک میلیون پرداخت میکنند.بعد این قضات چه آدمهای کاربلدی هستند.خب شما که بدهی کلاهبرداری رو تقسیط میکتید.بدهی این بنده خدا رو تقسیط میکردید.یا ی وامی جور میکردید براش ، تااین جوون زندون نمونه و بتونه کار کنه و قسطاش بده.کسایی که کارشون به هردلیلی به دادگاه یا شورای حل اختلاف افتاده میدونند که بیشتر قضات چه آدمهای باسواد دلسوز پاک و بافهم و کاربلدی هستند که تو رسیدگی به پرونده ها دقیق هستند تا بهترین حکم بدن و...
    • ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      4 1
      خیرین دیه جرم های غیر عمد را می دهند نه شبه عمد را
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      3 2
      دیه اش را خیرین بدهند بیاید بیرون باز یکی دیگه را بفرسته اون دنیا
  • عرفان IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    5 22
    اگه واقعا این داستان بوده و ثابت هم شده باشه اصلا نباید ده سال تو زندان میموند فوقش ۵ سال اونم تو بخش جداگانه نه با بزه کارها و دزدا و مواد فروشا بعدم دولت دیه ش رو پرداخت می‌کرد و میرفت پی زندگیش
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      10 0
      یعنی جرم آدمکشی از بزهکاری کمتره؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      8 0
      چی میگی برای خودت؟؟؟دولت پولش کجابود؟اگه دیه هم میده ازجیب من وتو است!برای چی ما باید دیه هرکی آدم میکشه را بدهیم؟؟؟
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      2 1
      در اینکه باید تخفیف برایش قائل شوند جرم او را قتل عمد نداسته اند وگرنه باید اعدام میشد و اینکه نظر دادید دولت باید دیه او بپردازد افراد دیگر میگویند ما ادم میکشیم و خسارت را دولت خواهد داد . و این نتیجه خوبی نخواهد داشت . باید امثال این داستان ها در دبیرستان ها برای نوجوانان تدریس شود یا از انها بخواهند تحقیق کنند تا درس عبرتی برای دیگران شود . اما اگر خانواده مقتول بخشی از دیه را ببخشند مردم به این جوان کمک کنند چون با این وضع کار در طول عمر خود نمیتواند دیه را بپردازد
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      8 0
      عرفان جان قرص صورتی رو بخور!!!؟ دولت پول دیه رو بده!!!!؟
  • DE ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    2 8
    مقصر این شخص نیست که بارها به مقتول بی احترامی کرده و حتی هلش داده مقصر اصلی در این موارد نیسان آبی است.
  • علوی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    2 5
    این هم از اشکالات سیستم قضایی ماست که خودش نمی داند فرد معسر است و زندانی باید بعد از 10 سال درخواست اعسار بدهد! چرا بعد از 10 سال؟
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      2 0
      آفرین، چرا بعد ده سال باید به این بنده خدا بگن تقاضای اعسار بده
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    5 1
    بیسواد ترین قضات دنیا همین قاضی های کشور خودمون هستن که اصلا به روز نیستن فقط، سرشون پایین هست تند تند مینویسن زندان انگاره کلمه زندان به ناف شون بسته شده خوب بررسی کنید راهکار بدین مهلت بدین دزد که نگرفتین سارق مسلح که نگرفتین بدهکار هست پول نداره جاش تو زندانه؟؟!!! من بدبخت بخاطر یک ضمانت نامه بانکی 70 میلیونی شرکتم سه بار زندان رفتم درصورتی که میتونستن اقساطش کنند جلوی زن و بچه و فامیل زشت نشوم
  • US ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    2 0
    زندگی درسی بهت داد که تا آخر عمرت دیگه با کسی شوخی نکنی! پس بهاره رهنما کدام زندانی ها را آزاد میکنه؟
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    3 0
    خدایا، چقدر غم انگیز. برادرم هزار بار من رو هل داد و من هم هزار بار برادرم رو!!! هنوز زنده ایم. پسر تو چقدر بد شانسی. به خدا پول داشتم کمکت می کردم
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    1 0
    فاصله بین قاتل و شهروند معمولی: یک هُل نتیجه اخلاقی : هُل ندید
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      0 0
      خیر فاصله اش یک هل دادن نبوده بلکه چون قضات بیسواد به هردلیلی قتل را شبه عمد تشخیص داده اند شما به هل دادن خلاصه اش می کنید وگرنه مردک قاتل میگه: "من و محسن با هم بچه محل بودیم. او سر خیابانمان مغازه‌ای داشت. یک روز من و دوستانم تصمیم گرفتیم با او شوخی کنیم. به همین خاطر چندبار از مقابل مغازه‌اش رد شدیم و برایش به شوخی شکلک در آوردیم. او با دیدن این رفتار به ما اعتراض کرد و تذکر داد اما ما به کارمان ادامه دادیم تا اینکه عصبانی شد و به سمتم حمله کرد تا من را بزند. من هم برای دفاع از خودم او را هل دادم اصلاً فکر نمی‌کردم با این کار بیفتد و به یکباره سرش به سپر نیسان بخورد و داخل جوی آب بیفتد. وقتی دیدم بیهوش شده ترسیدم و فرار کردم و چند ساعت بعد وقتی از دوستانم شنیدم او فوت کرده" نتیجه اخلاقی: طرف تو مغازه اش نشسته کار می کرده و ورزشکار بدنساز بوده با فاصله سنی 11سال تفاوت از قاتل و دوستان قاتل. اما اینها از سر قلدری و حسادت که بدنساز عددی نیست میان دم مغازه اش "چندین بار شکلک در می آوردن" و مسخره اش می کنند و علیرغم اعتراض های مقتول دست بردار نبوده اند و وقتی بالاخره مقتول بیرون میاد قاتل هلش میده(یعنی درواقع با ضربه محکم طوری میزندش که سر مقتول به سپر ماشین بخوره و در دم ضربه مغزی و وفت بشه!" . به این امر بسنده نکرده و فرار می کند به جای اینکه حداقل شرف داشته باشه و شخصا قربانی که مدعی دوستی اش هست را به بیمارستان برساند! و بعد آگاه شدن از قتل هم خودش تحویل نمیده.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    5 0
    خدایا ما رو آنی به خودمون وانگذار. خیلی سخته اینطوری. خدا ببخشه ما رو.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    چه جالب تو شهر ماهم یه همچین اتفاقی چند سال پیش افتاد...
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    1 0
    کاش پدرومادرها به بچه هاشون از همان کودکی یاد میدادند هرگز و هرگز به دیگران توهین نکنند شوخی های بیجای لفظی نکنند و خاصه اگر کسی دوست صمیمی شان نیست به هیچ وجه حق ندارند سر به سر او بگذارند. حقیقتا این مورد یک جنایت در حق اون جوان ورزشکار بوده که سه چهارتا جوان الدنگ علیرغم ده یازده سال تفاوت سنی صرفا بخاطر اینکه طرف بدنساز و مغازه داره رفته اند بی دلیل دور مغازه اش متلک انداخته اند و بعد هم چنان زده طرف که سرش به سپر ماشین خورده درجا ضربه مغزی شده! خوب این قتل عمد محسوب نشده و لابد قتل عمد یعنی طرفو مثله کنند! حالا هم درخواست اعسار کرده و امیدوارم حداقل صندوق دیه قوه قضائیه پول دیه خانواده مقتول بده که هم بچه ورزشکار نون آورش از دست داد ه هم دیه ای نگرفته. خدا کنه روزی را شاهد باشیم که هیچ قتلی رخ نده و هیچ حکم اعدامی صادر نشه
  • هادی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 0
    خدایا عاقبت ما را به خیر کن و لحظه‌ای ما را به خودمان وا مگذار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس