علت استعفای نظامیان ارشد اسراییل در میانه جنگ غزه

منابع عبری در گزارشی علت استعفای مقامات ارشد امنیتی ارتش اسراییل را اعلام کردند.

به گزارش مشرق، ساعاتی پس از اعلام استعفای گروهی از نظامیان امنیتی و ارشد ارتش رژیم صهیونیستی، شبکه ۱۴ عبری در گزارشی اعلام کرد که استعفای دسته جمعی این گروه از نظامیان ارشد امنیتی ناشی از اعتراض آن‌ها به امور عملیاتی و همچنین برخی مسائل شخصی بوده است.

به اذعان شبکه ۱۴ عبری، این استعفا نشان دهنده وضعیت آشفته‌ای است که در بخش اطلاعات ارتش جریان دارد و این بخش نیز توسط «دانیل هاگاری» به عنوان سخنگو اداره می‌شود.

ساعاتی پیش از این، برخی رسانه‌های عبری زبان از جمله شبکه ۱۴ اسراییل از استعفای برخی مقامات امنیتی تل آویو خبر دادند.

شبکه ۱۴ اسراییل گزارش داده است که یک اتفاق غیرعادی در طول جنگ رخ داده و تعداد زیادی از مقامات ارشد سرویس اطلاع رسانی استعفای خود را از ارتش اسراییل اعلام کردند.

شبکه ۱۴ با تأیید استعفای مقامات ارشد واحد اطلاعات ارتش این رویداد را در اوج جنگ نشان دهنده اختلافات داخلی در میان نظامیان بر سرچگونگی ادامه جنگ در غزه عنوان کرد.

نام دانیال هاگاری سخنگوی ارتش اسراییل نیز در میان استعفا دهندگان دیده می‌شود.

از سوی دیگر، حماس اعلام کرده است که با جدیت تمام به دنبال رسیدن به توافق برای توقف جنگ علیه غزه هستیم.

یک منبع مسئول در جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: ما با جدیت تمام به دنبال دست‌یابی به توافقی برای توقف جنگ علیه غزه و افزایش ورود کمک‌ها و امدادرسانی به این باریکه هستیم.

این رهبر حماس عنوان کرد که ما در تلاش برای بازگشت فلسطینیان به خانه‌های خود به ویژه در شمال نوار غزه و خروج کامل نیروهای اسراییلی از این منطقه هستیم.

وی افزود که هیات جنبش حماس برای دیدار با برادران مصری و قطری و ارائه رویکرد و نگرش این جنبش در قاهره حضور دارد.

این مسئول حماس با بیان اینکه حضور یا عدم حضور هیات اسراییلی در قاهره برای ما اهمیتی ندارد، عنوان کرد که هنوز زمان مشخصی را برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس اعلام نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی نبردهای میدانی و مذاکرات را با سردرگمی و بی‌هدف پیش می‌برد.

این رهبر حماس اظهار داشت که این سردرگمی و بی‌برنامه بودن اشغالگران موجب شده تا دست به کشتار و جنایت علیه آوارگانی بزنند که به دنبال یک لقمه نان هستند.

پیش از این نیز، یک منبع وابسته به حماس در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه امکان رسیدن به توافق آتش بس در غزه طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده را دور از ذهن ندانست. یک منبع وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: امکان رسیدن به توافق آتش بس در غزه طی یک تا دو روز آینده وجود دارد به ویژه اگر رژیم صهیونیستی با مطالبات طرف فلسطینی موافقت کند.

وی در ادامه گفت و گو با فرانس پرس تاکید کرد: دور جدید مذاکرات آتش بس در قاهره آغاز خواهد شد و مسیر برای رسیدن به توافق طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده وجود دارد.

این در حالی است که صبح یکشنبه منابع مصری از ورود هیأت جنبش حماس به قاهره به ریاست خلیل الحیه از مقامات ارشد این جنبش خبر داده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس