دیمن شزل

««بابل» بدون تردید از نظر تجاری به هیچ وجه جواب نداد. وقتی اثری هنری خلق می‌کنی سعی داری چنین تأثیری ایجاد نشود، اما در سطوحی، نمی‌توان جلوی تأثیرش را گرفت.

به گزارش مشرق، «دیمین شزل» در مصاحبه جدیدی با «تی‌سی‌ام» اعتراف کرده است که پس از ناکامی «بابل» (Babylon) با بازی «مارگو رابی»، «برد پیت» و «توبی مگوایر» انتظار دریافت بودجه‌های سنگین برای پروژه‌های بعدی خود را ندارد. فیلم «بابل» با بودجه ۸۰ میلیون دلاری تولید شد اما در آمریکا ۱۵ میلیون دلار فروخت و هیچ جایزه‌ای دریافت نکرد.

کارگردان «سرزمین خیال» (La La Land) می‌گوید با وجود چنین فیلمی در کارنامه‌اش به راحتی نمی‌تواند برای فیلم‌های بعدی بودجه‌های متوسط و سنگین دریافت کند: ««بابل» بدون تردید از نظر تجاری به هیچ وجه جواب نداد. وقتی اثری هنری خلق می‌کنی سعی داری چنین تأثیری ایجاد نشود، اما در سطوحی، نمی‌توان جلوی تأثیرش را گرفت. اما شاید مشکلی به وجود نیاید. نظرات بسیار متناقضی در موردش دارم. کسی چه می‌داند. شاید نتوانم این یکی را بسازم. نمی‌دانم. باید منتظر ماند و دید.»

او ادامه می‌دهد: «سرگرم نوشتن بودم. بنابراین پس از آنکه این فیلمنامه به پایان رسید باید ببینم تغییرات واقعی به وجود آمده یا نه و سعی کنم آن را بسازم. در حالت ذهنی بیم و هراس به سر می‌برم، اما هیچ توهمی ندارم. به این زودی بودجه‌ای در سطح «بابل» را دریافت نخواهم کرد، یا دست کم برای فیلم بعدی.»

شزل پیش‌تر در مصاحبه با «اینسایدر» گفته بود فیلم‌ها باید مخاطب را «ناراحت» کنند: «خوب است که فیلمی بحث و جدل و نظرات تندی را از هر طرف ایجاد کند. همگی می‌دانستیم که این فیلم برخی را آزار خواهد داد و برخی را ناراحت می‌کند، اما به نظر من این اتفاق خوبی است. فیلم‌های بیشتری باید چنین کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    1 0
    چون در آمریکا سینما دست بخش خصوصی است و بازگشت سرمایه در اولویت می‌باشد مثل ایران نه با سرمایه‌گذاری دولت (فارابی موسسه اوج --- با ده ها موسسه خصولتی دیگر )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس