بازتاب برگزاری انتخابات ایران در خبرگزاری فرانسه

برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و بیانات مقام معظم رهبری ایران در این باره مورد توجه خبرگزاری فرانسه قرار گرفت.

به گزارش مشرق، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و بیانات مقام معظم رهبری ایران در این باره مورد توجه خبرگزاری فرانسه قرار گرفت.

این رسانه فرانسوی در این باره گزارش داد: ایرانی‌ها قرار است روز جمعه(امروز) در انتخابات پارلمانی و یک نهاد مهم روحانیت شرکت کنند.

بیش از ۶۱ میلیون نفر از جمعیت ۸۵ میلیونی ایران واجد شرایط رای دادن در انتخابات نمایندگان پارلمان این کشور و مجلس خبرگان رهبری هستند که مسئول انتخاب رهبر ایران است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری ایران روز چهارشنبه و در آخرین روز از کارزار تبلیغات انتخاباتی در این باره گفتند: مهم است به جهانیان نشان داده شود که ملت بسیج شده است.

ایشان با اشاره به این که «دشمنان ایران می‌خواهند ببینند آیا مردم حضور یافته‌اند»، گفتند که در غیر این صورت، «آن‌ها به هر طریق، امنیت شما را تهدید خواهند کرد.»

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به بخشی دیگر از بیانات مقام معظم رهبری ایران به نقل از ایشان نوشت: کسانی که نظاره‌گرند شامل آمریکا، بیشتر اروپایی‌ها، صهیونیست‌های شرور، کاپیتالیست‌ها و کمپانی‌های بزرگ هستند.

این گزارش همچنین به نقل از رهبر انقلاب نوشت: آمریکا و اسراییل که به دقت مسائل ایران را دنبال می‌کنند، نگران مشارکت مردم در انتخابات هستند.

این مطالب از سوی خبرگزاری فرانسه در پی این منتشر شده که رهبر انقلاب، روز چهارشنبه، در دیدار هزاران نفر از رای اولی‌ها و جمعی از خانواده مکرم شهدا با اشاره به محسوس شدن نشانه‌های شور و نشاط انتخاباتی در سراسر کشور، حضور ملت در صحنه را معجزه‌آفرین خواندند و با اشاره به دشمنان خبیثی که چهارچشمی مراقب ایران عزیز وانتخابات روز جمعه هستند، گفتند: آمریکا، ‌سیاست‌های اغلب اروپایی‌ها،‌ صهیونیست‌های خبیث، سرمایه‌داران و کمپانی‌های بزرگی که با انگیزه‌ها و به دلایل گوناگون با دقت مسائل ایران را پیگیری می‌کنند، بیش از هر چیز دیگری از حضور مردم در انتخابات و قدرت مردمی ایران بیمناکند.

ایشان افزودند: دشمنان دیده‌اند که همین قدرت مردمی تعیین کننده، رژیم طاغوت مورد حمایت آمریکا و انگلیس را از بین برد و در جنگ تحمیلی صدام را با وجود حامیان غربی و شرقی و منطقه‌ای‌اش، ذلیل و خاک‌نشین کرد، به همین علت انتخابات مظهر به رخ کشیدن قدرت ملی کشور است.

ایشان حضور قوی مردم در انتخابات را تجلی قدرت ملی و قدرت ملی را تضمین‌کننده امنیت ملی خواندند و گفتند: بدون امنیت ملی، هیچ چیز وجود نخواهد داشت و دشمن اگر در زمینه قدرت ملی ضعفی در ایرانیان ببیند از زوایای مختلف، امنیت ملی را تهدید خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه، در ادامه، با اشاره به فرایند تایید نمایندگان منتخب در این انتخابات نوشت: نامزدهای پارلمان توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌شوند که اعضای آن از سوی مقام معظم رهبری ایران منصوب یا تایید می‌شوند.

شورای نگهبان جمعا، ۱۵ هزار و دویست نامزد را از بین حدود ۴۹ هزار نفر تایید صلاحیت کرده است که برای حضور در مجلس شورای اسلامی ایران با ۲۹۰ کرسی در این رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرده‌اند.

شبکه فرانس‌۲۴ نیز این مطلب را بازنشر داد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود محمود IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    1 0
    عظمت و اقتدار انقلاب ایران را میبینند و باز از مریم قجر میزبانی میکنند نرود میخ آهنین در سنگ
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      1 0
      صد البته
  • محمود محمود IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    1 0
    عظمت و اقتدار انقلاب ایران را میبینند و باز از مریم قجر میزبانی میکنند نرود میخ آهنین در سنگ
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    درودخدابرمردم پاک دل ،حافظان کشورم ورهبرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس