به گزارش مشرق به نقل از ايران،مسئولان شهرداري و متروي تهران در چند ماه اخير به گونهاي فضاسازي رسانهاي کردهاند که افکار عمومي گمان ميکنند دولت هيچ بودجهاي به مترو اختصاص نداده است. نکته تاسفبارتر آن که مسئولان شهرداري و مترو هرگونه سوءمديريت خود را نيز تحت ادعاي عدم پرداخت بودجه از سوي دولت، مخفي کردهاند. بهگونهاي که حتي مسائلي همچون واقعه مرگ دلخراش يک هموطن نابينا در مترو نيز به عدم پرداخت بودجه، ربط داده شد. اين در حالي است که رئيس کميسيون عمران شوراي شهر از آماري خبر ميدهد که ميزان صداقت مديران ارشد شهرداري تهران را کاملاً عيان ميکند.
حمزه شکيب در گفتگو با ايرنا اظهار داشت: براي اثبات کمک دولتهاي نهم و دهم، اعداد و ارقام کمکها به مترو موجود است و نياز به قياس شخصي ندارد.
وي به برآورد سال گذشته کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر در خصوص کمک دولت به مترو اشاره و تصريح کرد: اين برآوردها نشان داد 70 درصد کل اعتباري که از ابتداي تاسيس مترو تاکنون توسط دولتها پرداخت شده، مربوط به دولتهاي نهم و دهم بوده است.
عضو شوراي اسلاميشهر تهران تاکيد کرد: البته نياز مترو تهران به کمکهاي دولتي بيش از اين بوده و انتظار مردم اين است که دولت کمک بيشتري کرده و عقب افتادگيهايي قبل را نيز اکنون جبران کند.
وي عقبافتادگي تهران در اجراي برنامه جامع حمل و نقل را پديد آورنده مشکلات ترافيکي دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس طرح جامع حمل و نقل تهران، بايد تا سال 1404، سالانه 22 کيلومتر خط مترو در تهران احداث شود در حالي که متوسط فعلي احداث سالانه آن 10 کيلومتر است.
عضو شوراي اسلاميشهر تهران همچنين در خصوص تشکيل کميتهاي براي پيگيري مسائل مترو در شوراي شهر گفت: اين کميته با هدف ارتباطات بيشتر با دولت تشکيل شده است.
به گفته شکيب، اکنون يک ميليارد دلار برداشت از صندوق ذخيره ارزي متروي تهران در شوراي اقتصاد به دليل بدهکاري شهرداري به شبکه بانکي به تاخير افتاده که تا تسويه آن، اين اعتبار نيز پرداخت نميشود.
کد خبر 15799
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۳
- ۰ نظر
- چاپ
در حالي که مسئولان شهري تهران هرگونه نقص و کمبود در متروي تهران و سوءمديريت از جانب خود را به ندادن بودجه از سوي دولت ربط ميدهند، آمارها نشان ميدهد ادعاي آنها کاملاً نادرست است.