حدود ۲ هزار نفر از محکومان دارای پابند الکترونیکی هستند

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار نفر از محکومان، دارای پابند الکترونیکی بوده و تحت نظارت و کنترل هستند.

به گزارش مشرق، علی صالحی به همراه مسؤولان اداره کل زندان‌های استان تهران و معاونان خود، از مرکز مراقبت الکترونیکی بازدید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با حضور در مرکز مراقبت الکترونیکی، از واحد پایش و نظارت و همچنین مرکز نصب، فک و انبارداری زندان سما تهران بازدید به عمل آورده و از نزدیک به بررسی نحوه نصب، رصد و نظارت بر پابندهای الکترونیکی نصب شده برای مددجویان واجد شرایط قانونی پرداخت.

علی صالحی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در مرکز مراقبت الکترونیکی، اقدامات خوبی صورت گرفته است به طوری که از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ پابند الکترونیکی نصب شده، ولی به دلیل بهره‌مندی برخی از مددجویان از نهادهای ارفاقی نظیر عفو و نتیجتاً آزادی آنان، در حال حاضر ۱۸۵۰ نفر از محکومان، دارای پابند الکترونیکی بوده و تحت نظارت و کنترل هستند.

وی افزود: در اجرای مواد ۶۲ و ۶۳ قانون مجازات‌های اسلامی مصوب ۱۳۹۲، مددجویان دارای پابند الکترونیکی به‌صورت شبانه روزی توسط این مرکز تحت رصد و نظارت بوده و چنانچه از محدوده کنترلی تعیینی به شعاع‌های ۲۰۰ متری، ۵۰۰ متری و ۱۰۰۰ متری خارج شده یا برای پابند مشکلی ایجاد گردد اقدامات تأمینی و قانونی لازم با هشدار ارسالی از سوی این پابندها شروع می‌شود.

در ادامه بازدید دادستان عمومی و انقلاب تهران، شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف واقع در جنب کانون اصلاح و تربیت افتتاح شد تا با تشریک مساعی در جهت صلح و سازش در جهت حل اختلاف شهروندان حتی المقدور در راستای کاهش جمعیت کیفری اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    به جای این مسخره بازیها ، حکم خدا را اجرا کنید که هم خودتون کمتر درگیر شوید هم مردم را از دستگاه بی خاصیت تون خلاص کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس