به گزارش مشرق، یکی از فعالان رسانه درباره نوع تجارت ژاپن نوشت:
یادمه مدتی قبل چنین سوالی از یکی از مسئولان جایکا (آژانس همکاری بینالمللی ژاپن) پرسیدم و اشاده کردم حتی بعد برجام که چند کشور اومدن ایران بازم ژاپن نیومد نقل به مضمون گفت "فرهنگ کاسبیِ ژاپنی اینطوربه که ترجیح میده سودش کم باشه یا سودهای ناگهانی نکنه اما طولانیمدت باشه حضورش براش مهمه اگر چیزی فروخت، مطمئن باشه همکاری اینقدری ادامه پیدا میکنه که بتونه خدمات پس از فروششم به خوبی ارائه بده اینجوریه که کسب و کار چندصدساله در ژاپن میبینید این استمرار، اعتبار میبخشه" شاید بخشیش بهانه باشه و به هرحال فشار آمریکا موثره اما واقعا این فرهنگ وجود داره
*بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکهها منتشر میشود.