اعضای لیست شورای ائتلاف: مجلس یازدهم اساس مسائل کشور را شناخت

اعضای لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی امروز در ویژه برنامه مجلس شریف در پاسخ به سوال مشترکی راجع به عملکرد مجلس یازدهم، تاکید کردند: مجلس یازدهم اساس مسائل کشور را شناخت و انقلابی عمل کرد.

به گزارش مشرق، ویژه برنامه «مجلس شریف» امروز با حضور امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، مصطفی غفاری، بابک نگاهداری، حجت‌الاسلام بحرینی و حجت‌الاسلام سلیمی از اعضای لیست شورای ائتلاف برگزار شد.

امیر ابراهیم رسولی در ابتدای این نشست، گفت: تلاش کردیم مجموعه‌ای از بهترین‌ها را وارد لیست شورای ائتلاف کنیم، به وعده‌های خود در شورای ائتلاف عمل‌کردیم و تعاریفی با کسی نداریم.

وی افزود: امروز بالای ۵۰ درصد تغییر و تحول در لیست داریم و سعی کردیم افراد کارآمدتر را وارد لیست کنیم، طبیعی است برخی افرادی که در لیست نباشند ناراحت باشند، برخی هم برخورد حرفه‌ای و به نفع جبهه انقلاب داشتند.

رسولی تأکید کرد: راهکار این موضوع این است که خویشتنداری کنیم و با توییت زدن هم مشکلی از مردم حل نمی‌شود، باید سعی کنیم با تفاهم مسیر مثبتی را در مجلس دنبال کنیم.

بابک نگاهداری عضو دیگر لیست شورای ائتلاف نیز در پاسخ به سؤالی راجع‌به دلیل محرمانه بودن اجرای قانون عفاف و حجاب، گفت: حجاب امری فرهنگی اجتماعی است، اما لایحه‌ای که وصول شد موارد قضایی داشت.

پس از مشورت جمع‌بندی این شد که موادی را از دید فرهنگی و اجتماعی اضافه کنیم. وی افزود: مقرر شد مجموعه قوانینی که می‌تواند برای دستگاه‌های مختلف در مسائل فرهنگی اجرا شود، در لایحه گنجانده شود، جمع‌بندی جلسه این شد که گشت ارشاد را در این قانون حذف شد و جریمه‌های فرهنگی را جایگزین کنیم، جمع‌آوری و برخورد میدانی نیز برای مواردی محدود شد که برهنگی و نیمه‌برهنگی انجام شود.

مصطفی غفاری دیگر عضو لیست شورای ائتلاف در پاسخ به سوالی راجع به طرح صیانت و محدود کردن فضای مجازی، تاکید کرد: باید به این طرح نگاه جامع تری شود، آن چیزی که به مجلس راجع به طرح عفاف و حجاب آمد طرح جرم انگارانه بود.

برای طرح صیانت هم همین است، یکی از ضعف‌های ما راجع به فضای مجازی نبود سیاستگذاری و حکمرانی است و نباید فقط از دید محدود کردن به آن نگاه کنیم.

وی افزود: شأن مجلس قانون گذاری است و باید نسبت به شأن آن نگاه و تحلیل کنیم، بسیاری از مسائل کشور هم با قانون گذاری حل نمی‌شود. حجت الاسلام سلیمی دیگر عضو لیست شورای ائتلاف نیز در پاسخ به سوالی راجع به عملکرد مجلس یازدهم، گفت: ارزیابی مجلس باید با توجه به شرایط تشکیل آن بررسی شود، در آغاز این مجلس با معضل مهم کرونا مواجه شدیم. این مسئله بر عرصه اقتصادی تاثیر گذاشت و باید در ارزیابی مجلس به آن توجه شود.

وی افزود: در مجلس یازدهم میراث دار بعضی اتفاقات در حوزه اجرا بودیم که تلخی‌هایی را برای مجموعه تصمیم‌گیران کشور رقم زد. مجلس یازدهم نسبت به مجلس قبلی نقاط قوتی داشته و نقاط ضعف هم بوده است، ولی اگر قرار است امتیازی بدهیم باید طبق این شرایط ارزیابی شود.

سلیمی تاکید کرد: یکی از نقاط قوت و افتخار آفرین مجلس یازدهم حفظ رویکرد انقلابی است، ممکن است موارد فردی هم نگاه مومنانه وجود نداشته باشد، ولی مجموعه مجلس رویکرد انقلابی داشت.

همین شد که رهبر انقلاب نیز فرمودند بعد از ۳ سال هنوز هم اعتقاد دارم مجلس انقلابی بوده است. وی افزود: مجلس یازدهم اساس مسائل کشور را شناخت و مسائلی مانند حوزه دانش بنیان و تامین بودجه آن‌ها و بحث صدور مجوزها تحول ویژه‌ای انجام داد. مجلس یازدهم حدود ۳۰ اولویت و مسئله کشور را بررسی و حل کرد.

بابک نگاهداری هم‌در ادامه پاسخ به سوالی راجع به عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم بعد از انقلاب اولین مجلسی بود که برنامه راهبردی ۴ ساله برای خود تدوین کرد و ۸۰ درصد این مسائل پیگیری شد.

نکته دوم جهت گیری‌های انقلابی مجلس است که کاملا مشهود بود. جهت گیری‌ها و ریل گذاری‌ها در راستای ارزش‌های انقلابی بود.

وی افزود: نکته سوم توجه ویژه به محرومیت زدایی بود و اقدامات زیادی در راستای محرومیت زدایی انجام داد. حقوق سربازان مجرد در این مجلس ده برابر افزایش پیدا کرد، رتبه بندی معلمان در این دوره انجام شد.

سرباز و کارگر و کشاورز و معلم تحت نگاه وتوجه مجلس یازدهم بودند. حجت الاسلام بحرینی دیگر عضو لیست شورای ائتلاف در پاسخ به سوالی راجع به عملکرد مجلس در حل مشکلات معیشتی مردم، گفت: اعتقاد دارد مردم از لحاظ معیشتی واقعا مشکلات زیادی دارند و اگر معیشت مردم وضع خوبی ندارد حتما ریشه‌هایی در اقتصاد ایران دارد.

وی افزود: برای وضعیت کوتاه مدت معیشت مردم حتما باید مجلس توجه و برنامه ویژه‌ای داشته باشد. منظور از کوتاه مدت این است باید خریدهای روزانه مردم در آرامش نسبی انجام شود و روزانه با تغییر قیمت‌ها مواجه نشود و خانوار بیایید احساس آرامش داشته باشد.

عضو لیست شورای ائتلاف ادامه داد: در ابتدای مجلس وام ازدواج ۳ میلیون بود، ولی در بودجه ۱۴۰۳ آن را تبدیل به ۳۰۰ میلیون کردیم و حتی تفاوت آن با رشد تورم معنا دار است.

این معنایش این است که حاکمیت رویکردش این است معیشت خانوار را باید جدی تلقی کند. وی افزود: در کوتاه مدت برای خانوار برنامه داریم، ولی کار اصلی کارهای ساختاری و بلند مدت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    به امید موفقیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس