کد خبر 1579348
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

به گزارش مشرق، محمدامین رضایی، فعال رسانه، در کانال ایتای خود نوشت:

استدلالی متفاوت، درباره چرا باید رای داد؟

درباره انتخابات مجلس باید واقع نگر بود، بخاطر تکثیر شوراهای موازی و انباشت و چندلایه بودن مشکلات کشور، مجلس در همه مسائل تمام کننده نهایی نیست بلکه یکی از بازیگرهاست، هرچند همچنان قدرت اثرگذاری مجلس بالاست. علاوه بر این در میان ثبت نام کنندگان تعداد کاندیدهای تراز بویژه در بخش اقتصاد که درد امروز ماست زیاد نیست.

حرفهای فانتزی و نگفتن نقطه ضعفها در کنار دستاوردهای مجلس یازدهم روش خوبی برای ازدیاد مشارکت نیست بلکه تکیه بیش از حد روی این در آینده موجب ازدیاد نامیدی هم میشود. نباید انتخابات را کنار گذاشت در عین حال نباید توقع افزایی غیر واقعی کنیم؛‌ جوری تصویر سازی نکنیم که گویا مجلس بعدی(دوازدهم) قرار است معجزه رقم بزند! مردم خود سهم و قدرت تغییر در نهادها را میدانند

بخشی از استدلال من برای شرکت در انتخابات بجای آمار و حرفهای بعضا فانتزی این است تاریخ ما با سلطنت و استبداد عجین بوده ما در مشروطه توانستیم با خون دل فراوان به نهاد مجلس و انتخابات برسیم، مردم کم و زیاد در حکمرانی سهیم شدند، بعد از انقلاب این سهیم شدن در حکمرانی بواسطه انتخابات های متعدد افزایش یافت؛ امروز مشکلات اقتصادی، ناکارآمدی ها و اشکال حتی به خود این فرایند انتخابات مثل بعضی رد صلاحیت‌ها نباید موجب شود کلا این امکان را کنار بگذاریم و به قبل از مشروطه بازگردیم!

نفس بودن امری به نام انتخابات موضوعیت دارد و متضمن یک جمهوریت ولو نسبی است. این ما را از سعودی و... در منطقه جدا می‌کند؛ نباید این فرصت که نتیجه یک مبارزه تاریخی است را بخاطر یک سری مشکلات از این سرزمین به کلی حذف کرد. تبعات کنار گذاشتن این فرصت بیش از مشکلات موجود است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • رضا IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    این روزها مردم واقع نگر تر شده اند و به خوبی دریافته اند که ساز و کار مجلس در سپهر سیاسی مملکت هیچ تاثیر خاصی خصوصاً در اداره مملکت و سیاست خارجی آن ندارد ! کاش مقام معظم رهبری از اختیارات قانونی یا فرا قانونی خود استفاده کنند و وظائف مجلس را - در حدّ یک معاونت - خودشان بعهده بگیرند یا به سپاه واگذار کنند ! با این کار هم حجم توقعات کمتر میشه و هم از صرف هزینه چند هزار میلیاردی جلوگیری میشه !
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    7 2
    ,نوشتی انتخابات تفاوت ما با سعودی هاست البته یه تفاوت دیگه هم داریم تورم ۴ درصد اونا در مقابل تورم ۴۰ درصد ما و ده هزار برابر بودن ارزش ریال انها در مقابل ریال ما
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    3 0
    شما با این همه ثروت مملکت رو شبیه اروپا و ژاپن بکن، اصلا رای گیری رو هم کلا جمع کن، اگه کسی اعتراض کرد
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    از امریکا تا کانادا سازمانهای نظر سنجی آنها صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر آشوب نمیشد کار به اینجا نمی کشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس