به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي مشرق به نقل از فارس، نقش رسانههاي اجتماعي در ديپلماسي عمومي در تحقيق حاضر بررسي شده است. در اين مقاله با مطالعه موردي آشوبهاي سينگکيانگ و ايران در سال 2009، پيامدهاي استراتژيک ظهور رسانههاي اجتماعي چون توييتر، فيسبوک و ... در عرصه سياست داخلي و بينالمللي بررسي ميگردد. در اين تحقيق ديپلماسي عمومي وبمحور به عنوان يکي از الگوهاي داراي اهميت فزاينده در استراتژيهاي سياست خارجي معرفي ميگردد. اساس اين دارايي استراتژيک بر ارتباطات تکنولوژيکي جديد استوار است و از طريق رسانههاي اجتماعي، که دسترسي بدانها از طريق پروکسيهاي بينام تسهيل ميشود، امکانپذير گشته است. يکي از نتايج جانبي ديپلماسي عمومي وب محور ايجاد "جمعيتهاي هوشمند" (smart mobs) است که ممکن است توسط برخي گروهها در برنامههاي سياسي خاص بکار گرفته شوند. در نهايت، تحقيق حاضر پيشنهاد ميکند که چين از تمام پتانسيل خود در حوزه رسانههاي اجتماعي بهره ببرد تا به اهداف ديپلماسي عمومي خود دست يافته و قدرت خود را در عرصه جهاني افزايش دهد.
به دليل اهميت موضوع سرويس جنگ نرم مشرق مقاله مذکور را منتشر کرد. براي دريافت و مطالعه فايل اينجا کليک کنيد.
کد خبر 15792
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۴
- ۰ نظر
- چاپ
مطالعه موردي آشوبهاي 2009 سينگکيانگ و تهران، نشان مي دهد که يکي از نتايج ديپلماسي عمومي وب محور با ظهور فيسبوک، توييتر و ... ايجاد "جمعيتهاي هوشمند" است که توسط برخي گروههاي سياسي بکار گرفته مي شوند.