به گزارش مشرق، وحید یامین پور در کانال خود در ایتا بخشی از سریال «سربداران» را منتشر کرد و در توضیحات آن نوشت:

"اگر انسان راه را تا آخر می دانست هرگز به راه نمی افتاد..."

«معجم البلدان» و «آثار البلاد و اخبار العباد» نوشته‌اند که شیعیان کاشان در قرن هفتم، هر صبح جمعه اسبی را زین کرده به بیرون از دروازۀ شهر می‌بردند و انتظار ظهور می‌کشیدند.

تاریخ «حبیب السیر» و تاریخ «روضة الصفا» هم از اجرای همین برنامه در زمان دولت سربداران در سبزوار خبر داده‌اند. این تصویر در سریال «سربداران» (محمدعلی نجفی، ۱۳۶۲) بازسازی شده.

جایی که شیخ حسن جوری (امین تارخ) و شاگردش، عزیزالدین مجدّی (بهروز بقایی) در حال هجرت از باشتین هستند و جماعتی را می‌بینند که با پرچم و طبل و نقاره و اسبی سفید ظاهر می‌شوند و آهنگی می‌نوازند که موسیقی تیتراژ خود سریال (کار فرهاد فخرالدینی) است.

تماشای این صحنه در روز عید نیمه شعبان، لطف دیگری دارد. با متنی که کیوان رهگذار نوشته و بنا به روایتی، محمود دولت‌آبادی دیالوگهای آن را بازنویسی کرده است.

متن از دکتر علیرضا بلیغ

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مجتبی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    3 0
    اگر خدا فرصتی دیگر به انسان میداد و دنیا و سختیها و امتحانات ان و عذابهاب بعد ان و جهنم نشان میداد یقین داشتم انسان پا به دنیا نخواهد گذاشت جز پیامبران و امامان که منتخب شده خدا هستند
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    2 0
    «اگر انسان راه را تا آخر می دانست، هرگز به راه نمی‌افتاد» با سلام و آرزوی موفیق برای شما عزیزان این کلام درستی به نظر نمی‌آید. درست است که مسیر بسوی ظهور همانطور که در انقلاب خودمان هم می‌بینیم با سختی‌ها و دشواری‌ها و رنج‌های بسیار همراه است ولی نگاه درست و خدایی به آینده و مسیر پیش‌رو بسیار امیدبخش و حرکت‌دهنده است به عنوان نمونه در قرآن و در سوره بقره ببینم. وقتی طالوت ع با یارانش به سمت سرزمین موعود و بالتبع به جنگ با جالوت و جالوتیان حرکت می‌کنند، خداوند یاران طالوت ع را با یک جمله معرفی می‌کند: الذین یظنّون ملاقوا ربّهم این ملاقات ربّ که طالوت ع به آنان تعلیم داده و آنها را برای آن تربیت کرده، بسیار امیدبخش و حرکت‌زاست. مسیری که به قول تربیت‌شده اهل‌بیت ع، حضرت زینب س چیزی جز «ما رأیت إلّا جمیلاً» نمی‌بینی. خدا توفیقاتتان رو روزافزون کند
  • رضا IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    1 0
    روح تارخ شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس