‌

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه اعلام کرد که یک نفتکش و چند ناو جنگی آمریکایی را در خلیج عدن و دریای سرخ با موشک و پهپاد هدف قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه بیانیه‌ای درباره عملیات‌های اخیر ارتش این کشور علیه کشتی‌های آمریکا در منطقه صادر کرد.سریع در این بیانیه اعلام کرد که یک نفتکش و چند ناو جنگی آمریکایی را در خلیج عدن و دریای سرخ با موشک و پهپاد هدف قرار داده‌اند.

به نوشته وبگاه شبکه «المسیره»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما ندای مردم بزرگ یمن برای پیروزی بر ظلم و ستم علیه مردم فلسطین و پاسخ دادن به تجاوزات آمریکا و انگلیس به کشورمان را اجابت کردیم».سخنگوی ارتش یمن اظهار داشت: «نیروی دریایی ارتش یمن با استعانت از خداوند متعال در یک عملیات نظامی کیفی، نفتکش آمریکایی "تورم ثور" را در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «همزمان، نیروی هوایی ارتش یمن نیز تعدادی ناو جنگی آمریکایی را در دریای سرخ با تعدادی پهپاد هدف قرار داد».سریع ادامه داد که نیروهای مسلح یمن تأیید می‌کنند که در دفاع از کشور، مردم و ملت ما، با عملیات نظامی با کیفیت‌تر علیه همه اهداف متخاصم در دریاهای سرخ و عربی مقابله خواهند کرد.

وی در پایان تصریح کرد: «نیروهای مسلح یمن در کنار تمام مردم بزرگ یمن به انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال مردم فلسطین ادامه می‌دهند و تا زمانی که تجاوزات متوقف نشود و محاصره مردم فلسطین در غزه متوقف نشود، عملیات نظامی آنها متوقف نخواهد شد».

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    4 0
    یه چیز رو دقت کردید دوستان؟ امریکا با اینکه چپ و راست کتک میخوره از یمن دست بردار نیست و باز هم کشتی میفرسته
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .ــــ سنت الهی است: مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند. نمرود که ادعای خدایی می نمود و می گفت انا احیی و امیت ؛ بوسیله کوچکترین موجود زنده شناخته شده آنزمان یعنی پشه ـــ و فرعون که عربده می زد انا ربکم الاعلی توسط شل ترین موجود دنیا یعنی آب ـــ آمریکا نیز توسط ضعیفترین کشورها (چه از لحاظ GDP ؛ چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ رسانه و تبلیغات) یعنی به قول روح الله: پابرهنگان زمان: یمن و غزه ـــ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 4
    گرچه انصارالله عبور ومرور کشتی‌ های عازم اسرائيل را مختل کرده وهنوز نتوانسته ناوهای جنگی آمريکا را از اين آبراه مهم متواری کند
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 6
    این بچه که نشان میدید که نماینده ارتش یمن نیست. مگر یک کشور چند دولت و ارتش دارد‌
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    3 0
    درود مردان خدا
  • احمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    2 0
    خوش به سعادت مردم غیور و شجاع یمن که می توانند از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند اما صد حیف که دست ما برای دفاع از فلسطینیان بسته است.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    2 0
    برادران یمنی باید هرچه قدر می توانند صرفه جویی وخودرا تجهیز همه جانبه کنند .......
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    1 0
    انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی شما اسباب شرم وسرشکستگی بشکه های دشداشه پوش سعودیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس