کد خبر 1577958
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
ایران صادرکننده مرغ شد

در حالی که  چند ماه پیش بخشی از نیاز بازار مرغ از ترکیه و ارد می‌شد اکنون وزیر جهاد کشاورزی از تولید بیش از نیاز مرغ در کشور خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، در کمتر از دو سال دو بار مجوز واردات مرغ از ترکیه صادر شد، حال ورق برگشته و کشور به صادر کننده مرغ تبدیل شده است.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی گفت که جوجه ریزی در بهمن از ۱۵۱ میلیون قطعه عبور کرد. در واقع این میزان یعنی ۳۰ هزار تن بیش از نیاز کشور تولید می‌شود.

مرغ این جوجه‌ها در ماه رمضان به بازار می‌رسد.

پیش از این شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفته بودکه مرغ مازاد تولید کنندگان را خریداری می‌کند و مرغداران می توانند برای انعقاد قرارداد به این شرکت مراجعه کنند.

ایران یک زمانی با جایگاه هفتم تولید مرغ در دنیا و ظرفیت تولید سه میلیون تن مرغ داشت اما با خشکسالی‌های پی درپی و مشکلات تامین نهاده تقاضا نسبت به تولید پیشی گرفت.

در این میان تولید کنندگان نگرانند که با عرضه فراوان مرغ قیمت در بازار کاهش یابد و آنها ضرر کنند و مرتب از دولت می‌خواهند که برنامه صادرات داشته باشد.

در حال حاضر قیمت مرغ در بازار در محدود ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان است در حالی که آخرین مصوب ستاد تنظیم بازار کیلویی ۷۵ هزار تومان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    8 3
    خودمون مرغ نداریم بخوریم صادر کنیم عجب
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    6 0
    شما ارز ترجیحی میدید که مرغ رو ارزان رو بخریم ولی داریم با همون قیمت جهانی کیلویی 1.5 دلار میخریم. پس این ارز ترجیحی تو جیب کی میره؟؟
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    7 0
    باز دوباره مرغ قیمتش ثابت شد باز مسخره بازی وزارتخانه های جهاد کشاورزی و ی عده مسئول شروع شد تا قیمت مرغ بالا ببرند چون ماه رمضون و عید نزدیکه و به هر طریقی خون مردم بکنن تو شیشه
  • قاصدک IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    1 0
    قیمت مرغ 200 هزار نشه ، صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس