کد خبر 1577948
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
ماندگاری ارزش غذایی نان با حداکثر ۵ درصد سبوس‌گیری

رییس سازمان غذا و دارو، تولید نان با حداکثر ۵ درصد سبوس گیری، باعث ماندگاری ارزش های غذایی در قوت غالب مردم کشورمان دانست.

به گزارش مشرق، سیدحیدر محمدی، در حاشیه دومین کنگره بین المللی بهداشت و صنایع غذایی، برگزاری این کنگره را ارائه روش‌های جدید در ارتقای کیفیت صنایع غذایی و افزایش ارزش غذایی محصولات، بررسی راه‌های ارتقای کیفیت و سلامت محصولات غذایی عنوان کرد و گفت: تولید نان کامل، یکی از آرزوهای دیرین چند دهه اخیر کشور بود که امروز تحقق یافت.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته ۲۸ درصد سبوس نان گرفته می‌شد که ارزش تغذیه‌ای، املاح معدنی و ویتامین‌های نان را می‌گیرد.

محمدی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته، امروز شاهد تولید نان با حداکثر ۵ درصد سبوس‌گیری هستیم که بیشتر ویتامین‌های گروه B، کلسیم، آهن، روی و فسفر موجود در سبوس باقی می‌ماند و نان کاملی برای مصرف کنندگان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه برخی از بیماری‌های گوارشی ناشی از نقص ویتامین‌ها و کمبود املاح معدنی در مواد غذایی است، تاکید کرد: نان قوت غالب مردم کشور است و طبعاً اگر ارزش تغذیه‌ای نان بالاتر برود، اثرات خوبی بر سلامت مردم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تولید نان کامل در استان خوزستان آغاز شده و امیدواریم در سراسر کشور نیز این مهم تحقق یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس