کد خبر 1577825
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
اظهارات وحیدی درباره آمار مهاجران افغانستانی

وزیر کشور با بیان اینکه کنش‌گر میدان انتخابات ملت است، اظهار کرد: این انتخابات متعلق به ملت و محل حضور و ظهور ملت بوده و روز انتخابات روز میدان داری ملت است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی، پنجشنبه سوم اسفندماه، در نشست مجریان و ناظران ستاد انتخابات استان، گفت: همه ما امکانات را برای این کنش‌گری فعال و سیاسی ملت ایران در عرصه‌ی بزرگ فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره به حضورش در آذربایجان‌شرقی افزود: این سرزمین همیشه افتخار آفرین بوده اگر کاخ استبداد در مشروطه فروریخت به دلیل افرادی بود که از این خطه برخواستند.

وی ادامه داد: این سرزمین مهد افتخار، رشادت، غیرت و مهد دفاع از انقلاب و اسلام بوده و خواهد بود، انتظار داریم تبریز و آذربایجان شرقی برای سایر نقاط کشور الگو باشد که در خیلی از موارد هم اینگونه بوده‌است.

وحیدی با بیان اینکه اگر یک اتفاق خوب در این کشور بیافتاد نه فقط ایرانیان و گروه‌های مسلمان خوشحال می‌شوند، بلکه ملت‌های آزاده هم خوشحال می‌شوند، گفت: امروز افتخارات این ملت متعلق به خود ملت نیست و این بارها از زبان رهبران آنها گفته شده که نشان می‌دهد نبضشان با نبض انقلاب اسلامی تپیده است.

وی با بیان اینکه ایام انتخابات بار دیگر صحنه‌ی قدرت نمایی ملت ایران است، گفت: ملت ایران در اوج ایستاده اما انتخابات اوج دیگری است که باید پرشور و پرشکوه برگزار شود که این را ملت می‌سازند.

وزیر کشور با بیان اینکه شرایط برگزاری انتخابات مهم است، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب به چهار رکن انتخابات یعنی سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت اشاره کردند که بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بخش مهم آن یعنی سلامت و امنیت در دست مجریان و ناظران انتخابات است، گفت: در واقع سلامت، امنیت زا است وقتی امنیت و سلامت برقرار باشد رقابت واقعی هم در آن میدان شکل می‌گیرد و خود به خود مشارکت مردم را به همراه دارد چراکه مردم در محیطی که احساس کنند سلامت و امنیت برقرار است در آن میدان حضور پیدا می‌کنند.

وحیدی ادامه داد: برای اینکه در این میدان رو سفید باشیم باید به ضوابطی که تأمین کننده سلامت است به دقت عمل کنیم، اولاً به هیچ عنوان دست اندر کاران وارد موضع گیری و سوگیری له یا علیه هیچ داوطلبی نباید باشند و این مطلقا ممنوع بوده و شاخصی برای شناسایی عملکرد صحیح مسئولان از دید ما است.

وی گفت: اگر کسی در هر مرحله‌ای گزارش شد که برخلاف ضوابط له یا علیه داوطلب موضع گیری کرده چون این امر به سلامت انتخابات لطمه می‌زند منتظر برخورد جدی استاندار و شخص بنده باشد.

وی با بیان اینکه این چهار رکن اساس و ملاک ارزیابی ما است، خاطر نشان کرد: همه دواطلبان از دید ما محترم هستند و ما وظیفه داریم بستر را برای آنها آماده کنیم.

وزیر کشور گفت: در سلامت اینبار شفافیت مالی مطرح است که داوطلبان در یک سقفی مجاز به هزینه کرد هستند.

وی افزود: داوطلبان نیز در این سلامت نقش دارند که باید رعایت سلامتی که به امنیت وصل می‌شود را داشته باشند و ما نیز برای آماده سازی فضا کارها پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر داوطلبی متوجه این نکات نباشد و در نحوه‌ی انجام کار و تبلیغ خود خطایی انجام دهد باید از طرف مسئولین مورد تذکر قرار گیرد، گفت: مسئولین باید تذکر دهند تا آنها مراقب رفتار خود در نوع تعاملاتشان باشند تا اینگونه احساس نشود که داوطلبی خارج از ضوابط قانونی فعالیت می‌کند.

وحیدی اظهار کرد: حق نداریم آرامش مردم را در صحنه‌ی انتخابات دست آویز فعالیت‌های غیر ضابطه مند داوطلبان و هواداران آنها کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجریان، داوطلبان و حامیان نقش مهمی در برقراری این سلامت دارند، ادامه داد: چارچوب تبلیغات مشخص است کارهایی که در ضوابط تبلیغات گنجانده نشده نباید انجام شود و از امکانات دولتی باید به طور مساوی استفاده شود.

وی افزود: انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود اما چنانچه اگر به هر دلیلی دستگاه خراب شد کار تعطیل نمی‌شود و رای گیری به صورت دستی ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه کارکنان دولت باید اولین کسانی باشند که رای می‌دهند، اذعان کرد: بی مسئولیت ترین آدم‌ها کسانی هستند که دیگران را به عدم شرکت در انتخابات تشویق کنند آنها اوج حقارت خود را نشان می‌دهند و افرادی را از این انتخاب سرنوشت ساز باز می‌دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • فاطمه IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    با این اوضاع حالی برای انتخابات نمونده انتخاباته تک حزبی
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    ای کاش ایشان تأکید میکردن که فقط و فقط در روز انتخابات مردم میدان دارند تا این رعایا پر رو نشون یه وقت
  • وحید IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    ملت یک روز میدان داری می کنند و 4 سال چوبش را از مسئولین می خورند
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    فرقی نمیکند در هر صورت جمهوری اسلامی پیروز است
  • محمد IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    ملت تو کوچه پس کوچه ها ی مشکلاتشون گم شدن آیا فکر میکنی با این وضعیت، اصلا به میدان میرسن؟
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    این حرفها آدم متحول میگه خیلی تاثیر گذار بود
  • Puyamotlaq IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 12
    و من الله التوفیق پیروز و سربلند باشید. مرگ بر آمریکا مردم فریب.
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    میدان داری مسولین کی میرسه ؟
  • US ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    این روزا ملت چقدر عزیز گرامی شدند؟! گوش شیطان کر!!
  • DE ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    یکی از افتخارات تمدن 7 و 8 هزارساله ایرانیان این است که در هردوره تاریخی پایتختی آفریده اند. این ستارگان درخشان بر تارک ایران ما میدرخشند. این پایتخت ها : تبریز ، همدان ، شیراز ، اصفهان ، مشهد ، تهران ، شهرری، قزوین ، ملایر،کرمان ، ساری. این قلب های تپنده افتخار همه استانهای عزیز مان هستند. فراموش نکنیم وسعت ایران ما : ایران 7 برابر کشور انگلیس ! ایران3 برابر کشور فرانسه! ایران 4/6 برابر کشور آلمان ! آنوقت با این سرزمین پهناور و وسیع بامرزهای دراز! ما باید دست به دست هم دهیم کنیم همه آباد. با این میزان وسعت بارسنگینی بردوش داریم و اداره کردن ان با اینهمه فشارهای دشمنان خارجی طماع و حریص به منابع و ذخایر ما کار چندان ساده ای نیست. ولی ما پاپس نمی کشیم. استقامت ما حتما بر شیرن خواهد داشت و دشمنان را پشیمان خواهد ساخت.
  • FR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    آقای وزیر شما هم که حرف مردم را می زنید که می گویند :"ما را برای روز انتخابات می خواهند".
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    نه
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    اونوقت! تو این ۴۵سال! نشد که یِ روزش هم، روزِ مردونگی و میدون‌داری دولت و دولتیا بشه؟؟؟!!!......
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 13
    الله اکبر
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    نه مرسی!
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    4 1
    شوخی نکن
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    4 0
    یه دفعه یاد ملت افتادید!
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    2 0
    مسئولین می فرمایند مردم ایران رای بدهید چون شهید همت گفته هروقت راه رو گم کردی ببین دشمن چی میگه؟ و چون امروز شبکه های خارجی و دشمن میگن رای ندهید پس شما مردم رای بدهید سئوال: چرا در زمان کرونا و واکسیناسیون که شبکه های خارجی دشمن همگی باتفاق میگفتند "مردم ایران واکسن بزنید" مسئولین نگفتند "مردم واکسن نزنید" و مردم بیچاره هم واکسن زدند یا فوت شدند یا به بیماری لاعلاج رسیدند چرا الان مسئولین پاسخگو نیستند؟ الان که ما مردم بیمار شده و در حال مرگ هستیم برای چه باید رای بدهیم؟!
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    2 0
    مسئولین می فرمایند مردم ایران رای بدهید چون شهید همت گفته هروقت راه رو گم کردی ببین دشمن چی میگه؟ و چون امروز شبکه های خارجی و دشمن میگن رای ندهید پس شما مردم رای بدهید سئوال: چرا در زمان کرونا و واکسیناسیون که شبکه های خارجی دشمن همگی باتفاق میگفتند "مردم ایران واکسن بزنید" مسئولین نگفتند "مردم واکسن نزنید" و مردم بیچاره هم واکسن زدند یا فوت شدند یا به بیماری لاعلاج رسیدند چرا الان مسئولین پاسخگو نیستند؟ الان که ما مردم بیمار شده و در حال مرگ هستیم برای چه باید رای بدهیم؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس