کد خبر 1577747
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
ایران وارد هیچ گونه درگیری نظامی در خاورمیانه نخواهد شد

نائب‌رئیس شورای امنیت ملی روسیه ضمن تمجید از سیاست متعادل ایران و انتقاد از مانع‌تراشی آمریکا در مسیر صلح در خاورمیانه گفت که بر خلاف ادعای مقامات صهیونیست، تل‌آویو در تصمیم‌گیری مستقل نیست.

به گزارش مشرق، نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت در حالی که ایران سیاست متعادلی را در قبال تحولات منطقه خاورمیانه در پیش گرفته است، آمریکا مانع صلح در این منطقه می‌شود.

«دیمتری مدودف» در مصاحبه با رسانه‌های روسیه از جمله خبرگزاری تاس با اشاره به تحولات خاورمیانه و جنگ غزه گفت: ایران موضع آرام و متعادلی اتخاذ کرده است و وارد هیچ گونه درگیری نظامی در خاورمیانه نخواهد شد.

وی تصریح کرد: بی‌ثباتی در خاورمیانه ایران را به مشارکت در هیچ درگیری مسلحانه سوق نخواهد داد زیرا تهران سیاست متعادلی را دنبال می‌کند.

مدودف ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه افزود: ایالات متحده آمریکا در حال مدیریت مناقشه در خاورمیانه با استفاده از منطق «تفرقه بینداز و حکومت کن» است. این کشور مسؤول هر اتفاقی است که در خاورمیانه می‌افتد. چه کسی مانع اجرای قطعنامه ۱۹۴۷ سازمان ملل در مورد تأسیس دو دولت اسرائیل و فلسطین می‌شود؟ آمریکایی‌ها. اگر واشنگتن خواهان صلح باشد، این قطعنامه‌ها در خارومیانه اجرا خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: مقامات اسرائیل در تصمیم‌گیری مستقل نیستند؛ آنها به کمک‌های مالی و نظامی آمریکا وابسته هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    خودتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس