کد خبر 1577520
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۳

به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم مطلبی با عنوان انتخابات، اسلام و حکومت اسلامی را در کانال خود در ایتا منتشر کرد و نوشت:

از افتخارات فکر اسلامی و فرهنگ سیاسی شیعی این است که «آزادی انتخاب» را نه تنها یک «حق فردی و اجتماعی» بلکه یک «تکلیف شرعی» هم می‌داند.

به همین دلیل از نگاه اسلامی شرکت در انتخابات و مشارکت در «انتخاب اصلح»، هم حق تک‌تک شهروندان است و هم تکلیف آنان. به تعبیر دیگر، هم آثار فردی و اجتماعی در زیست دنیوی آحاد افراد جامعه دارد و هم به دلیل تأثیر اجتماعی و کلان آن، دارای پاداش‌های بزرگ در حیات اخروی است. همانطور که عدم شرکت در انتخابات نه تنها پیامدهای فردی و اجتماعی اینجهانی در پی دارد که باید منتظر کیفرهای اخروی سنگین آن هم بود.

عدم شرکت در انتخابات به هر بهانه‌ای که باشد از عوامل تضعیف جمهوری اسلامی و از موجبات شادمانی دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی است؛ و هر اقدام یا عدم اقدامی که موجب تضعیف جمهوری اسلامی و تطمیع دشمنان امنیت و پیشرفت این ملت برای ضربه‌زدن به این کشور شود، از بزرگ‌ترین گناهان است. بنابراین عدم شرکت در انتخابات از گناهان کبیره است.

و از طرفی، شرکت در انتخابات، واجبی «عینی» و «زمان‌دار» است؛ یعنی اولاً قائم به فرد است و قابل واگذاری به دیگران نیست؛ و ثانیاً اگر در وقت خودش انجام نگیرد، قابل قضا کردن هم نیست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    بازی با کلمات، عوام فریبی
  • سپیده IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    در همان دین ما داریم حمایت از ظالم در ظلمش گناهه. نمی‌شود نصف داستان را بگی نصف دیگرش را نه. اگر نتوانی بشناسی و آدمی بیاوری که مثلاً به خاطر بی‌سیاستی باعث آسیب به یک عده بشود بیشتر هم گیر هستی. چرا می‌گویند در فتنه جهت‌گیری نکنید تا همه چیز روشن نشده؟
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    یعنی بعضی مراجع ک رای نمیدن گناه کبیره میکنن
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    انتخابات رأی بااکثریت است کجا اسلام حرف اکثريت اصل قرارداده قران از اکثريت جاهلون واکثرهم غافلون واکثرهم فاسقون یاد می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس