کد خبر 1576898
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
حرفهای عجیب بازپرس جنایی تهران درباره زنان قاتل

امروز در دومین روز نمایشگاه مطبوعات، قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران و محمدجواد شفیعی، موسی رضازاده و محمدمهدی براء بازپرس ویژه قتل میهمان غرفه همشهری شدند.

به گزارش مشرق،بازپرس شعبه ۵ در گفت‌وگو با همشهری در خصوص افزایش و کاهش پرونده‌های قتل گفت: تعداد پرونده‌های قتل با وجود فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی در این باره، روند افزایشی نداشته است.

محمدجواد شفیعی اما درباره قتل‌هایی که از سوی اتباع افغان صورت گرفته افزود: اما با توجه به حضور اتباع افغان در کشور ما، به ویژه آنانی که مشخصات و هویت سجلدی و خانوادگی ندارند، بیشتر مرتکب قتل شده است و در این بخش افزایش داشته‌ایم و این افزایش هم به دلیل افزایش درگیری‌هایی است که بین خودشان صورت می‌گیرد و منتهی به قتل می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی که رسانه‌ها داشته‌اند و همچنین پیشگیری قوه قضائیه و اجرای مجازات‌هایی در این خصوص، در سال جاری نسبت به سال گذشته تعداد پرونده‌های قتل کاهش داشته‌ است.

شفیعی در خصوص پرونده‌هایی که زنان مرتکب قتل شده‌اند، گفت: در پرونده‌های مختلف مانند فرزندکشی و همسرکشی کماکان با همان سناریوهای قدیمی مواجه هستیم که در ماه‌های اخیر از این دست پرونده‌ها به دلیل رفتارهای ناصحیح اجتماعی و اخلاقی وجود داشته است.
این بازپرس ویژه قتل، درباره قتل‌های ناموسی گفت: این نوع قتل‌ها همچنان ادامه دارد، اما افزایش نداشته است.

شفیعی اضافه کرد: این نوع قتل‌ها در مناطقی که فرهنگسازی اجتماعی ضعیف‌تری دارند، است، بیشتر به وقوع می‌پیوندد.

او در مورد پرونده‌هایی که زنان قاتل بوده‌اند،گفت: همان ۵،۶ موردی که در سال‌های قبل داشته‌ایم، امسال با همین تعداد مواجه بوده‌ایم که در بیشتر آنها هم زن با فرد دیگری ارتباط گرفته‌است و خواسته طلاق بگیرد، اما موفق نشده است. بنابراین نقشه‌ای برای حذف شوهرش کشیده است. با قرص و موارد دیگر اقدام به قتل کرده و صحنه‌سازی کرده‌ که خوشبختانه با تحقیقات جنایی این پرونده‌ها کشف و قاتل دستگیر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پادشاه IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    6 0
    تیتیر موذیانه ای بود. تیتر مخاطب جذب کن
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      نمیتونی از واقعیت فرار کنی!!؟ خیانت در زنان احمق زیاد شده فکرمیکنن وقتی به همسرشون خیانت میکنن مرد بعدی براشون تخم دو زرده میکنه!! اما عین دستمال کاغذی
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    4 6
    "زن خواسته طلاق بگیرد اما موفق نشده و نقشه برای حذف شوهرش گرفته!" پس اینجا تقصیر کیه؟ تقصیرِ قانون است که برای زن زندان ساخته ، که وقتی یک زن به هر دلیلی نمی خواهد در این زندگی باشد ، تازه می فهمد در زندانی اسیر است که از آن رهایی ندارد! ازدواج زندان نیست . آدم ها همانطور که با میل خودشان وارد ازدواج شده اند باید بتوانند با میل خودشان هم خارج شوند . شوهر هم خیلی حرصش نگیرد که چنین زن خیانتکاری را از دست بدهد بهتر که برود به جهنم
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      مشکل اینجاست که میخان از زندان آزاد بشن اما سلول و مهریه را هم با خود ببرن !
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      مشکل اینجاست که میخان از زندان آزاد بشن اما سلول و مهریه را هم با خود ببرن وگرنه مردها نه تنها مخالف نیستن بلکه از هم سلولی جدید استقبال هم میکنن !
  • فریار صالحی DE ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    حرف های بازپرس از چه نظر عجیب است؟
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    آن افاغنه ای ک بصورت مجردی به ایران می‌آیند، هم جرم انجام میدن و هم بازار رو بهم ریختن و هی میرن و دوباره برمیگردند. اما اونایی که خانوادگی در ایران هستند، هم آرام اند و هم اینکه چون دخل و خرجشان کاملا در داخل ایران است، پس ضرر اقتصادی ندارند
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    5 3
    زن_ژندگی_هرزگی و عیاشی نتیجه فرهنگ کثافت آمریکایی "عشق و حال" هست.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 1
    کجای صحبتاش عجیب بود؟!
  • محمد IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    مشخصات و هویت سجلّی درسته، نه ... سجلدی فارسی را یاد بگیریم
  • استغفار کنیم. IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    وقتی خدا در زندگی گم می شود انسان تبدیل به یک هیولای وحشتناک می شود زن ومرد هم ندارد ...... . #توبه کنیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس