عربشاهی: در قطر به خودمان باختیم/ ۹۵درصد مربیان دستشان با ایجنت‌ها در یک کاسه است +فیلم

پیشکسوت فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه به تیم‌های پایه توجه نمی‌شود گفت: ایران در جام‌ملت‌ها به خودش باخت نه به قطر.

به گزارش مشرق، ضیا عربشاهی با اشاره به شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جام‌ملت‌های آسیا اظهار داشت: اینکه ما لژیونرهایی را در ترکیب تیم‌های دیگر داریم دلیل بر پیشرفت فوتبال ایران نیست بلکه علت نزدیک شدن سطح فوتبال در جهان است.

وی ادامه داد: قبل از اینکه جام ملت‌های آسیا شروع شود در مصاحبه‌هایی گفتم نباید تیم‌هایی مثل قطر یا سوریه را دست کم بگیریم، در این جام ما چه برنامه‌ای داشتیم؟ سردار آزمون و مهدی طارمی را داشتیم اما چرا مقابل قطر از مهدی قائدی استفاده نکردیم؟ رامین رضائیان را از ترکیب بیرون می‌کشیم اما مهاجمان سرزن را در کنار آنها قرار می‌دهیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: باید توپ‌ها را به کناره‌های زمین می‌بردیم تا بتوانیم از فضاها استفاده کنیم. قطر عمق دفاع خود را پوشانده بود و تنها راه این بود که از این فضاها بهره ببریم. در کل ما به خودمان باختیم. روی نیمکت تیم ملی این همه مربی حضور داشت اما کدام یکی از این نفرات توانستند به تیم کمک کنند؟

عربشاهی تاکید کرد: فوتبال ما در اختیار گروهی از مربیان است که به صورت چرخشی کار می‌کنند. ۹۵ درصد مربیان و مدیران ما دستشان با ایجنت‌ها در یک کاسه است. فوتبال ما از پایه خراب است اما برخی‌ها به جای صحبت کردن و بیان واقعیت‌ها به دنبال به‌به و چاپلوسی هستند. با کلمات بازی کردن را همه بلد هستند اما در عمل چه کردیم؟ مربیانی که ادعای کار کردن دارند چرا به تیم‌های پایه نمی‌روند؟ چرا دانش خود را به نوجوانان و رده‌ها سنی انتقال نمی‌دهند؟

وی ادامه داد: ما از سرمایه‌های خود استفاده نمی‌کنیم، فراموش نکنیم که یک مربی باید عاشق و روانشناس باشد، باید از بازیکن خود شناخت داشته باشد. با کلمات بازی نکنیم سئوال من این است این همه دستیار بردید قطر چه شد؟ چه خروجی داشت؟ ٨٠ میلیون ایرانی دوست داشتند تیم ملی قهرمان شود ولی با بی‌توجهی به داشته‌های خودمان، همه چیز را از دست دادیم.

هجدهمین دوره رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در حالی با قهرمانی تیم ملی فوتبال قطر به پایان رسید که شاگردان امیرقلعه‌نویی در مرحله نیمه‌نهایی با شکست مقابل میزبان از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    تيم پنچاه ساله قهرمان نشده‌ اینم روش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس