کد خبر 1576646
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
عرضه گسترده گوشت منجمد گوسفندی از اول اسفند آغاز می‌شود

رئیس شورای تامین کنندگان دام از عرضه گسترده گوشت منجمد گوسفندی با نرخ مصوب ۲۳۰ هزار تومان از فردا در سطح کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: از اواسط هفته پیش توزیع گسترده گوشت منجمد گوساله در حال انجام است و از ابتدای اسفند عرضه گسترده گوشت منجمد گوسفند شروع می‌شود.

او نرخ هر کیلو گوشت منجمد گوساله وارداتی را ۲۸۵ هزار تومان و گوسفندی را ۲۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش عرضه گوشت‌های وارداتی، شاهد کاهش قیمت در بازار گوشت داخل هستیم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تن گوشت گرم وارداتی و در برخی مقاطع حتی بالاتر از این رقم خبر داد و گفت: با توجه به شرایط عرضه گوشت‌های وارداتی و زایش‌های مناسب پاییز و زمستان، دام زنده به طور گسترده در میادین در حال عرضه است که همین امر منجر به کاهش تقاضا برای خرید بره نر در بازار شده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: توزیع روزانه و مستمر گوشت گرم و منجمد وارداتی موجب شد تا در دی ماه طبق گزارش اعلامی مرکز آمار شاهد کاهش کشتار جمعیت دامی کشور باشیم، از این رو پیش بینی می‌شود که در اسفند ماه روند کاهشی قیمت در بازار ادامه یابد.

او از ذخیره سازی مناسب ۱۰ هزار تن گوشت منجمد در سردخانه‌ها خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته محموله ۴۰ هزار تنی گوشت منجمد قبل از ماه رمضان و نوروز وارد کشور می‌شود که همین موضوع موجب شده تا قیمت گوشت داخل به نرخ واقعی نزدیک شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    3 1
    خدا ازتون نگذره
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 1
    افغانستان می تواند گوشت گوسفند را با قیمت خیلی پایین تر برای ایران تامین کند/ ضمنا روسیه و کشورهای اسیای مرکزی و مغولستان می توانند گوشت گوزن و شتر و لاما را با قیمت خیلی پایین تر برای ایران تامین کنند/ کافیست دولت بخواهد نهایتا دو هفته ای گله های گوسفند و گوزن و شتر و لاما، حتی از مغولستان در مرز ایران هستند
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      1 0
      زمانیکه از روی بعضی بخارات نظری میدهیم همین میشود مگر میشود دام زنده بدون معاینه و قرطینه مدت دار وارد شود چرا باید در هر موردی که کوچگترین اطلاعاتی از آن نداریم اظهار نظر کنیم فکر کنم شما هم از همان دسته افرادی هستید که از تور لیدری گوسفند ها به آسمان رسیده ای و به تجارتهای آنچنانی میپردازی آنجا صحراست که دام را برای چراندن در طی دو هفته جابجا میکنند جابجایی دام زنده بین کشورها مقررات سحتگیرانه ای دارد
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      خب قرنطینه کنید. / گوشت ارزان بدست مردم برسد
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      باشد گوشت برزیلی و کنیایی یخ زده بخورید، تا پورسانتش هم به حساب تان واریز شود😅😅😅😅
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    انحصار واردات گوشت باید شکسته شود و مسئول گرانی دولت است. اگر هر فردی بتواند گوشت با قیمت مناسب وارد کند بساط خیلی ها که مردم را بعذاب انداخته اند جمع خواهد شد. دولت عرضه وارد کردن خودرو کارکرده برای شکستن قیمتها را هم تا حالا نداشته و یا عمداً تا حالا مانع واردات خودرو توسط مردم شده تا از گرانفروشی دو خودروساز بی کیفیت حمایت کند.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 1
    گوشت منجمد نمی خوام . گوشت گرم می خوام . پولش را هم دارم ولی گوشت قرمز پیدا نمیشه . هرچی فروشگاه زنجیره ای می روم ، هیچ کدام از آن برندهای معروف و خوب که همیشه می خریدم ، نیست . قحطی گوشت قرمز آمده . چند بسته گوسفندی با برند گمنام در شهروند شهرک غرب دیدم ، آنقدر رنگ گوشتش تیره و ارغوانی بود و آنقدر چربی های گوشت زرد و افتضاح بود که حالم به هم خورد ، نخریدم . منی که کمبود آهن دارم و باید گوشت قرمز بخورم ، دو هفته است گوشت نخورده ام چون گوشت خوب پیدا نکرده ام
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      چه مدتیه از ایران مهاجرت کردی اگر ایران بودی هر فروشگاهی میرفتی پیدا میکردی حالا آدرس بدی شاید بتونم همراه مسافر برات بفرستم
  • فدائی حیدری IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    این گوشت یخی همان نیست که میگفتندذبح شرعی نشده وحرام است وفلان است حال چرا درانقلاب حلال شدخدایاازدوروئی خداشناسان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس