حیرت دستگاه‌های امنیتی اسرائیل از توسعه توان اطلاعاتی حماس

روایت یک افسر اطلاعات ارتش اسرائیل (امان) درباره عملیات ۷ اکتبر حماس می‌خوانید.

به گزارش مشرق، روزنامه اسرائیل هیوم نوشت: پس از عملیات ۷ اکتبر یک برگ کاغذ کوچک در اطراف شهرک «موالسیم» پیدا شد که روی آن به زبان عربی نقشه حمله به شهرک‌ها توضیح داده شده بود. بالای برگه تاریخ ژوئن ۲۰۲۳ (۵ ماه قبل از عملیات) را نشان می‌داد و کنار آن عبارت «به غایت محرمانه» نوشته شده و هیچ اشاره‌ای هم به تاریخ حمله نشده بود بود.

«آن‌ها به اطلاعاتی درباره مراکز بسیار حساس ارتش دسترسی داشتند که بسیاری درون ارتش از آن‌ها خبر ندارند». این روایت یک افسر اطلاعات ارتش اسرائیل (امان) درباره روز عملیات است، روایتی توأم با حیرت و شگفتی از اینکه حماس چگونه به آن اطلاعات دست یافته بود.

ابعاد مختلفی از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) همچنان ناشناخته است، جنگ در غزه و شدت جنایاتی که در این باریکه رخ می‌دهد، هنوز برای بسیاری مجال پرداختن عمیق به آن عملیات مرموز را نداده است.

شگفتی اسرائیلی‌ها درباره توان اطلاعاتی حماس به عملیات طوفان الاقصی محدود نمانده است؛ رسانه‌های اسرائیلی مدام می‌پرسند که چگونه پس از گذشت ۱۳۵ روز از جنگ، حماس هنوز می‌تواند موشک پرتاب کند، آن هم نه از سمت جنوب و در رفح، بلکه عمده موشک‌ها از مرکز شهر غزه، جایی که نظامیان اسرائیلی در آن‌جا مستقر هستند، شلیک می‌شود.

از این روز محافل اسرائیلی می‌گویند که حماس طی یک دهه گذشته به شکل قابل توجهی توان اطلاعاتی خود را افزایش داده است، به طوریکه در روز عملیات طوفان الاقصی آمار تمامی مواضع و تعداد نیروهای امنیتی و نظامی اسرائیل در اطراف غزه را در اختیار داشت.

روزنامه اسرائیل هیوم در این باره می‌نویسد: پس از عملیات ۷ اکتبر یک برگ کاغذ کوچک در اطراف شهرک «موالسیم» پیدا شد که روی آن به زبان عربی نقشه حمله به شهرک‌ها توضیح داده شده بود. بالای برگه تاریخ ژوئن ۲۰۲۳ (۵ ماه قبل از عملیات) را نشان می‌داد و کنار آن عبارت «به غایت محرمانه» نوشته شده و هیچ اشاره‌ای هم به تاریخ حمله نشده بود بود.

به نوشته اسرائیل هیوم، علاوه بر توضیح چگونگی ورود به شهرک‌ها و عبور از موانع، به طور دقیق تعداد و جزئیات نیروهای اسرائیلی مستقر در شهرک «موالسیم» هم در آن کاغذ درج شده و نوشته شده بود که در شهرک موالسیم حدود هزار غیرنظامی، ۲۰ نیروی ذخیره، ۳۷ نیروی ارتش و ۲۷ نیروی پیاده نظام حضور دارند.

اسرائیل هیوم افزود: «بزرگترین شکست اطلاعاتی را از ۱۹۴۸ به این سو خوردیم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    17 2
    این سیاست اوناست ... طرف رو اونقدر بزرگ میکنن تا خودشم باور میکنه ... بعدش به راحتی نابودش میکنن
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 4
      نه سرباز سایبری اسرائیل جانتون مثل خر توی گل گیر کرده کارش از سیاست گذشته و چیزی به صبح نابودی تون نمونده
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    23 1
    7 امتبر کار خود اسراییل بود ... دلیلی برای نابودیه حماس میخواست
  • کابین فکری متفاوت IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    338 0
    این افسر اطلاعاتی مگر چقدر از سیستم و سیاست های رژیم اشغالگرش میدونه!!! همش به اندازه یک قوطی کنسرو ! اسرائیل نیروی نیابتی و بچه ناخلف آمریکا، مدرس شیطان بزرگ خودِ USA است. این حمله با هوشمندی حماس بوقوع پیوست ولی از این طرح و حمله نتانیارو و کابینه اش باخبر بودن!! دلیلش بخاطر مشروعیت بخشیدن به حمله به غزه و نسل کشی و همچنین کشورکشایی اسمشو نبرم بوده. نگاهی به شهداء غزه و کشته شدگان مردشورشو ببرن بندازید! در تاریخ بشریت بعد از جنگ جهانی دوم چنین جنایت آشکاری نداشته که اون هم بیشترین آمار شهداء آن زنان و کودکان بی دفاع باشه ...!!! پس واضح و مبرهنــه که دولت نتانیارو کاملاً اشراف و اطلاع از این موضوع داشته که حاضر شده مردم خودشو برای زیاده خواهی های صهیونیست به کشتن بدهد و از این ابزار بر علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه با انواع و اقسام آزمایشات بمب و راکت آتش بر سر مردم بریزد.
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    14 0
    کشتار و ترور و خرابکاری و انفجار از اونا!!!، حیرت هم از اونا؟!!!... جل الخالق!
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 10
    با اخبار ‌گذشته آرام نمی گیریم! در حالیکه جنازه های مسلمین بیش از ۴ماهه زیر آوار است!۷اکتبر از یادها رفت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس