خطیر و نکونام

مدیر اسبق استقلال گفت: اگر قرار باشد بازیکنان هم دست به اعتراض بزنند ومشکلات همینطور گسترده‌تر شود دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و استقلال حتی شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده را هم از دست می‌دهد.

سرویس ورزش مشرق - جواد قراب بازیکن و مدیر اسبق باشگاه استقلال در گفتگو با مشرق، درباره حواشی اخیر ایجاد شده در ارتباط با صحبت‌های جواد نکونام درباره مدیریت علی خطیر و وضعیت این باشگاه در روزهای گذشته اظهاراتی را مطرح کرد.

صحبت‌های سرمربی تیم استقلال در ارتباط با مشکلاتش با باشگاه را شنیده‌اید؟

بله شنیدم به شدت تاسف خوردم! واقعاً در چنین شرایطی که تیم نیاز به آرامش دارد این قبیل مسائل چیزی جز برهم زدن تمرکز تیم و نگران شدن هواداران در پی نخواهد داشت. استقلال در آغاز دور برگشت مسابقات لیگ برتر بیش از هر چیز به آرامش نیاز دارد اما می‌بینیم که این وضعیت تا حد زیادی روی بچه‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

چه دلیلی داشت که جواد نکونام در چنین شرایطی دوباره این صحبت‌ها را در پایان بازی با صنعت نفت مطرح کند؟

این قبیل اعتراض‌ها و یا انتقادها از نوع مدیریت و یا برعکس از سوی مدیریت به کادر فنی یعنی اینکه آستانه تحمل آن فرد به پایان رسیده است. ما در اوایل فصل جاری لیگ برتر هم مطلع بودیم که اختلاف نظرهای شدیدی بین جواد نکونام و مدیرعامل باشگاه وجود دارد اما شاید کسی آنها را خیلی جدی نگرفت. اگر همان زمان در این باره ورود می‌شد و مشکلات برطرف می‌گشت شاید امروز به اینجا نمی‌رسیدیم که استقلال در صدر جدول با شرایط خوبی که همه امیدوارند بتواند نتایج خوب دور رفت را تکرار کند حالا مایه نگرانی و دلواپسی طرفدارانش باشد. این شرایط اصلاً خوب نیست و من تا حد زیادی نگران تیم استقلال هستم. چون این تیم از هر نظر شایسته کسب عنوان قهرمانی این فصل است و در دوره رفت هم این موضوع را ثابت کرد.

چه اقدامی و یا چه حرکتی می‌تواند این مشکلات را برطرف کند؟

قطعاً یکی از این دو طرف باید کوتاه بیاید یا یکی از آنها باید از این مجموعه جدا شود. چون آنطور که جواد نکونام صراحتاً اعلام می‌کند یک فرد در این مدیریت نمی‌خواهد او در این مجموعه باشد و از سوی دیگر به وضوح مشخص است که جواد نکونام هم نمی‌تواند با حضور این فرد کارش را به راحتی ادامه بدهد. در چنین شرایطی یک نفر باید خودش را کنار بکشد.

یا خطیر از استقلال برود یا نکونام/ کار در استقلال به هرقیمتی ارزش ندارد/ اگر بازیکنان سکوت کردند به یک دلیل است

برداشت تان از حرفهای سرمربی استقلال چیست؟

من صحبت‌های نکونام را گوش کردم و دیدم که حرف‌هایش منطقی است. او می‌گوید اگر کسی با او مشکل دارد نباید مسائل را به تیم استقلال و باشگاه بزرگ پایتخت با میلیون‌ها هوادار ربط بدهد و دیگران را هم درگیر مشکلات شخصی خودش بکند. این طرز نگاه جواد نکونام را پسندیدم. او خیلی صریح اعلام کرد که هر کس با او مشکل دارد مشکلاتش را با خود او حل کند نه اینکه بخواهد شرایطی فراهم کند که تیم استقلال متضرر شود. چون قطعاً می‌دانیم که اگر استقلال ضرر کند یا امتیاز از دست بدهد و در نهایت قهرمانی را از دست بدهد هیچکس به اندازه هواداران لطمه نمی‌خورد. در چنین وضعیتی کاملا می‌توان به جواد نکونام حق داد.

چه دلیلی می‌تواند وجود داشته باشد که علی خطیر نخواهد با جواد نکونام کار کند؟

همانطور که یکی از معاونان باشگاه اعلام کرد این مربی توسط مدیر قبلی انتخاب شده و وقتی مدیر جدید یعنی خطیر به باشگاه آمده شاید با سیاست‌های سرمربی تیمش مشکل داشته باشد یا او را نپسندد. ولی به هر حال این اتفاقی است که افتاده و باشگاه استقلال در شرایطی قرار گرفته که نکونام را انتخاب کرده و با او قرارداد بسته. به نظر من خطیر یا باید تا پایان این فصل در کمال دوستی و رفاقت با نکونام همکاری کند و یا اینکه تصمیمی بگیرد که همین امروز تکلیفش روشن باشد. اینکه هرچند وقت یکبار یک مشکلی از جایی بروز کند و بچه‌های تیم از این بابت دچار سردرگم می‌شوند در نهایت منجر به از دست رفتن امتیازات می‌شود. آن وقت است که در روز پایانی لیگ برتر تیم استقلال به خاطر کم داشتن یک یا دو امتیاز قهرمانی را از دست می‌دهد. امتیازات اندکی که به راحتی می‌شود با آرامش و در کمال دوستی و اتحاد آنها را به دست آورد.

یا خطیر از استقلال برود یا نکونام/ کار در استقلال به هرقیمتی ارزش ندارد/ اگر بازیکنان سکوت کردند به یک دلیل است

اگر قرار باشد یک راهکار مدیریتی ارائه کنید که در کوتاه‌ترین زمان مشکلات برطرف شود یا لااقل موقتاً تا پایان نیم فصل دوم دردسری باشگاه را تهدید نکند چه پیشنهادی خواهید داشت؟

تنها راه حل همان است که گفتم. یک نفر باید در این ارتباط خودش را با تصمیمات طرف مقابل همسو و همراه کند. اگر قرار باشد خطیر بگوید مرغ من یک پا دارد و نکونام هم به همین شکل بخواهد از نحوه مدیریت انتقاد کند قطعاً سرانجام این مسیر به جایی که هواداران و خود بچه‌های تیم انتظار دارند نمی‌رسد. این‌ها همه در نهایت باعث می‌شود تا استقلال به مشکل بخورد و ایرادها یکی بعد از دیگری نمایان شود. قطعاً می‌دانیم در شرایط اقتصادی امروز تیم استقلال پر از مشکلات مختلف و ریز و درشت است. نمونه اش ماجرای حامدی فر که مشکلاتش را عیان کرده است. بنابراین اگر استقلالی‌ها تا اینجا سکوت کرده‌اند و حرفی نمی‌زنند به خاطر جواد نکونام است. اگر قرار باشد بازیکنان هم دست به اعتراض بزنند و مشکلات همینطور گسترده‌تر شود دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و استقلال حتی شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده را هم از دست می‌دهد چه برسد به قهرمانی.

صحبت تکمیلی دارید؟

به نظر من ادامه این مسیر و این اختلافات چیزی جز ضرر و زیان برای طرفین این موضوع ندارد. همین حالا هم مدیرعامل باشگاه به شدت از سوی هواداران تحت فشار گذاشته شده و من دیدم که مردم مقابل وزارت ورزش و باشگاه استقلال چطور علیه او شعار می‌دادند در چنین شرایطی فکر نمی‌کنم کار کردن به هر قیمتی ارزش داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 1
    پیشنهاد می کنم خطیر رو که همه لنگی ها دوست دارند ببرند بولینگ.
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      ولی خطیر هم خطیره و هم کیسه کش خوبی!!!
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      1 0
      میییییییییییییییییییییییرررررررررررررررررررررررررررره
    • من کیسه کش هستم IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      از کیسه همان تراود که در اوست
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 0
    کاش دوتاشون میرفتن و گورشون برای همیشه گم میشد!!!
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 0
    میگم بهترنیست که استقلال کلهم از زمین برچیده شود؟!
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      1 0
      پس تکلیف کیسه چی میشه؟
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    باید خطیر بره
  • وحید IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    جواد نکونام باید بماند خطیر باید برود.
  • وحید IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    استقلال روی زمین عالی بازی می کند و استقلال دفاع خوبی دارد اما پرسپولیس گلر و دفاع بسیار ضعیفی دارد. تیم های شهرستانی قوی تر از پرسپولیس استقلال شده اند. ورزش ایران و فوتبال ایران ضعیف تر از عربها شده است.
  • مونا IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    دو نفرشان بروند چون لجبازی می کنند . یک بچه هم دیگه می فهمه اقایان برایشان تیم مهم نیست و دارند با هم لجبازی میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس