کد خبر 1576082
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
بنزسواری که پول غذا ندارد!

 بازیکنان فوتبال ایران برخی اوقات ادعاهای عجیبی در خصوص نداشتن پول و مشکلات مالی مطرح می‌کنند که به واقعیت نزدیک نیست.

به گزارش مشرق، بعد از برتری تیم فوتبال استقلال تهران در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مقابل صنعت‌نفت آبادان، بازیکنان این تیم در پیروی از انتقادات سرمربی خود در رابطه با مدیریت باشگاه، مشکلات و دغدغه‌های خود را با اصحاب رسانه و هواداران در میان گذاشتند که در این بین صحبت‌های امیدحامدی‌فر هافبک ۲۳ ساله این تیم مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

وی درخصوص مشکلات مالی بازیکنان اظهار داشت: برخی حواشی پیش آمد که خیلی باعث ناراحتی من شد. متاسفانه خیلی مسائل وجود دارد که هواداران نمی‌دانند. قطعا باعث افتخارمان است که این پیراهن استقلال را می‌پوشیم اما برای خرج و مخارج نیاز به پول داریم. اگر زندگی درستی نداشته باشیم، موجب نارضایتی هوادار می‌شود و حق این موضوع را نیز دارد.

وی ادامه داد: فشار زیادی که به ما وارد می‌شود، باعث شده که بعضی حرف‌ها را بی‌پرده بگویم؛ قراردادم حدود ۹ میلیارد تومان بوده و به خاطر سقف بودجه به یک میلیارد رسید و اسنادش هم موجود است. قراردادم را به عشق استقلال پایین آوردم، ۶ ماه هم خانه نداشتم، خانه یکی از دوستانم در یک اتاق بودم و حتی غذایی برای خوردن نداشتم.

هافبک استقلال با اشاره به مشکلاتش در این تیم عنوان کرد: تا الان هیچ کجا صحبت نکردم ولی الان که مرا روبه‌روی هواداران قرار داده‌اند، اذیت می‌شوم. به خاطر عشقم به استقلال حدود ۸ میلیارد از قراردادم کم کردم، با اینکه هر کسی این کار را انجام نمی‌دهد؛ با این حال هیچ پولی در کارتم نیست. حتی پولی برای چرخاندن زندگی و تامین یک وعده غذایی ندارم و از این یک میلیارد هم فقط ۶۰۰،۷۰۰ میلیون را دریافت کردم.

وی افزود: سال قبل پایین‌ترین دریافتی را داشتم، یعنی ۴۲ درصد از قراردادم را گرفتم و امسال هم از قراردادم کم کردم. گفتند درست می‌کنیم، اما کسی نیست که جوابگو باشد.

در اینکه حق طبیعی یک بازیکن یا هر فرد دیگری این است که با توجه به حرفه و شغلی که دارد، حقوق و دستمزدی که با او قرارداد بسته شده‌ است را دریافت کند، شکی نیست اما مواردی وجود دارد که صحبت‌های حامدی فر مبنی بر اینکه مشکلات مالی جدی دارد را نقض می‌کند.

با یک حساب سرانگشتی می‌خواهیم درآمد این بازیکن جوان در یک‌ونیم فصل گذشته را محاسبه می‌کنیم. طبق ارقام افشا شده از قرارداد بازیکنان باشگاه استقلال در فصل گذشته، رقم دقیق قرارداد او ۹ میلیارد و هفتصدو پنجاه میلیون تومان بوده است و باز هم طبق اعلام این بازیکن، او ۴۰ درصد دریافتی داشته است. او همچنین اعلام کرد که در این فصل هفتصد میلیون تومان دریافت کرده است.

مجموع درآمد این بازیکن جوان چیزی بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان بوده است. این عدد تقریبا چهار برابر حقوق دریافتی یک کارمند برای یک‌سال و نیم کار است. اینکه او درآمد خود را در کدام مسیر هزینه کرده نیز یک مسئله شخصی است اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این مبلغ برای داشتن یک خانه و تامین غذا در طول یک سال برای یک فرد، کافی نیست؟ حامدی‌فر چندین برابر حقوق ماهیانه اکثر مردم دریافتی داشته اما ادعا کرده که او را مقابل هواداران قرار داده‌اند و او به عشق پیراهن استقلال از حق و حقوق خود گذشته است.

نکته جالب در رابطه با این بازیکن این است که همین چند روز گذشته بعد از اتفاقاتی که از سوی حامدی‌فر در تمرین استقلال رخ داد و باعث مصدومیت شدید کوین یامگا شد، او با انتشار پستی اعلام کرد که به نیت موفقیت‌آمیز بودن عمل چشم یامگا، به ۱۱ جوان با وضعیت نامناسب مالی، کمک خواهد کرد.

بنزسواری که پول غذا ندارد!

حامدی‌فر در مصاحبه خود اعلام کرده بود که ۶ ماه را در یک اتاق سپری کرده و در حال حاضر پول غذا خوردن ندارد. با یک نگاه ساده به همین پست که کمتر از یک ماه قبل منتشر شده می‌توانیم متوجه شویم که این حرف بسیار عجیب بوده است. آیا کسی در شرایط بد مالی قرار دارد، می‌تواند چنین نیتی را با مخاطبین خود در میان بگذارد؟

بنزسواری که پول غذا ندارد!

همچنین در آذرماه کلیپی از این بازیکن در یک برنامه تلویزیونی منتشر شد که در آن او سوار بر یک ماشین بنز به گفت‌وگو با گزارشگر پرداخته بود. سوال این است که چطور می‌شود، فردی که ماشین میلیاردی دارد، نتواند هزینه تهیه غذای خود را تامین کند؟ بهتر نیست وقتی بازیکنی که ادعا می‌کند به خاطر هواداران و تیم محبوب خود از حق طبیعی خود گذشته، بیشتر در رابطه با ادعایی که می‌کند، فکر کند؟

انتهای پیام

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    خخخخ جوکهای آبادانی تا حالا نشنیدین؟
    • DE ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      2 0
      شارلاتان که شاخ و دم ندارد امثال اینها که اگر دستت را تا آرنج در عسل کنی و در دهانشان بگذاری باز گاز می‌گیرند.
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      این کدوم اداره ای هست که به کارمندش برای یک سال ونیم چهارو نیم میلیارد میده؟ والا ما کارمند دولتیم و سالی 300 میلیون هم نمی گیریم
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    16 0
    اعداد شما هم درست نیست نوشته‌اید چهار و نیم میلیارد درامد چهار برابر یک کارمند ساده در یکسال و نیم است یعنی چهار میلیارد ونیم تقسیم بر ۷۲ که میشود ماهیانه بیش از ۶۰ میلیون کدام کارمند ماهی ۶۰ میلیون درامد دارد
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      5 1
      پزشکان ایرانی هم مشابه همین ادعاها را میکنند
    • بصیر IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 5
      ماهی 60 میلیون چیزی نیست میشه 1100 دلار , سال 96 حقوق یک استاد دانشگاه یا کارمند متوسط 12میلیون بود یعنی 3000 دلار الله برکت حقوق کارمند ماهی 12 میلیون سال 96 ارزشش بیشتر از 3 ماه حقوق این فوتبالیسته
    • شاهرخ IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      4 3
      یه سر به وزارت نفت دارایی شهرداری و.... بزن بعد میبینی چقدر میگیرن
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      کارمندان ایران خودرو و سایپا
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    6 0
    عین غربگداهایی که از صبح تا شب اینجا با گوشیهای چند میلیونی و اینترنت ولو هستند و هزیون مینویسن میگن سه ساله گوشت نخوردیم، بی خانمانیم و .... !!
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    14 0
    سال ۸۷ در ۲۳ سالگی اولین درآمدم را به مبلغ ۴۰۰۰ تومان کسب کردم و از فرط خوشحالی خودم رو به یک پیتزا دعوت کردم! حالا این بچه های بی هنر و بی سواد در میلیارد میلیارد پول غرق هستند و اغلب ناشکر.
    • بصیر IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      1 1
      اون 4000 تومان میشه الآن 200 هزار تومن
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 2
    جدیدا زیادی فوتبال تحلیل نمیکنید ؟؟؟ میشه این حساب کتاب و درامد دیگران رو بی خیال شین و همینجوری دزدی های حکومت از بورس طی 3 سال هم تحلیل کنین ؟
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    23 0
    کدوم کارمندی توی 1 سال و نیم 4 میلیارد درامد داره ؟؟؟ اون اقازاده هاتون هستن نه مردم عادی
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    17 0
    درآمد این بازیکن جوان چیزی بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان بوده است. این عدد تقریبا چهار برابر حقوق دریافتی یک کارمند برای یک‌سال و نیم کار است. ........ کدوم کارمندی برای یک سال و نیم یک میلیارد درامد داره ؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    19 0
    حساب کتابتون هم که اشتباه در اومد . کارمند اگه ماهی 12 میلیون بگیره سالی میشه حدود 150 میلیون ... یک و نیم سال میشه حدود 230 میلیون .. چطور میگین کارمند برای یک و نیم سال بیش از 1 میلیارد درامد داره؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    4 1
    کاش بورس و بدبختی های مردم هم اینجوری تحلیل میکردین یکبار
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    4 1
    ضرر و زیان مردم توی بورس هم تحلیل کنید ورزش دوست ها
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    6 1
    یکسری از مردم واقعا همینن پولی که در میارن را مصرفی و نه اقتصادی خرج می کنند مثلا می گن 20 یا نهایتا 25 درصد داشته ات را ماشین بخر یا سعی کن از پولی که درمیاری یک پس انداز داشته باشی یا یک خانه ایی , یک تکه زمینی یا چند تا سکه و طلا بخری بعید نیست که کسی که درآمد میلیاردی هم داشته باشد به نان شبش هم محتاج بشه پولشو می بره یک بنز می خره که هر سال میلادی که بگذره 2 تا پراید از قیمتش بیفته هزینه های سرویس و نگهداریش چند 10 میلیونی می شه تصادف هم کنه چند 100 میلیون تومان هزینش می شه حتی قطعه سادش هم پیدا نشه و همان را هم به قیمت فضایی باید وارد کنه بقیش هم با خرید چند تا لباس و ادکلن و ساعت لاکچری و یکی دو سفر خرج می کنه تموم می کنه می ره ! در حالی که آن بنز مال یک کارخانه دار باید باشه که همون 20 درصد مالش را تشکیل بده اکثر فوتبالیست های ما عقل اقتصادی درست ندارند .
  • سعید IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    3 0
    همه بازیکنان سرخابی ها فقط ادعای تعصب به تیم شان دارند 😀😀😀 اونیکه میگه خونه فروختم بلافاصله بعد قرارداد پولش رو می گیره ولی دیگه اینو نمیگه
  • هوشنگ IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    اینا مرفهای بی درد هستند با ۶۰۰ و ۷۰۰ میلیون می تونی یه انبار پر از مواد غذایی برای خودت بزنی
  • هوشنگ IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    5 1
    می دونی الان چند نفر به خاطر نداشتن پول دارو از درد ناله می کنن ؟ حیف که آدم نیستید
  • وحید IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    3 1
    پول مردم ستمدیده ایران حرام استقلالی ها باشد.
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      3 0
      حرام همه مفت خورها
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    درست مثل شهرداری‌ها ، شهرداری ها با سوء استفاده از قانون در مورد محکومیت هاشون که اجازه پرداخت محکومیت ها ۱۸ ماه پس از قطعی شدن رأی را میدهد با اعلام عدم تمکن مالی از پرداخت دیون شون به مردم سرباز زده و خودداری میکنند حتی شهرداری‌ها متأسفانه در مورد محکومیت های زیر ۱۰۰ میلیون تومان هم اعلام عدم تمکن مالی میکنند!! که در نوع خودش عجیب است / روند استعلام از موجودی حساب های شهرداری هم بصورت دستی و با مراجعه خواهان پرونده به بانک ها انجام میشود و متأسفانه فی الحال امکان استعلام برخط قوه قضاییه بر موجودی حسابهای شهرداری‌ها وجود ندارد
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    سازمان ورزش هم یک ارگان انگل و بیخود است
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    خیلی جالبه با پرده برداری از زندگی افراد جامعه شخصیت و طرز دینداری یا اصلا بی دین بودن افراد مشخص میشه،آقای فوتبالیست ریاکار هم هست اگر یامگا خوب شد به ۱۱ نفر جوان کمک میکنم،لازم نیست به جوان کمک کنی فقط کافیه به مناطق فقیر نشین شهر خودت یه سری بزنی اونموقع میفهمی فقیر خاک نشین و یتیم یعنی چی
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 0
    فوتبالیستهای خارجی همه از دم خیریه دارن و کمک میکنن به فقیرهای کشورشون ولی فوتبالیستهای ما چی ؟
  • US ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    3 0
    این بی استعداها و بی هنرهای از خود راضی که از بی پولی مینالند انقدر بیسوادند که حتی نمیدانند یک میلیارد چقدر هست و گرنه نق نمیزدند!
  • آنتی کیسه IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 2
    دروغ جزئی از وجود کیسه کشا شده و هوچی گری صفت همیشگی آنها
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    باورکنین اینان تشنگانی هستند که کنار چشمه از تشنگی میمیرند!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    یاد پزشکان بینوا افتادم که از فرط بینوایی حتی مالیات هم نمی توانند بدهند.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    یک نفر تو کامنت ها اسمشو گذاشته بصیر و صغری کبری می بافه. معلومه طرفداره کیه؟ یعنی این بازیکن ها رو قبول داره یا چی؟
  • saeid DE ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    بازیکنان فوتبال به درد نخورترین ورزشکارهای ایران هستن. هیچ افتخاری در رده ملی ندارن. این ها هم که ادعاشون آسمون را پاره میکرد از چارتا قطری سه تا سه تا خوردن. برید بمیرید همه تون که بهتره.اینو بندازید بیرون از باشگاه پولشو بدید به کشتی گیرها و فوتبال ساحلی و فوتسال و ورزش های افتخار افرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس