«عارف ۱۲ ساله» چهل هزارتایی شد

کتاب «عارف ۱۲ ساله» شامل خاطرات شهید نوجوان رضا پناهی همزمان با سالروز شهادتش توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ چهلم رسید.

به گزارش مشرق، کتاب «عارف ۱۲ ساله» اثر سید حسین موسوی شامل خاطرات شهید رضا پناهی، کم‌سن‌وسال‌ترین شهید دوران دفاع مقدس، همزمان با سالروز شهادتش توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ چهلم رسید.

رضا پناهی، عارف ۱۲ ساله‌ای است که شگرف‌ترین و عظیم‌ترین صحنه‌های از خودگذشتگی را در عمر کوتاه خود به نمایش گذاشت. ستاره درخشان کلاس اول راهنمایی که عظمت روحی او به تنهایی می تواند عالمی را روشن کند. او سال ۱۳۴۸ در شهرستان کرج متولد شد. در سن ۱۲ سالگی خانواده را راضی کرد تا به جبهه برود. پس از جلب رضایت پدر و مادرش فرم تقاضای اعزام به جبهه را پر کرد ولی به خاطر سن کم از رفتن او ممانعت شد، شناسنامه‌اش را دستکاری کرد تا توانست وارد جبهه شود.

شهید پناهی در تاریخ ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۱ در جبهه قصرشیرین به شهادت رسید. او عاشق شهادت و خدا شده بود و شهادت را راه رسیدن به خدا می‌دانست. ایمان و ایثار و تعهد و عشق و پایبندی او به ارزش ها، بزرگترین سرمایه اجتماعی برای تقویت باورهای دینی و ملی نوجوانان و جوانان است و حالا خاطرات زندگی کوتاه اما پربار این نوجوان شهید برای چهلمین‌بار تجدید چاپ شد.

در قسمتی از وصیت نامه صوتی شهید رضا پناهی آمده:

هدف من از رفتن به جبهه این است که اولاً به ندای «هل من ناصر ینصرونی» لبیک گفته باشیم و امام عزیز و اسلام را یاری کنیم و آن وظیفه ای که امام عزیزمان بارها در پیام ها تکرار کرده: که «هرکس که قدرت دارد واجب است که به جبهه برود» و من می‌روم که تا به پیام امام لبیک گفته باشم. آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در تمام جهان است و امیدوارم که روزی به یاری رزمندگان، تمام ملت ها زیر سلطه آزاد شوند...

این کتاب در ۸۰ صفحه در قطع رقعی به شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۵۰ هزار تومان، به همت انتشارات شهید کاظمی به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    چه چهره معصومی
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    احسنت ..
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    حیف از این بچه ها که قربانی جنگ طلبی حاکمان شدند.
  • شهیدم کن IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    من می خوام شهید بشم کیو باید ببینم کجا باید برم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس