کد خبر 1576200
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
حوادث

دختر جوان که به اتهام معاونت در قتل خواستگار سابقش ۵سال به زندان افتاده بود وقتی آزاد شد با قاتل در زندان ازدواج کرد و توانست به خاطر فرزندی که در راه دارد، رضایت اولیای دم را جلب و شوهرش را آزاد کند.

به گزارش مشرق، تابستان سال ۹۰ وقوع درگیری مرگباری در یکی از شهرهای شمالی کشور به پلیس اعلام شد. وقتی مأموران راهی پارک محل حادثه شدند دریافتند پسر جوانی با ضربات چوب به قتل رسیده است.

جسد به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد و هویت مقتول به نام آرش خیلی زود به‌دست آمد. در تحقیقات میدانی، یکی از شاهدان گفت: زن و مردی جوان در پارک مشغول صحبت با مقتول بودند. اما چند دقیقه‌ای نگذشته بود که مقتول با مرد جوان درگیر شد او هم دستش را به سمت چوبی که روی زمین افتاده بود، برد و چند ضربه با چوب به سر مقتول زد. وقتی او روی زمین افتاد زن و مرد جوان پا به فرار گذاشتند.

هویت متهمان

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان وارد عمل شدند تا عامل این جنایت و همدستش را شناسایی کنند. با بررسی تلفن همراه مقتول مشخص شد وی آخرین بار با دختری به نام پریسا قرار ملاقات داشته است، بنابراین پریسا شناسایی و دستگیر شد.

دختر جوان ابتدا منکر اطلاع از قتل شد اما زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد، لب به اعتراف گشود و گفت: من فروشنده یک مغازه هستم، مقتول مدتی قبل به من پیشنهاد ازدواج داده بود تا اینکه در همین گیر و دار با یک پزشک به نام کوروش آشنا شدم و قرارمان ازدواج بود. من به مقتول جواب منفی دادم اما او اصرار داشت که با هم ازدواج کنیم. در نهایت این ماجرا را کوروش فهمید و به مقتول گفت که قصد ازدواج با مرا دارد و پایش را کنار بکشد. اما او توجهی نمی‌کرد تا اینکه روز حادثه با او در پارک قرار گذاشتیم تا در این رابطه با او صحبت کنیم. قصدمان قتل نبود، اما نمی‌دانم چه شد که یک دفعه آنها با هم دعوای‌شان شد و کوروش روی زمین افتاد و ناخواسته با چوب به سر او زد و بعد هم فرار کردیم.

با اطلاعاتی که پریسا در اختیار تیم جنایی قرار داد، پزشک جوان بازداشت شد و در همان مراحل اولیه به قتل اعتراف کرد و خواهان بخشش اولیای دم شد. پریسا و کوروش پس از تکمیل تحقیقات در دادگاه پای میز محاکمه رفته و با توجه به اعترافات متهمان، بازسازی صحنه جرم، شهادت شهود و مدارک موجود در پرونده به درخواست اولیای دم، کوروش به قصاص و دختر جوان به ۵ سال حبس محکوم شدند.

ازدواج در زندان

با گذشت ۵ سال از حبس، پریسا آزاد شد. اما این پایان راه نبود، دختر جوان پس از آزادی درخواست ازدواج با کوروش را که همچنان در زندان بود به قوه قضائیه ارسال کرد.

بدین ترتیب با موافقت مسئولان دختر جوان به عقد مردی درآمد که حکم قصاص او صادر شده و دو بار هم تا پای چوبه دار رفته بود.

اما هر بار با تلاش صلح‌یاران و واحد صلح و سازش دادسرای محل حادثه، موفق شده بود از اولیای دم مهلت بگیرد. با پایان زمان مهلت، قرار بود کوروش برای سومین بار پای چوبه دار برود و حکم او اجرا شود. اما پریسا که بارها به سراغ اولیای دم رفته و درخواست بخشش کرده بود، برای آخرین بار نزد آنها رفت.زن جوان که باردار بود از اولیای دم خواست به خاطر فرزندی که در راه دارد کوروش را ببخشند.

درنهایت اولیای دم برای رضای خدا و به خاطر این مادر باردار از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.با گذشت آنها و از آنجایی که کوروش حدود ۱۲ سال در زندان بوده است، وی بزودی با حکم قضات از زندان آزاد خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • NO ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    5 15
    اگر رضایت نمیداد یه بچه بی پدر دنیا میومد = بد عفو شده و نامعلومه که قاتل عفو شده سر براه بشه = ؟ آیا نتیجه دو ژن ناسازگار و قاتل میتواند آدم حسابی بشود=؟ ازدواج = بچه دار شدن = ظلم به موجودی با آینده نامعلوم برای دلخوش شدن امروز والدین= .....
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      7 1
      مطلبت اصلا عمومیت نداره و اشتباهه. تو که خوبی ولی اگه یک اشتباهی داشتی اینطور حرف میزدی؟ لطفا ازدواج را بیخود با حرفهای مبهم از بین نبریم
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      2 6
      ساکت شو بخاطر خدا. هرکی این داستان بخونه با همین چندسطر اشکش درمیاد اما تو مزخرف از نتیجه دو ژن قاتل حرف میزنی؟ اگر پیرو غرب و داروینی که اونجا قصاص و اعدام خیلی وقته برداشته شده و اگر پیرو شرق و اسلامی که بخشش حق صاحب دم و حالا که شاه بخشیده تو شاغلوم چی میگی؟ البته تو هیچی نیستی فقط یک تیره روی تباهی خواه که فکر و ذکرت نابوی بقیه است. من برای این دو جوان سختی کشیده آرزوی بهترین ها میکنم و شک ندارم مرگ آن جوان نتیجه یک حادثه ی بداقبالانه بوده نه ژن قاتل
    • ارغنون IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      1 1
      حضرتعالی کارشناس قضایی هستی یا پژوهشگر مسائل اجتماعی؟؟؟؟ با چند خط گزارش ، چنان نظر قطعی میدهی انگار سالیان سال نشستی و در همین مورد پژوهش کردی.تواصلا قاتل را دیدی؟ باهاش صحبت کردی؟ انسان جایزالخطاست و هر خطایی قابل بخشش.البته حق ولی دم مقتول بود که رضایت ندهند و قصاص کنند ولی حالا که بزرگی کردن و رضایت دادن، تو رو سننه نه؟؟؟ کاسه داغتر از آش .
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      2 3
      کار خوبی کردند قصاص نکردند ولی قبول کن یکم حال بهم زنه زندگی جدیدشون. واقعا زنه یکم ناقص العقله. اول باعث مرگ ی جوون شده بعدش با دوز و کلک مانع مرگ یکی دیگه. این به اون در.هیچی به هیچی. گیلی گیلی گیلی گیلی گیلی
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      2 1
      معلومه ژن خودت هم همچین سازگار نیست
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      2 0
      حادثه کدام بوده؟ چرا چماق برده؟ چرا چند ضربه زده؟ عوقم گرفت از این دو قاتل
    • DE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      کلا مشکل این خبر طولانی این بود که مشخص نشد بچه شون دختره یا پسره .والا . راستی 5 سال زندان یعنی در حبس بچه دارشده یا بچه هم 5 ساله در شکم مادرش حبسه. راستش یکم قاطی کردم.
  • مهم نیست IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    12 8
    معلوم نیست چه خبره توی مملکت! طرف محکوم به اعدامه. ازدواج میکنه بچه دار می شه. فکر کنم به زودی زندانی ها حقوق ماهیانه و بیمه و بازنشستگی و.. هم بگیرن.
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      اولیای دم رضایت داد
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    6 10
    چه ربطی داره انگار فقط این بچه میتونه بزاد.خب اون بنده خدا مقتول هم جوون بوده و اگه این دوتا قاتل نکشته بودنش شاید چندتا بچه داشت.این افزایش جمعیت به هر قیمتی که چه ها نمی کند.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      6 3
      والا. یاد کارتون دهکده حیوانات و خانواده گربه زندانی افتادم.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    14 3
    حدایش دم اولیا گرم. خدا اجر عظیمی به اونها خواهد داد در اخرت.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    10 2
    همیشه پای یک زن در میان است. تا پزشک اومده نامزد قبلی رو گذاشته کنار. گول زن جماعت رو توزندگیاتون نخورید
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      1 0
      حالا خوبه مثل زمان هابیل و قابیل قحطی زن نیست که بخاطرش چماق میکشن . چرا مردها انقدر نادان هستن؟ چرا جذب زنهای سلیطه و خراب میشن؟
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    13 3
    زدوتر از اینها باید آزاد میشد، مقتول گیر بیخودی داده ، وقتی دختر خودش با یکی دیگه رفته میگه تو رو نمیخام ..خب شعور داشته باش ولش کن دیگه...
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      1 1
      خدا پدرتو بیامرزه حرف حق... من نمیدونم چرا بعضیا معنی نه رو متوجه نمیشن
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      5 6
      به همین راحتی؟ پس فردا این خانم با یک آقای مهندس رفت پیش آقای دکتر و ایشان مخالف جدایی باشه آقای مهندس حق دارد آقای دکتر را بکشد؟
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      1 1
      مورد قبلی به ازدواج نکشیده لطفا دقت کنید پس حق به هم زدن داشته خود دختر
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    5 11
    چه نقشه هوشمندانه ای !!
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      2 0
      نه که حالا چه زندگی هم قراره بکنند. ی زن خاین و ی مرد قاتل. طفلک بچه.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    2 0
    دکتر یعنی پزشک؟ قدیمها دکترها چه ابهتی داشتن. حالا آقای دکتر چماق میکشه بخاطر یک زن
  • مهدی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    ملت 5 سال قصد بچه دار شدن دارند بچه دار نمی شند اونوقت اینا تو ملاقات یا مرخصی؟؟؟؟؟!!!
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    2 0
    دختره از اول هم بخاطر پول رفته سمت دکتره. گفته بزار بچه بیارم اگه اعدام شد وارث اموالش باشم
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    قدیمها دکترها چه ابهتی داشتن. اگر پزشکه اسمش را بگید تا گذرمون به پزشکی که برای دلش جان انسان ها را میگیره نیوفته.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    طرف زندانی بودا کی وقت داشته بچه درست کنه
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    زنی پولپرست و مردی چماق کش و قاتل از اینا چه بچه ای میخواهد متولد بشه؟
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    این وسط، اینا کجا بچه دار شدن؟
    • نهاوندیان IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      زندان یه اتاق داره که بهش میگن اتاق شرعی و زندانیان میتونن درخواست بدن و ازش استفاده کنن
  • US ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    حداقل خانواده مقتول باید کل اموال دکتر را طلب میکردن تا پریسا خانم بره با عشق جدیدش زیر چادر زندگی کنه! اون پول ها را هم خرج بیماران نیازمند میکردن.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    نتیجه اخلاقیش اینه اول هر وقت یکی بهتر پیدا کردید بزنید زیر میز دوم هر وقت خواستید مرتکب قتل شوید یکی را پیدا کنید باهاش ازدواج کنید وقتی باردار شد بفرستیدش دنبال گرفتن رضایت
  • GB ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    قتل , باز هم پای یه زن د میانه .
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    2 0
    نتیجه اخلاقیش اینه اول هر وقت یکی بهتر پیدا کردید بزنید زیر میز دوم هر وقت خواستید مرتکب قتل شوید یکی را پیدا کنید باهاش ازدواج کنید وقتی باردار شد بفرستیدش دنبال گرفتن رضایت
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 0
    پزشک !!! عجب زنی بوده با یکی دیگه قرار ازدواج میزاره بعد با دکتر میخواد ازدواج کنه
  • DE ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    پسره از دختره خوشش اومده بوده و میخواسته باهاش زوری ازدواج کنه ولی دختره نمی خواسته مگه ازدواج زوری هم میشه؟ ای بابا! نهایت پسره یک شکست عشقی رو میتونست تحمل کنه. بعد از مدتی صبر مثل ادم میتونست بره دنبال زندگیش و زنده بمونه . 20 میلیون دختر هست مگه زوج دیگه براش قحط بوده؟ اینجور اختلافات بهتره با افراد خانواده طرفین عاقلانه با یک گفتگو حل و فصل بشه. نه اینکه دختر و پسر خودسرانه برن تو پارک با حماقت و جروبحث و خشونت کارو به جای باریک بکشن یک عمر پشیمانی ! کار اون خانم و قاتل از بیخ اشتباه بوده. مراسم خواستگاری و قبول و ردکردنش رو برای جلوگیری از بروز این حوادث خطرناک گذاشتند.
  • CA ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 0
    « وَمَن يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا و هر كس به عمد مؤمنى را بكشد پس كيفرش دوزخ است كه هميشه در آن خواهد بود، و خداوند بر او غضب و لعنت كرده و براى او عذابى بزرگ آماده ساخته است.» آیا اصلا در سیستم قضایی ایران تفاوتی بین قتل عمد و غیر عمد وجود داره؟ یعنی اگه یه نفر بطور اتفاقی و غیر عمدی باعث قتل کسی بشه باز حکمش قصاص هست؟ پس اصل فراتر از یک شک منطقی که یک استاندارد قانونی برای اثبات مورد نیاز برای تأیید یک محکومیت کیفری در اکثر نظام های حقوقی دنیاست در سیستم کیفری ایران رسمیت نداره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس