انتقاد مجارستان از اتحادیه اروپا: تغییراتی در بروکسل لازم است

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان با انتقاد از رهبری اتحادیه اروپا خواستار تغییراتی در این اتحادیه شد.

به گزارش مشرق به نقل از نووستی، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت که سیاست رهبری در اتحادیه اروپا بسیار دور از منافع کشورهای اروپایی عادی است و تغییراتی در بروکسل لازم است.

اوربان طی سخنانی که درباره برنامه‌های سال ۲۰۲۴ ایراد کرد، گفت: بروکسل بدون هیچ مقدمه‌ای اروپایی‌ها را رها کرده است تا از پس خود برآیند. تغییر در بروکسل لازم است.

سیاست رهبری اتحادیه اروپا بسیار دور از منافع کشورهای اروپایی عادی است و تغییراتی در بروکسل لازم است.

به گفته اوربان روند تغییر در اتحادیه اروپا به خودی خود اتفاق نمی‌افتد، بلکه فقط با زور قابل اجرا است و لازم است که کشورهای عادی اروپایی در بروکسل موقعیت‌هایی را اشغال کنند تا در نهایت جایی برای اروپایی‌های عادی در میان جمعیت بروکسل باقی بماند.

اوربان گفت: مجارستان با استفاده از شعار تبلیغاتی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا (بیایید عظمت آمریکا را بازگردانیم) در حال آماده شدن برای تصدی ریاست اتحادیه اروپا برای بازگرداندن عظمت به اروپا است.

اروپا متهم به تبعیت از ایالات متحده و دنبال کردن سیاست‌هایی است که با منافع ملی آن در تضاد است. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی اروپایی بر این باورند که تصمیم اروپا برای همراهی با سیاست‌های آمریکا در قبال بحران اوکراین، در پیش گرفتن سیاست ضد روسی، اعمال تحریم‌ها علیه آن و کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه، در درجه اول به خود اروپا آسیب زده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس