رسانه آلمانی: شولتس اجازه نداد «فون درلاین» دبیرکل ناتو شود

نشریه آلمانی «ولت آم زونتاگ» نوشت، صدراعظم آلمان اجازه نداده که «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا، دبیرکل آتی ناتو شود و دلیل اصلی این اقدام ظاهرا مواضع ضدروسی رئیس کمیسیون اروپا بوده است.

به گزارش مشرق، چندین مقام و دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با این نشریه آلمانی شخصا تایید کردند که در اواخر سال گذشته میلادی «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان اجازه نداد تا اورزولا فون درلاین دبیرکل جدید ناتو شود.

گزارش شده است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، فون درلاین را به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد کرد. سپس رئیس‌جمهور آمریکا این ایده را با صدراعظم آلمان در میان گذاشت که با مخالفت مواجه شد. اولاف شولتس دلیل مخالفتش را این گونه توجیه کرده بود: «سمت دبیرکل ناتو برعکس رئیس کمیسیون اروپا، بسیار مهم است و نباید به شخصی از حزب دموکرات مسیحی آلمان واگذار شود.»

اولاف شولتس هم‌چنین بر این باور بوده که اورزولا فون درلاین موضع «بسیار انتقادی» در قبال مسکو دارد که در طولانی مدت به ضرر خواهد بود.

با این حال، مقامات و دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا می‌گویند نکته حائز اهمیت «علاقه و اراده» فون درلاین در قبال سیاست خارجی و تمرکزش بر جنگ اوکراین است.

نشریه آلمانی «ولت آم زونتاگ» هم‌چنین نوشت با این وضعیت، در حال حاضر «مارک روته» نخست‌وزیر هلند شانس بالایی برای سمت دبیرکلی ناتو دارد. در اکتبر ۲۰۲۴ دوره «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو سرانجام پس از ۱۰ سال به اتمام خواهد رسید. روته قصد دارد با برخی سران کشورهای عضو ناتو در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت‌وگو کند و واشنگتن، لندن، پاریس و برلین مدتهاست از او به عنوان دبیرکل آتی ناتو قاطعانه حمایت می‌کنند و تاکنون فقط مجارستان نگرانی‌هایی را در این زمینه مطرح کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن RU ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 1
    خبر دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس