کد خبر 1575965
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کامالا هریس

معاون به شدت منفور رئیس جمهور آمریکا می‌گوید آماده است جانشین جو بایدن شود، اما این امیدهای دموکرات‌ها را برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ از بین می‌برد.

به گزارش مشرق، با توجه به سن بالا و زوال شناختی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تنها چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری، دموکرات‌ها باید درباره «مشکل کامالا هریس» هوشیار باشند.

با سرعت گرفتن قطار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، دموکرات‌ها خود را در موقعیتی غیرقابل دفاع می‌یابند. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده، نه تنها از نظر ذهنی به وضوح رنج می‌برد - با صدای بلند درباره دیدارهایی با سران جهان که مدت‌ها پیش مرده اند، صحبت می‌کند- بلکه دومین رئیس جمهور است که فاقد حمایت اساسی از پایگاه دموکرات هاست.

در حالی که میزان محبوبیت بایدن ۳۹ درصد است، کامالا هریس معاون رئیس جمهور با ۳۷.۵ درصد کمتر از او محبوب است؛ بنابراین تعجبی ندارد که هریس در سال ۲۰۱۹ از رقابت برای نامزدی ریاست‌جمهوری خارج شد.

پیشینه هریس دلیل کناره گیری از انتخابات

هریس، فرزند مهاجرانی از جامائیکا و هند، در ابتدا به عنوان دادستان منطقه کالیفرنیا در مقام یک پلیس ارشد فعالیت می‌کردو معروف بود به اینکه علیه منافع قربانیان کار می‌کند. به عنوان مثال، در همان زمان، او اغلب مردم را - که بسیاری از آن‌ها سیاهپوستان فقیر بودند - پشت میله‌های زندان نگه می‌داشت، حتی زمانی که شواهد زیادی مبنی بر محکومیت‌های نادرست وجود داشت، با قانونی مخالفت می‌کرد که از او می‌خواست در مورد تیراندازی‌های مرگبار پلیس تحقیق کند.

در طول مناظره ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۹، تولسی گابارد نماینده کنگره از هریس به خاطر سابقه‌اش انتقاد کرد.

گابارد گفت: «او بیش از ۱۵۰۰ نفر را به دلیل تخلفات ماری جوانا به زندان انداخت سپس وقتی از او پرسیدند که آیا تا به حال ماری جوانا مصرف کرده است، درباره آن خندید.» او شواهدی را که می‌توانست یک مرد بی‌گناه را از اعدام آزاد کند تا زمانی که دادگاه او را مجبور به انجام این کار کند، مسدود کرد. او مردم را فراتر از احکام خود نگه می‌داشت تا از آن‌ها به عنوان نیروی کار ارزان برای ایالت کالیفرنیا استفاده کند. او همچنین مبارزه کرد تا سیستم‌های وثیقه نقدی را که به بدترین شکل ممکن بر مردم فقیر تأثیر می‌گذارد، حفظ کند.

هریس هرگز این اتهامات را رد نکرد و تنها گفت که او مسئول «اصلاح سیستم قضایی کالیفرنیا» است.

اخیراً، به محبوبیت هریس ضربه خورده است، زیرا او نتوانسته است هیچ دستاورد واقعی در چهار سال گذشته در منصب معاونت ریاست جمهوری نشان دهد. هریس از مهمترین ماموریتی که بایدن به او داده بود یعنی بررسی عواملی که باعث تشدید موج مهاجرت غیرقانونی به آمریکا می‌شود سر باز زد و حتی از بازدید از مرز ایالات متحده و مکزیک غافل شد.

یکی از مقامات ارشد سابق دولت بایدن به آکسیوس گفت: «او در بهترین حالت ناکارآمد بوده و در بدترین حالت به صورت پراکنده درگیر بوده و عدم بازدید از مرز مسئولیت او بوده است. این یک فرصت برای او بود، ولی او این شکاف را پر نکرد. این زمانی اتفاق می‌افتد که شما یک نامزد را بر اساس هویت آن‌ها انتخاب می‌کنید، نه صلاحیت آنها. اگر حزب دموکرات در این مقطع خاص تصمیم به جایگزینی هریس ۵۹ ساله بگیرد، پیامدها شدید و سریع خواهند بود. هرکسی که جرات انتقاد از هریس -اولین زن و اولین سیاهپوست آمریکایی که سمت معاونت رئیس جمهور را برعهده گرفت- را داشته باشد، متهم خواهد شد.

عدم مقبولیت هریس در میان دموکرات ها

هریس کاملاً معتقد است که اگر اتفاق ناخوشایندی برای جو بایدن رخ دهد، می‌تواند کشور را رهبری کند. «من آماده خدمت هستم.» هریس در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال هفته گذشته، درست چند روز قبل از انتشار گزارش وزارت دادگستری درباره وضعیت شناختی بایدن این موضوع را گفت.

در این گزارش که توسط رابرت هور، بازپرس ویژه وزارت دادگستری پس از تحقیق در مورد سوء استفاده بایدن از اسناد طبقه بندی شده تهیه شد، گفت که بایدن در مصاحبه‌ها توانایی‌های ضعیف خود را نشان داد و او را به عنوان «مردی با حافظه ضعیف» مورد تمسخر قرار داد.

واکنش‌های این گزارش آنقدر زیاد بود که شایعاتی مبنی بر استناد به متمم ۲۵، که جانشینی ریاست جمهوری را مشخص می‌کند، وجود دارد. این به معاون رئیس‌جمهور و کابینه این امکان را می‌دهد تا در صورتی که مشخص شود رئیس‌جمهور دیگر شایسته تصدی پست ریاست جمهوری نیست، از طریق اکثریت آرا، رئیس‌جمهور را از سمت خود برکنار کنند.

این اصلاحیه هرگز در تاریخ ایالات متحده مورد استناد قرار نگرفته است، و احتمالاً اکنون مورد استناد قرار نخواهد گرفت، زیرا شبح ریاست جمهوری هریس ترسناک‌تر از نشستن او در مراسم سخنرانی بایدن است.

هر چه که باشد، دونالد ترامپ فرصتی را از دست نخواهد داد. احتمال اینکه بایدن تا ۸۶ سالگی دوره ریاست جمهوری خود را ادامه ندهد، زیاد است. به عبارت دیگر، ترامپ به آمریکایی‌ها یادآوری می‌کند که رای به جو بایدن اساساً رای به کامالا هریس است. چنین استراتژی احتمالا بسیاری از رای دهندگان را به اردوگاه ترامپ جذب خواهد کرد.

همه این‌ها قویاً نشان می‌دهد که عاقلانه است که حزب دموکرات در بلیط خود تجدید نظر کند. نه بایدن در شرایط کنونی اش و نه هریس، گزینه مناسب ریاست جمهوری نیستند و با قضاوت بر اساس نظرسنجی ها، اکثر دموکرات‌ها این را درک می‌کنند. بهترین کار احیای حزب با خون تازه است، حتی اگر به معنای توهین به جناح مترقی حزب باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رضا IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    5 0
    رهبران سیاسی امریکا ذاتا جنایتکارند و تفاوتی بین هریس، بایدن و ترامپ وجود ندارد. لعنت بر اول تا آخر همه شان
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      تاریخ انقضاء بایدن به اتمام رسیده. و چه فرصتی از این بهتر که ننگ و عار نسل کشی فلسطین ؛ به نام یک کالای تاریخ گذشته تمام شود. و الان آخرین نقشی که بایدن باید بازی کند اینکه با دست بمباران رفح را پس بزند و با پا پیش بکشد
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 0
    هریس و ترامپ و بایدن و ...یکی از یکی داغون تر! من نمی دانم آمریکا آدم قحطیه که این مار و عقرب ها را می آورند سر کار؟!
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    تا الان هم فکر میکنی چه کسی آمریکا را کنترل کرده بوده غیر از هریس؟
  • عفتی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    10 0
    در هر صورت ، چه کاملا هریس ، چه جو بایدن و یا ترامپ و هر کس دیگری کاندید شود برنده قطعی انتخابات با فاصله زیاد میرحسین موسوی است
    • رهنورد IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      2 0
      دقیقا چون او با داماد کالیفرنیا دوست است و مردم غیور کالیفرنیا دوست داماد خود را رها نمیکنند تا به یک آمریکائی رای بدن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس