وزارت بهداشت غزه: اوضاع بیمارستان ناصر در خان یونس فاجعه بار است

وزارت بهداشت غزه به اوضاع فاجعه بار بیمارستان ناصر در خان یونس اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ژنراتورهای بیمارستان ناصر از کار افتاده و برق این بیمارستان به کلی قطع شده است.

این وزارتخانه ضمن ابراز نگرانی نسبت به احتمال فوت ۶ بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و ۳ کودک در بخش کودکان در نتیجه نبود دستگاه اکسیژن، رژیم صهیونیستی را که اکنون این بیمارستان را تحت سیطره خود گرفته، مسئول جان بیماران و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان دانست.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه خواستار مداخله فوری تمامی نهادهای بین‌المللی برای نجات جان بیماران و کادر پزشکی در بیمارستان ناصر شد و به مخالفت اشغالگران با حضور نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی در این مرکز درمانی اشاره کرد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: ما اشغالگران را مسئول جان بیماران و کادر درمانی می دانیم زیرا این بیمارستان تحت کنترل آنان است و این مرکز درمانی را به پادگان تبدیل کرده اند. اوضاع در این مرکز درمانی فاجعه بار است. کادر درمانی تجهیزات پزشکی برای نجات جان مجروحان در این مرکز ندارند. اشغالگران اسرائیلی رفتار جنایت باری با هدف قرار دادن بیمارستان ناصر در خان یونس در پیش گرفته اند.

پیش از این نیز «عزت الرشق»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد تمامی ادعاهای دشمن صهیونیستی مبنی بر استفاده مقاومت فلسطین از بیمارستان ناصر کذب محض است و هیچ پایه و اساسی ندارد.

الرشق تاکید کرد که دشمن صهیونیستی به هدف قرار دادن سیستم بهداشتی در نوار غزه و نابودی تمامی لازمه‌های زندگی ادامه می‌دهد و متهم کردن مقاومت به استفاده از بیمارستان‌ها به روایتی سست و ساختگی و نمایشی مضحک تبدیل شده که دیگر کسی آن را باور نمی‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس