رئیس جمهور عراق از پایان حضور ائتلاف بین‌المللی در کشورش حمایت کرد

«عبد اللطیف جمال رشید» ریاست جمهوری عراق چهارشنبه شب اعلام کرد که از اقدامات دولت برای پایان یافتن حضور نظامیان ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق حمایت می‌کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، تاکنون جزییات بیشتری از پیام ریاست جمهوری عراق در این باره اعلام نشده است.

اعلام حمایت رشید ساعاتی پس از دفاع «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق از حضور نظامی آمریکا در عراق صورت می گیرد.

بارزانی در دیدار با «دیوید برگر» کاردار سفارت آمریکا در استان صلاح الدین در شمال عراق اعلام کرد: کسانی که در حال حاضر در قدرت هستند، به خاطر آمریکا ( سرنگونی صدام ) به این جایگاه رسیدند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی همراه با سایر نظامیان خارجی در قالب ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر شده اند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در مرکز بغداد مستقر کرده‌اند.

پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، دو روز پس از اقدام تروریستی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت های نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه های سازمان الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • شیراز IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    خاک بر سر مسعود بارزانی که نوکر آمریکا و اسرائیل است. آمریکا باید خاک عراق و سوریه را هر چه زودتر ترک کند والا با خفت و خواری اخراج خواهند شد.
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      0 0
      ما اگر ناوهای ناتو و سنتکام را تصرف کنیم هم غنیمت ناو را بدست آورده ایم و هم خدمه ناوها را به عنوان اسیران جنگی و برگ برنده گرفته ایم و هم میلیونها دلار پهباد و موشک بیهوده صرف نکرده ایم
  • عباس NL ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    يكى نيست به اين بارزانى بى خاصيت بگه كه اگر امريكا نبود داعش هم نبود؟؟!!! يكى پيدا نمى شه به اين مفت خور بگه كه اگر سردار حاج قاسم سليمانى نبود الان كردهاى عراق بايد دستشوى هاى داعش رو تميز مى كردن؟؟!! بى چشم و روى هم حدى داره ارزانى
  • ابی IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    فواید کم حرفی . این کی هست کجا بود
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    اخراج آمریکا از منطقه. هزاران آفرین
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 1
    بارزانی زمانیکه امریکا داعش را به سوی شما فرستاد وسردار سلیمانی شما را نجات داد کجا بودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    قدرتتون رو مدیون آمریکا و هیچ کس ندونید مدیون خدا بدونید اونوقت خواهید دید چه قدرتی به دست میارید، تا وقتی همچین فکری دارید برده آمریکا خواهید بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس