کد خبر 1574696
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
پاشینیان: اظهارات جنگ طلبانه جمهوری آذربایجان به تنش زدایی کمک نمی‌کند

نخست وزیر ارمنستان می‌گوید که او درباره بازداشت هیچکس از جمله رییس جمهور روسیه، هیچ اختیاری برای تصمیم‌گیری ندارد.

به گزارش مشرق، نیکول پاشینیان، نخست وزیر جمهوری ارمنستان گفته است که در صورت سفر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به ایروان، تصمیم‌گیری درباره بازداشت او براساس حکم دیوان بین‌المللی کیفری با او(پاشینیان) نیست.

پاشینیان در پاسخ به این سوال که در صورت سفر پوتین به ارمنستان، آیا با حکم بازداشتی که دیوان بین‌المللی کیفری برای رییس جمهور روسیه صادر کرده است، او را بازداشت می‌کند یا خیر، گفت: ارمنستان از سال ۲۰۱۸ اصلاحات دموکراتیک گسترده‌ای داشته است. بنابراین، تصمیم‌گیری درباره بازداشت یا عدم بازداشت افراد با من نیست.

دیوان بین‌المللی کیفری ۱۷ مارس برای پوتین و ماریا الووا بلوآ، کمیسر حقوق کودکان روسیه به اتهام جنایات جنگی از جمله «بیرون راندن غیرقانونی مردم شامل کودکان و انتقال غیرقانونی آنها به روسیه» حکم بازداشت صادر کرد.

کمیته تحقیقات روسیه ۲۰ مارس علیه کریم احمد خان، دادستان و همچنین روزاریو سالواتوره آیتالا، سرخیو جراردو اوگالده و توموکو آکانه، سه قاضی دیوان بین‌المللی کیفری پرونده کیفری گشود.

مسکو آنها را به اقدام عامدانه و غیرقانونی بدون ارائه مدرک و سند متهم کرد. اتهامات علیه کریم خان و روزاریو آیتالا مطرح شد و آنها در فهرست «تحت تعقیب» قرار گرفتند. بعدها توموکو آکانه نیز به این فهرست اضافه شد.

به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تنها انگیزه ارمنستان از تایید اساسنامه رم، انگیزه سیاسی بوده است. جمهوری ارمنستان آبان امسال اسناد مرتبط با تصویب و تایید اساسنامه رم را به دیوان کیفر بین‌المللی تحویل داد و براساس اعلام این نهاد، از ابتدای فوریه ۲۰۲۴ به طور رسمی عضو این دیوان شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    4 0
    بازداشت کن تا با بمب اتم بیان نابودت کنن
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    7 0
    این دیوان بین المللی کیفری احیانا در مورد جنایات واضحتر از روز روشن بنیامین نتانیاهو و دار و دسته اش در حق کودکان مظلوم و بیگناه فلسطینی، هیچگونه نظر خاصی نداره؟؟؟زهی بزدلی و بی غیرتی این محافل پوشالی اسم درکن پوچ تهی
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    10 0
    احیانا دیوان بین المللی کیفری درمورد کشتار وحشیانه 30 هزار زن و کودک و بیگناه فلسطینی و آواره شدن 2 میلیون نفر در غزه نظری نداره؟
  • Hamid IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    3 0
    این قوانین برای کشورهای کوچیک و ضعیفه نه روسیه که ابد قدرت تمام عیاری برا خودشه
  • US ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    3 3
    عرمنستان و ارامنه واقعا لجن و خائن هستند و فتنه
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    خخخخخ این پاشیک همیشه اینجور شیک مجلسی میحرفه خخخخ حالا کی بهت گفته دستته پاشی
  • خسروی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    1 0
    این دیوان بین‌المللی کی برای رئیس جمهور آمریکا و اسرائیل حکم کیفری صادر می کند. ما منتظریم.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    1 2
    ارمنستان رو روسیه تاسیس کرد روسیه تا الان از ارمنستان محافظت کردن اما ارمنستان به روسیه خیانت کرد ارمنستان به ایران هم خیانت خواهد کرد تو نقشه های که توهم ارمنستان بزرگ است بخشی از خاک ایران هم جز آن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس