گردشگری پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است

رییس‌جمهور گفت: اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

وی ادامه داد: جذب سرمایه داران در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران احساس کنند سرمایه آنها تضمین شده و این سرمایه به او بر می‌گردد.

رییسی موضوع گردشگری را یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی دانست و گفت: گردشگری شتاب دهنده اقتصاد کشورهاست. اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری دارد برای این است که گردشگری پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در اقتصاد تک محصولی نباشیم و فقط به نفت اتکا نکنیم، یکی از حوزه‌های مهم توجه به گردشگری است. افراد زیادی تمایل دارند از طبیعت زیبا و آثار تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی بازدید کنند اما برخی قصد دارند با ایران هراسی این افراد را منصرف کنند. اما مسوولان وظیفه دارند که حضور گردشگران را در ایران تسهیل و آسان کنند.

رییس جمهور، لغو روادید گردشگری را یکی از اقدامات مهمی که در کشور انجام شده اعلام کرد و گفت: لغو روادید گردشگری زمینه بسیار خوبی برای توسعه فراهم کرده است، رشد صنعت گردشگری القائات دشمنان را نقش بر آب خواهد کرده و موجب ارائه تصویر درست از ایران خواهد شد.

وی با بیان این‌که «ما در کنار گردشگری طبیعی و فرهنگی، گردشگری سلامت نیز داریم» ادامه داد: بحمدالله جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی حرف اول را می‌زند، هم در تجهیزات پزشکی و فعالیت‌های دانش‌بنیان و هم در تولید دارو که بیش از ۹۸ درصد مورد نیاز در داخل تولید می‌شود، هم نیروهای کارآزموده و متخصص که دستان توانای آنها می‌تواند به اذن پروردگار سلامت را به بیماران برگرداند.

وی افزود: ۲۷۷ مرکز درمانی کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت است، بسیاری از کشورهای منطقه برای درمان جمهوری اسلامی ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند. آنها درمان در جمهوری اسلامی ایران را ارزان‌تر، سهل‌تر و موثرتر می‌دانند.

رییس‌جمهور گفت: پارک‌های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران برای پژوهشگران و دانشمندان، می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری باشد که موجب فعال شدن گردشگری باشد.

وی افزود: تمام ایران اسلامی زمینه توسعه گردشگری را دارد و از همه استانداران و وزرا می‌خواهم که به حوزه گردشگری به عنوان اقتصاد پیشران و شتاب‌دهنده سایر حوزه‌های اقتصادی توجه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    11 17
    برید مدیر گردشگری از امارات و عربستان وارد کنید بلکه یه چیزی یاد گرفتید
    • DE ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      12 2
      حاج اق بهتون برعکس گفتن. اتفاقا صنعت موتور رونق گردشگری هست و الا الان مالدیو، مصر و سی شل آیلند باید در اوج صنعت و اقتصاد می بودند چرا که درآمد اصلی این کشورها از گردشگری هست اونم گردشگری به قول شما با کیفیت.
  • راس پوتین IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    11 44
    گردش گری شما که فقط شده عتبات و عالیات
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    20 0
    حاجی جون به والله نمی تونیم در ستان خودمون هم جایی بریم دلتون خوشه با این حقوق ها زنده موندیم معجزه است
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      1 24
      نابغه تو رو نگفت. اونو که همه میدونیم. گفت خارجیا بیان ایران.
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      39 2
      در همه جای دنیا آن اندازه که گردشگری داخلی باعث رونق وگردش سرمایه میشه گردشگری خارجی نمی‌شه مثال چین گردشگر داخلیش چندین برابر گردشگر خارجیشه رونق گردشگری وگردش سرمایه اصلأ قابل مقایسه با مصر که گردشگر خارجی جذب میکند نیست تا ملت پول نداشته باشند سفر برن حرف‌های رئیس جمهور عزیز بیفایده است منظورم این بود
  • کارشناس IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    42 1
    هر چی گدا گشنه است بریزید ایران تا مایحتاج ملت را چپاول کنند.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    8 59
    تو تابستون گردشگر زن میاد می‌خواد سرش آزاد باشه. گردشگر مرد هم می‌خواد با شلوارک بگرده. متاسفانه این حداقل ترین انتظار یک گردشگر هست که متاسفانه باعث جریحه دار شدن قلوب مسلمین میشه. بحث ماشین برای حمل و نقل و امکانات استراحت و سرویس بهداشتی و غیره هم هست که برای گردشگر تو ایران در حد یک رویاست. این حرفهای آقای رئیسی هم بیشتر آرزوهای گردشگری هست تو ایران نه هدفش
    • DE ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      7 42
      من درک نمیکنم چرا قلوب این مسلمین با فقر و فساد و اختلاس جریحه دار نمیشه
    • تک سوتر DE ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      31 5
      احمق جان، پس چرا تو زمستون نمیان؟؟ شماها باید باشید تا روحانی و ظریف هم باشن. می شه بگی چرا تو اوج گرمای صحرا در عربستان، مردا سر و روشون رو می بندن؟
    • تک سوتر DE ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      32 2
      قلوب مسلمین بدرد میاد ولی یک عده تکراری هستن که امثال کرباسچی رو سر کار میارن و اون دنبال جذب رای با دختران فیروزه ای هست. فساد مالی و اخلاقی دو روی یک سکه هست
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    6 17
    متاسفانه با سیاست غلط باعث شدید بیش از 90 درصد ایرانی های خارج از کشور به ایران سفر نکنند و کشور را از میلیون ها دلار محروم کردید. گردشگر که جای خود دارد
    • مسافر DE ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      38 1
      دقیقا، وقتی دیدم یک عده حیون جوون مردم رو دو ساعت شکنجه کردن تا شهید شد دیگه علاقه ای به سفر به ایران ندارم.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    21 2
    آقای ریسی قول دادی با فساد مبارزه کنی چرا گزارشی از وضعیت مدیران چای دبش نمیدهی
  • DE ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    18 56
    درحالی که داخلی ها دارند مهاجرت می کنند ، کدام گردشگر ابلهی پول و و قتش را برای سفری پراز خطر و ناامنی و ترس از بازداشت و وجود دهها مانع و امر و نهی به ایران هدر میدهد ؟؟؟
  • ب IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    6 37
    خدا را شکر ، متوجه هستید ، ولی با کدام ساز و کار ، یک آمار از تعداد توریستها در طی زمان صدارت تان منتشر کنید تا معلوم شود چقدر پیشرفت و ارز آوری داشتید
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    54 2
    این چیزا مال غربیاس. خودمونو گول نزنیم.
  • DE ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 15
    اما مصرف نوشیدنی های الکلی باید ممنوع بماند
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      من جایی مسافرت می کنم که همه چیز باشد مثل تایلند
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    19 2
    این گردشگری داخلی که گردشگری نیست ، این گردشگری داخلی شده تبلیغ برای بی حجابی اونهم متأسفانه تو شهرهای مذهبی بخدا گردشگر خارجی از گردشگر خارجی باحجاب ترند / حاج آقا شما یه سر بزن به خیابان علوی در شهر دارالمؤمنین کاشان اونوقت میبینید که در پوشش گردشگری دارن تبلیغ بی حجابی میکنند کار رو رسوندن به جایی که عوامل هنجارشکن بی حجاب عملا وسط بازار کاشان به صورت جمعیتی (5 یا 6 نفره ) می ایستند و گستاخانه با بی حجابی شون می‌رن رو اعصاب مردم دارالمؤمنین کاشان / یعنی کی میخواد این قانون مبارزه با هنجارشکنی و بی حجابی بطور جدی و عملی اجرا بشه !؟ خدا عالمه
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    0 0
    خخخخخ فقط باید بهش خندید
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    50 2
    خجالت بکشید میخواهید به اسم گردشگری زنان را از محیط امن خانه دور کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس