کد خبر 1574369
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
پاکستان

کمیته انتخاباتی پاکستان نتیجه نهایی انتخابات پارلمانی پاکستان را اعلام کرد و احزاب مستقل وابسته به عمران خان موفق به کسب 101 کرسی شدند.

به گزارش مشرق، کمیته انتخاباتی پاکستان امروز (یکشنبه) در نهایت با گذشت سه روز از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی پاکستان، نتایج نهایی را اعلام کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در نهایت، احزاب مستقل که اکثراً تحت حمایت نخست‌وزیر پیشین پاکستان عمران خان هستند، موفق شدند ۱۰۱ کرسی را به خود اختصاص دهند. حزب «مسلم لیگ پاکستان» به ریاست «نواز شریف» نخست‌وزیر سابق با ۷۵ کرسی در جایگاه دوم قرار گرفت و حزب «مردم پاکستان» به رهبری «بلاول بوتو زرداری» (وزیر خارجه فعلی و فرزند بی نظیر بوتو) نیز با ۵۴ کرسی در جایگاه سوم قرار گرفت.

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی پاکستان اعلام شد

انتخابات روز پنج شنبه (۸ فوریه) در حالی برگزار شد که حزب «تحریک انصاف» اجازه حضور در رقابت را نداشت و عمران خان نیز با دهها عناوین اتهامی (طی یک کودتای سیاسی) در زندان به سر می‌برد، از این رو حزب تصمیم گرفت که نامزدهای خود را به شکل مستقل وارد انتخابات کند.

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی پاکستان اعلام شد

برای اولین بار در تاریخ سیاسی پاکستان، نمایندگان مستقل(اکثریت حامی عمران خان) توانسته‌اند بیشترین آرا را به خود اختصاص دهند، اما تشکیل دولت از سوی آن‌ها بعید به نظر می‌رسد.

طبق قانون انتخابات پاکستان، اگر هیچ حزبی اکثریت (نیم+یک) آرای رأی دهندگان را نتواند از آن خود کند، حزب پیروز (با بیشترین کرسی) باید اقدام به ائتلاف سازی کند اما بسیاری بر این باورند که نواز شریف که برخی می‌گویند از حمایت ارتش پاکستان برخوردار است تلاش کرده تا ائتلاف شکل دهد و نخست‌وزیر شود.

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی پاکستان اعلام شد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    6 0
    شکست دیگر برای کدخدا 😅😜😝🤪😁😜😜😜😜

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس