افشاگری اینترنشنال از رابطه مالی ایران و فلسطین

شبکه تروریستی اینترنشنال در گزارشی به نقل از عوامل ارتش رژیم صهیونیستی، اقدام به افشاگری درباره روابط مالی ایران با نیروهای مقاومت فلسطین کرد. افشاگری که جالب توجه است.

به گزارش مشرق، شبکه اینترنشنال وابسته به رژیم صهیونیستی در خبری مدعی شد ارتش اسرائیل اسنادی را پیدا کرده که تماس و همکاری مستقیم «یحیی سنوار» رهبر حماس، با جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد. طبق این اسناد ادعایی، ایران در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ در مجموع ۱۵۴ میلیون دلار برای حماس فرستاده است.

افشاگری اینترنشنال از رابطه مالی ایران و فلسطین+ عکس

با فرض صحت این ادعا، ایران طی ۶ سال تقریباً سالیانه حدود ۲۵ میلیون دلار به غزه کمک کرده است. به جرات می‌توان گفت همه گروه‌ها از مخالفان تا طرفداران محور مقاومت و فلسطین تاکنون گمان می‌کردند این عدد بسیار بالاتر باشد.

مبلغ ۲۵ میلیون دلار به نسبت هزینه‌های کشور ۸۵ میلیونی ایران تقریباً هیچ است. کل بودجه سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان بود که با نرخ تعریف شده ارز دولتی، حدود ۱۲۵ میلیارد دلار خواهد بود. این یعنی عدد کمک سالانه ایران به غزه بسیار کمتر از یک درصد بودجه کل کشور است: فقط ۰/۰۲ درصد. این عدد هم از بودجه دفاعی کشور پرداخت می‌شود.

برای این که تصویر روشن‌تری از این عدد داشته باشیم، بد نیست ببینیم چه بودجه‌های مشابهی در اطراف ایران و علیه ایران خرج می‌شود.

دو تانک و نیم!

قیمت تانک «M۱ Abrams» که یکی از مشهورترین تانک‌های جهان و متعلق به آمریکاست ۱۰ میلیون دلار است. این از خانواده همان تانکی است که ارتش آمریکا بغداد (همسایه غربی) را با آن فتح کرد.

به عبارتی، سران نظامی کشور تصمیم گرفته‌اند به جای آنکه ۲۵ میلیون دلار بدهند و ۲ تانک بخرند، این عدد را صرف کمک به یک نیروی چریکی کنند تا با یک عملیات تحت عنوان «طوفان الاقصی» قدرتمندترین ارتش ادعایی در منطقه غرب آسیا را درون باتلاقی بیاندازد که پس از ۴ ماه از آن خلاصی ندارد.

افشاگری اینترنشنال از رابطه مالی ایران و فلسطین+ عکس

یک درصد پولی که پهلوی از ایران برد

روزنامه «فایننشال‌تایمز» سال ۱۳۹۱ میزان دارایی‌های دزدی شده توسط محمدرضا پهلوی و خاندان شاه را ۳۵ میلیارد دلار اعلام کرد. یعنی آخرین دزدی شاه از ایران ۱۴۰۰ برابر کمک سالانه ایران به فلسطین بوده است.

افشاگری اینترنشنال از رابطه مالی ایران و فلسطین+ عکس
میزان ثروتی که توسط پهلوی از ایران خارج شد

یک-دهم هزینه راه‌اندازی شبکه اینترنشنال

به نقل از گاردین، عربستان سعودی ۲۵۰ میلیون دلار برای راه‌اندازی اینترنشنال کمک کرده است. شبکه‌ای که اکنون در کنترل عوامل رژیم صهیونیستی است. کمک سالانه به فلسطین یک-دهم پولی است که برای راه اندازی اینترنشنال هزینه شد.

افشاگری اینترنشنال از رابطه مالی ایران و فلسطین+ عکس
گاردین از هزینه راه اندازی عربستان سعودی پرده برداشت

کمتر از بودجه سالانه منوتو

«شهرام همایون» اپوزیسیون مشهور مستقر در آمریکا گفت: «در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ سالانه ۲۲ میلیون پوند (۳۰ میلیون دلار) هزینه تلویزیون «منوتو» بوده است. ۱۵ سال، سالی ۳۰ میلیون دلار از کجا آمده؟»

این عدد نشان می‌دهد که کمک سالانه جمهوری اسلامی به حماس کمتر از بودجه سالانه منوتو بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 61
  • کوروش IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    اسم ایران رو به زبون نیار پدرسوخته مفت خور
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    47 60
    همون 25میلیون دلار رو هم ما راضی نیستیم.
    • رضا IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      45 29
      چیزی ندادی ، کاری نکردی که به رضایت توباشد شمامثلا ملی‌گراها اولا خداگرا نیستید دوما حتی یک شهید برای این وطن ندادید
    • محمد IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      35 15
      من رضایت دارم
    • ناشناس IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      23 16
      گمشو بیرون از زندگی از اینکه کنار شما نفهما شدیم 85 میلیون بیزارم. به شخصه فکر میکنم باید صدها برابر بیشتر کمک کنیم.
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      8 20
      آقا رضا از جیب خودشون باشه کسی مشکلی نداره!!! از اون مهمتر لطفا کاری کنید تبعاتش هم به ما ربطی نداشته باشه
    • ایرانی IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      15 7
      تو خَر کی هستی، امثال تو جزو غازورات ملت هستید اگه تازه ایرانی باشید.
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      20 7
      به جهنم راضی نباش ما از سهممون بیشتر میذاریم
    • ALIR IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      9 9
      راستی هزینه تونل و تسلیحات ... این فقط حماس بود- بقیه چی !؟؟؟
    • مرد ایرونی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      14 7
      البته که باید برای دفاع از خودمون حتی در خارج از مرزهامون هزینه کنیم. ولی ولی ولی ... آنچه که من و سایر هموطنانمان را از شما مسئولین عزیز ناامید و حتی گاها عصبانی کرده بی عرضگی در اداره مسائل ساده اقتصادی در داخل کشور است. مگه میشه یه کشور با این عظمت کس یا کسانی نداشته باشد که بتوانند قیمت مثلا گوجه و سیب زمینی و مرغ و گوشت و ... را کنترل کنند. در ضمن هر جنگی یه پایانی داره ولی این باتلاقی که مردم مظلوم ایران در آن گرفتارن (به لحاظ هزینه) بعید میدونم پایانی داشته باشه و این مردم رو خسته کرده.
    • ک IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      5 7
      ببخشید 125 میلیارد دلار بود.اصلاح شد.
    • ایرانی GB ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      6 5
      فلسطینی ها وفاداری خودشون رو در زمان امپراطوری هخامنشیان به ایران نشون دادند اونهم وقتی که اسکندر ناقص العقل به ایران حمله کرد پادگان نظامی ما در فلسطین به طرز جانانه ای در برابر یونانی ها از مواضع ایران دفاع کردند و بشدت هم مورد تخریب وحشی های یونانی قرار گرفتند , امیدوارم بزودی دوباره بتونیم پادگان خودمون رو در اونجا احیا بکنیم و قلمرو باستانی ما دوباره زنده بشه , ایران بایستی در فلسطین حضور داشته باشه.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      7 4
      ۱۵:۰۰ راضی نباش و با این درد بمیر
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      7 5
      تا پای جان فدای ایران اسلامی و مرزهای استراتژیک آن
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      1 3
      هزینه های دفاع از یک کشور که فقط در داخل مرزهاش اتفاق نمیفته، کلی ضد عملیات در خارج از کشور برای خنثی سازی توطئه های دشمنان بایستی انجام بشه ضمناً این بخش نظامی و عملیاتی هست، بخش اقتصادی ناشی از حضور مستشاران کشور ما در کشورهای دیگه قابل اندازه گیری نیست. و البته همه اینها فدای یک تار موی آن انسانهای شریفی که برای دفاع از امنیت میهن ما و دور از خانواده هاشون جانشون رو در کف دست گرفته دارند و در خط مستقیم آتش دشمن حضور می یابند.
  • علی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    اینقدر آسمون ریسمون بافتند نبود همان اول میگفتی خیر سر ایران دادیم
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    4 5
    واقعا؟! 154 میلیون دلار
    • PL ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      9 6
      به تومان حساب کن در سال حدود شش هزار تومان و در ماه ۵۵۰ تومان سهم امنیت خودت و خانواده ات از شر صهیونیست خبیث خواهد شد ارزش دارد یا خیر ؟؟
  • باهری FR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    41 22
    هم غزه، هم لبنان / جانم فدای ایران
    • GB ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      10 15
      تشریف ببرید غزه بجنگنید...
    • باهری FR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      4 0
      پاسخ به ۱۹:۳۳ با اینهمه شما را چکارتان با ایران است؟
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      16 2
      عنگلستانی تو هم تشریف ببر اوکراین بجنگ کمپی
    • عماد FR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      10 1
      پاسخ به جناب ۱۹:۳۳ - نخستین تقسیمات اداری و کشوری ایران در زمان هخامنشیان انجام گرفت که اولین کشور منسجم و یکپارچه جهان را تشکیل داده بودند و ایران از لحاظ کشوری به استان های گوناگون که امروز به آن ساتراپ گفته می شود تقسیم می شد. ساتراپ نام برگشته شده از واژه خشَثَرپاوَن در پارسی باستان بمعنی شهر-بان-ی کردن و یا همان نگهبانی و محافظت کردن می باشد. امروز که جهان بصورت کشورهای بس متعددی دیده میشود که هرکدام مستقل و دارای حکومت و دولتی می باشند بیشتر آنها که از لحاظ فرهنگی و اقتصادی و امور سیاسی باورها و منافعی مشترکی دارند بویژه از لحاظ نظامی نیز هم بنا به قراردادهای متعددی برای یکدیگر شهربان و یا ساتراپ های حامی کننده می باشند... و اینگونه است که بیشتر کشورهای اروپایی با هم جامعه مشترک اروپا (منطقه شنگن) و اکثرا نیز هم با آمریکا سازمان ناتو را تشکیل داده اند و بگونه های گوناگون از یکدیگر حمایت های مالی و امنیتی و بویژه سیاسی و خصوصا نظامی هم می کنند. ایران، لبنان، عراق و بس سایر دیگر کشورها و سرزمین های فلات ایران (خاورمیانه) هم با یکدیگر می توانند مواضع مشترکی داشته باشند. نگاهی عمیق تر به جغرافیای سیاسی جهان و محورهای های پشتیبانی گوناگونی که ساخته شده اند بیاندازیم تا بهتر به علل بودن آن همه سازمان ها و نیز سیاست بین المللی و توافق های نظامی بین کشورها در جهان پی ببریم و در همان جلسه گرفتن های دوزاریمان در مسیر تاکسی و بیهوده پرسه زدن هایمان بر سر گذرها هم می شود بهتر وقت گذاشت و کمی علمی تر تاریخ سیاسی معاصر ایران و جهان را بخوانیم تا امنیت مرزهای کشور و نیز منطقه فلات ایران را هم از جمله یِ از مهمترین اولویت های خود بدانیم. هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    6 6
    خدا رحمتش کنه
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 0
      در ازای نفت مجانی که ایران دوران پهلوی برای تثبیت کیان صهیونی به اسرائیل اهداء می کرد و با این کمک به تجهیزات جنگی صهیونی ها و اقتصاد ورشکسته آن و در ظلم به ملت فلسطین و نیز غصب سرزمین های کشورهای همسایه فلسطین اشغالی شریک جنایات صهیونی ها بود، جبرانی صورت نگرفته است!!!!
  • رضا IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    32 34
    داری می سوزی خوب کمک کنه خیلی هم خوبه باید بیشتر کمک کنه
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      3 3
      بشرطی که به گارگران وکارمندان وبازنشستگان ایران طوری نشود وانقدر حقوقشان باتوجه به تورم وگرانی وحشتناک طوری نشود که شرمنده زن وبچه شان باشد الان این عیدی دولت به کارمندان وبازنشستگان پول توجبیی فرزندان اقازاده مسعولان نیست الان وضعیت بحدی بدهست که جوانان صدسال هم کارکند وبه قول اقای قالیباف اگر زن وشوهر جوان دوشیفتی کار کند نمیتواند کرایه منزل شان را بدهد چه رسد به اینکه بخواهند اپارتمانی بخرند دولت باید فکری به حال ملت بکند
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    16 9
    امیدوارم واقعیت نداشته باشه تو این موقعیت زندگی خودمون
    • PL ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      11 3
      ÷500,000,000,000 850,000,000 588.2352941176= اگر بر فرض که این عدد که معاندین گفتند حقیقت داشته باشه چون مبنای فکری و اعتقادی ضد انقلاب و معاندین طی این چهل و چهار سال همیشه دروغ گفتن به مردم ایران بوده است ،، بنابراین سهم هر ایرانی برای امنیتش نزدیک شش هزار تومان خواهد بود انهم در یک سال،، قوم یهود ۲۵۰۰ سال است درصدد نابودی و کشتن ایرانیان از زمان کوروش هخامنشی تا به امروز بوده است قوم یهود با توطعه بگفته خودشان در ان زمان ۷۵ هزار ایرانی را قتل و عام کردند و از ان سال روز کشتن ایرانیان را جشن میگیرند و ان جشن را نام گذاری کرده اند بنام( پوریم) و از شب تا صبح به پایکوبی و مستی سر میکنند و این روز را هرسال طی این ۲۵۰۰ سال گرامی داشتند آیا هر ایرانی درسال برای امنیت خود و خانواده خود حدود شش هزار تومان هزینه کند اشکال دارد ؟؟
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    35 22
    البته خيلي بيشتره ولي اگر مبلغي از بيت المال خرج جاي ديگر شود اگر به حلال و حرام اعتقادي باشد مطمئنا" مورد قبول نيست
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      27 21
      شما به قول امام خمینی کم مانده حاشیه به عروه الوثقی بنویسی . هیچ وقت سعی نکن دین را به عالم دینی یاد بدهی . ما اگر حلال و حرامی هم یاد گرفته ایم از علمای دین و در نظام دینی که ولی فقیه دارد آموخته ایم .
    • PL ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 0
      کل مبلغی که قبلا همین تلویزیون های ماهواره ای به قول خودشان افشاگری کرده اند به کمک ایران برای محور مقاومت بصورت مالی طی یک سال پرداخت کرده است اگر به حدود ۸۴ میلیون نفر ایرانی تقسیم گردد سهم هر نفر ایرانی کمتر از سیزده هزار تومان در سال خواهد شد یعنی این همه داد و هوار راه انداختن که پولهای ایران خرج محور مقاومت میشود(ضمنا این پول در بودجه دفاعی کشور هزینه میشود ) و ربطی به رفاهیات و معاش و سفره مردم ایران ندارد ،، این نتیجه گیری خودشان برای امنیت و استقلال ایرانیان ،هر نفر در سپاه برون مرزی ایران که انها اجازه نداده اند دشمنان چپ به ملت ایران نگاه کنند ماهانه هزار و دویست تومان خرج شده است . حالا این مبلغ را به کمک های دیگران برای دشمنی با ایرانیان مقایسه کنید ببینید هزینه کرد انها برای مالیات دهندگانشان ماهانه چند هزار دلار و سالانه چند صد هزار دلار خرج میکنند فقط برای دشمنی علیه ملت ایران.
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      6 4
      سلام ، خیلی کم است ، در مقابل پولی که دشمنان برای ضربه زدن به ایران هزینه کرده آمد و خواهند کرد . شما در منطقه‌ای هستید که جنگ جهانی سوم خیلی وقت است شروع شده و دارند مقدمات آن را پایه ریزی میکنند ( به قول خودمان یار کشی میکنند ) اگر در سوریه با داعش می جنگیدم در واقع پیش دوستانه از حدود و مرزهای خودمان دفاع می‌کنیم . امریکا از آن طرف دنیا برای خودش منافع تعریف کرده شما چطور نباید در محله خودتان تاثیر گذار نباشید . باید هزینه کنیم و به نظر من کم است .
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    3 3
    ‌واقعا دارم به این نکته که ماردربزرگم می‌گفت میرسم
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    14 22
    دیگه اگر اینطوری توجیه نکنید چکار کنید
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 0
      ههههه. انگار عمله های آمریکا و اسرائیل کک به ...ن شون افتاده! یکی از یکی بیشرف تر.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    16 20
    سلام این یک سند است شاید میلیاردها سند درهرسال باشد
    • عباس NL ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      17 21
      ان شاء الله كه اينطور باشه ما خوشحال مى شيم 🤲🏼
    • آزاده IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      7 1
      میگم ریاضیات چند میشدی؟ میلیاردها سند در سال؟؟؟🤔🤔🤔🤪🤪🤪
  • Ra IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    16 12
    پیدا شدن این رقم به معنای این نیست که کل مبلغ اهدایی ایران به حماس همین مبلغ بوده است.
    • عباس NL ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      23 14
      آره. خدا كنه بيشتر سند رو كنند كه ايران داره كمك حماس مى كنه ما كه خوشحال مى شيم 🤲🏼
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    10 10
    چه قیاس مزخرفی
  • عباس NL ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    22 20
    ما هى مى گفتيم ايران چرا كمك نمى كنه، الان كه مى گيد ايران كمك مى كنه خيلى خوشحال شديم، دست دولتمردان ايران درد نكنه 👏🏼👏🏼
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    27 11
    هر کی میخواد کمک کنه مشکلی نیست از جیب خودش کمک کنه
  • FR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    18 15
    بلایی که جمهوری اسلامی ایران بر سر دشمنانش و رسانه های مزدور ایرانی بخصوص پس از حوادث پاییز 1401 در آورده همه شان را دیوانه کرده و کلا از منطقه منطق و تحلیل خارج نموده .درود تبریک برای 22 بهمن سالروز انقلاب اسلامی ایران
    • GB ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      2 7
      باشه
  • مجتبی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    وقتی بخوای خودت را به خواب بزنی همه جور آماری میدی.شاه که50سال پیش رفت.از اختلاسهای الن بگو بی....
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    10 7
    عجب سفسطه بافی می کنیدفقط توجیه و چرت و پرت تحویل مردم می دهید برای توجیه ناکارآمدی و خلاف هایتان دست به دامن اینتر نشنال شده اید و تکیه به اینتر نشنال می دهید سیاست یک بام و دو هوا
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      2 1
      سفسطه که فقط تویی
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    15 15
    نوش جان فلسطین، خدایا کمکون کن طرفدار مظلوم باشیم نه ظالم
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      5 2
      الهی آمین .
    • US ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      4 7
      میخوای طرفدار مظلوم باشی از هموطن خودت شروع کن
  • محمد IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    2 2
    نوش جونشون بهتر ازینه که طرف پروه بشه در این خاک بعد مهاجرت کنه .. //////
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    2 3
    این بخشی از بودجه نظامی کشوره و فرماندهان نظامی خودشون تشخیص بودجشونو چجوری خرج کنن ، تانک بخرین یا به نیروهای مورد حمایتشون کمک کنن
  • CA ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    5 3
    این فقط برای حماس هست. بقیه چی؟ بعد هم پول ملت رو خرج کردین. اجازه گرفتین از ملت؟ نتیجه خرج کردن ها چی شد؟
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    5 4
    یعنی به ازای هر ایرانی (۸۸میلیون نفر) کمتر از دو دلار! حقیقتا پولی نیست اون هم در طی شیش سال! کاش بیشتر کمک میشد. خدا به حماس و جهاد عزت بده
  • جان IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    4 3
    اینا توجیه از جیب ملت وبیت والمال چرا از خودتون بدید
  • مانا US ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    4 4
    همه در برابر بیت المال و مصرف ان مسوول هستند اگر مردم راضی نباشند تبدیل به پول حرام خواهد شد.
    • عباس NL ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      1 1
      شما تو امريكا راضيد كه قرار فقط امسال ٦٠ ميليارد دلار به اوكراني بدن، حالا به غير از خرج كره جنوبى، اسراييل و كشورهاى حاشيه خليج فارس با اين همه بيكار و فقير در امريكا. اون پولهاى كه مى ره بيرون امريكا خرج مى شه حلاله يا حرامه
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      0 1
      فتوایی چیزه دیگه ای نداری بفرمایین مستفیض شیم
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 4
    در مقابل کمک نظامی و پولی که امریکا به رزیمکودک کش کرده ایران کم کمک کرده بانی باعث ان زنده بادو خدا یارش
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    4 6
    بیخود بدون اجازه مردم پول مصرف کردین
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    4 5
    از کجا از درامد کشور ؟ برا همه مردم است بجای ساختن زیرساخت و اتمام پروژه ها و پیشرفت که قدرت ماندگار و پایدار تولید میکند صرف ماجراجویی شده است خرج پول بدون رضایت یعنی مشکل شرعی دارد چیزیکه مشکل شرعی دارد هیچوقت نمیتونه تضمین کننده چیزی باشذ
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      4 2
      بدون امنیت کدوم زیرساخت؟
  • محمود FR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 3
    به نظرم درست حساب نشده آخه بودجه کل کشور در سال 402 پنج هزار میلیارد تومان بوده و دلار برطبق بودجه 23000 هزار تومان حالا پنج هزار میلیارد تومان تقسیم بر 23 هزار تومان مبلغی بالغ بر 217 میلیون دلار میشه نه 125 ميليارد دلار
    • ایثارگر IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      2 0
      اقتضاد این ملت به امروز دلار55 هزارتون ومردم تاوان میدن پس باید با قیمت 55 تون محاسبه بشه تاوان سنگینی این ملت مظلوم باید پس بدن ولا خدا نمیگذره
  • BR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    4 5
    تا دیروز میگفتید این شبکه دشمنه حالا حرف هاش سند شده؟ تازه این سند یک نمونش هست شاید اسناد دیگه ای باشه شما نگفتید و اونا نفهمیدن خوشحال نباشید مثلا کم پول دادید دارید سود میکنید باید تبعات این کمک ها به حماس باعث تحریم و فروپاشی اقتصاد ایران رو هم در نظر میگرفتید
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      1 2
      تا آمریکا و اسرائیل و دنباله های نجسش هستن اقتصاد بالنده معنی نداره
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    3 4
    اعرابی که غرق درثروت ونعمت هستندودربرجهای آنچنانی زندگی میکنندکمی تعصب داشته باشندوالان به غزه کمک کنند
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    7 7
    هر پولی که از سفره مردم ایران زده میشه میره تو شکم یه ملت دیگه قابل قبول نیست
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      5 2
      سفره؟ چرا وقتی پول صرف واردات غذای سگ میشه یاد سفره ات نمیوفتی
  • خخخخخ IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    4 3
    این کمه باید ۱۲۵ ملیون دلار بدهید تا اینا دق مرگ بشن از غصه.
  • جواد DE ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    3 1
    ببخشید به شعور خواننده خبر توهین نکنید یه نفر بشینه قبل از گذاشتن خبر روی سایت، یه ضرب و تقسیم بکنه بد نیست خودتون از سوتی‌های خودتون متوجه میشید
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 2
    بله ..چوپان دروغ گو ..اگه راست هم باشه افتخاره
  • US ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 2
    ای کاش میتونیستیم بیشتر بهشون کمک کنیم
  • شناس NL ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    این خبر به خاطر سالی که اعلام کرده دروغ تو این دروه ایران حماس تو اوج بد ترین ربابتشون بودن دو طرف تو این دوره سایه همه دیگه با تیر میزدن این زمان زمانی بود که حماس طرف مخالفای دولت سوریه گرفت و مستقیما با ایران در سوریه وارد جنگ شد به همین خاطر این خبر فقط جنبه انتخاباتی داره
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 1
    آسمون ریسمون بافتین که چی رو توجیه کنید ؟
  • سونامی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    2 0
    یهو همه راضی شدن که ! چقدر بعضیا متعصبن تازه میگن باید بیشتر ازینا کمک میکردیم!
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 0
    نیازبه افشاگری این رسانه نیست
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    6 2
    والا من کارگرم نیروی ارکان ثالث تو شرکت نفت با سابقه۱۶سال ومدرک ارشد نه بی سوادی نه بی سابقه حاضرم حقوق کامل یک ماهم رو بدم غزه یا یمن چون شرافت دارن
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    3 3
    یک ماه دنبال پنجاه میلیون پول پیشم واسه خونمون اون وقت چی بگیم هرچی هم بگیم یه عده ازخدابی خبراره میان جواب‌های سفسطه وارمیدن این امنیت که میگین توکرمان توجاهای دیگه هم دیدیم
  • US ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    2 3
    در همین دو سه روز گذشته کنگره آمریکا کمک ۶۰میلیاردی برای اکراین تصویب کرده بنظر شما برای چی بوده؟
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 0
    افشا نمی کرد سنگین تر بود 🤣
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    2 1
    ته این داستان آخرش تو تهران هست تا جنگ رو نکشونن تو خاک این مملکت دست بردار نیستن دست بر دارین از خراب کردن زندگی کشورهای منطقه و به بدبختی کشوندن ملت خودتون به جای این کارها پولها رو خرج ابادانی و رفاه مردمتون کنین
  • سعیدرضوان مهر IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    2 2
    زنده وپاینده بادجمهوری اسلامی ایران ومحورمقاومت و کورشود هرآن کس که مخالف کمک به حماس است
  • adrian DE ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    3 2
    فدای یه تار موی کودک در خاک و خون فتاده فلسطینی ها.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    2 2
    تو به گور پدرت خندیدی که ناراضی هستی ،کره خر مگه آمریکا که برای کنترل منطقه ما هفت هزارمیلیارد دلار هزینه کرد از کسی پرسید که تو راضی هستی یا ناراضی؟
    • ایرونی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      2 1
      حالا نمی خواست شناسنامه اش رو اینجا رو کنی! نمی گفتی هم معلوم بود
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 2
    مشرق عزیز یک هفته پیش چند روزی اصلا امکان لینک به سایت مشرق نبود ، ۲ روزه گذشته هم خیلی سنگین لینک میشه ، همچنین مطالب گویا بروز رسانی نیست --- دو ماه و اندی پیش هم در جستجوی سایت کلمه ناتانیاهو کلا ۲ یا ۳ مورد تاریخچه میداد ، محتملا زیر ساخت سایت مشرق مورد حملات سایبری باشه ، حالا دقیقا نمیدونم لفظش چی هست ... در ضمن یک لاین ( ارتباط با سایت ) بگذارید که مطالب بنظر لازم از طرف کاربران با شما در میان گذاشته شود ... مطمئن باشید در میان محرف های بی ربط محتمل پیشنهاد و یا نگاه بکر و تازه در موضوعات مختلف جهت ارتباط بهتر با ذائقه جامعه و یا هدایت آن از لاین ارتباط مستقل با سایت بدست خواهد آمد ،،منتها به شرط اینکه یک کارشناس با نگاه فرصت محور و کنشگری از بعد روانشناسی و جامعه شناسی در ساحه ارتباط و فضای مجازی بررسی مطالب ارائه شده مستقل و یا حتی مورد تقاضا از طرف خودتون نسبت به مسائل روز بر مبنای پر بازدیدها و ... را پالایش بکند .... به هر حال از زحمات روشنگری سایت وزین و بروز مشرق کمال تشکر را دارم و هرچند کوچک لیکن به اندازه قواره درک خود دعاگوی همیشگی تان در پیشگاه پروردگار متعال هستم ...انشاالله پایدار و موفق باشید ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس