رهبران گروه‌های مقاومت در دیدار با امیرعبداللهیان: زمان به نفع مقاومت است

رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی در دیدار با امیرعبداللهیان در بیروت با بیان اینکه زمان به نفع مقاومت است، گفتند که در نتیجه ایستادگی و مقاومت، نشانه‌های قطعی پیروزی ملت فلسطین ظاهر شده است.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی و در سفری به منطقه و در نخستین مقصد این سفر در بیروت حضور دارد، با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس و جمیل مزهر معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین حضور داشتند، آخرین تحولات میدانی و سیاسی فلسطین و جنگ علیه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

‎رهبران گروه‌های مقاومت در این دیدار ضمن تشریح وضعیت میدانی نوار غزه و ایستادگی قهرمانانه مقاومت و مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری در بیش از ۴ ماه گذشته، عنوان کردند که در نتیجه ایستادگی و مقاومت، نشانه‌های قطعی پیروزی ملت فلسطین ظاهر شده است.

آنها عنوان کردند که ‎زمان به نفع مقاومت است و دشمن صهیونیستی در حالی که تحت فشارهای فزاینده داخلی و بین‌المللی قرار گرفته، به هیچ یک از اهداف اعلامی خود دست نیافته است.

‎رهبران گروه‌های مقاومت ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از نقش و حمایت‌های رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و نیز گروه‌های محور مقاومت در حمایت از ملت فلسطین قدردانی کردند و تحرکات گسترده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در ۴ ماه گذشته را در حمایت از مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در سطح جهانی موثر دانستند.

آنها همچنین بر اهمیت وحدت صفوف فلسطینی در مرحله اداره نبرد میدانی و سیاسی کنونی و مرحله پس از پیروزی برای رسیدگی به مشکلات مردم نوار غزه در نتیجه پیامدهای این جنگ تأکید کردند.

در این دیدار مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا و مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت نیز حضور داشتند.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی‌های مقاومت در میدان، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای نبرد طوفان الاقصی این بود که مسأله فلسطین مجددا به موضوع اصلی جهان اسلام و جامعه جهانی تبدیل شد و مقاومت نیز توانست جایگاه و نقش غیرقابل انکار خود را در صحنه فلسطین و معادلات منطقه، تثبیت کند.

امیرعبداللهیان همچنین با تأکید بر اولویت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری، اهمیت اتخاذ موضع یکپارچه و متحد گروه‌های فلسطینی در مدیریت ابتکارهای سیاسی مطرح شده برای پایان جنگ علیه غزه، امدادرسانی به مردم بی‌پناه غزه و تبادل اسرا را یادآور شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های هفته‌های اخیر خود با مقامات کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی، افزود: این تنها ملت فلسطین و گروه‌های فلسطینی هستند که از حق انحصاری برای تعیین سرنوشت خود برخوردارند و دیگر بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی باید از تحمیل طرح‌های خود از خارج از فلسطین بر ملت فلسطین خودداری کنند و اجازه دهند ملت فلسطین در خصوص سرنوشت خویش و بر اساس سازوکارهای مورد توافق فلسطینی تصمیم بگیرند.

امیرعبداللهیان در این سفر همچنین با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه قرار است در مقاصد بعدی این سفر به سوریه و قطر نیز برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس