پیروزی یک نیمه ای شمس آذر برابر سپاهان

سایت AFC به دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا در دور یک‌هشتم نهایی پرداخت و از سپاهان به عنوان رقیبی دشوار برای الهلال یاد کرد.

به گزارش مشرق، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه شروع دوباره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نوشت: «سه قهرمان سابق از جمله العین توانستند به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب راه یابند. هر چهار تیم عربستانی که مرحله گروهی را آغاز کردند، به دور حذفی راه یافتند، الهلال، قهرمان چهار دوره آسیا، الاتحاد قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان آسیا، النصر با حضور کریستیانو رونالدو و الفیحا توانستند در دور گروهی درخشان ظاهر شوند و به دور حذفی برسند.

درخشش تالیسکا

در حالی که رونالدو به طور طبیعی تیتر نخست اخبار را به خود اختصاص داد، این اندرسون تالیسکا بود که بیشترین درخشش را داشت. این بازیکن برزیلی با شش گل بهترین گلزن رقابت‌ها بوده است و حالا النصر باید در دور حذفی با الفیحا روبه‌رو شود. حریف آنها دو بازی آخر مرحله گروهی‌اش را برد تا از انتهای گروه A به رتبه دوم برسد و به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم صعود کند.

سپاهان حریفی دشوار برای الهلال

به نظر نمی‌رسد مصدومیت طولانی‌مدت نیمار، شانس الهلال برای کسب عنوان قهرمانی در آسیا را کاهش داده باشد. قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ به‌راحتی مقام اول گروه D را کسب کرد ولی اکنون دیدار دشواری برابر تیم ایرانی سپاهان در پیش رو دارد که نایب‌قهرمان این رقابت‌ها در سال ۲۰۰۷ بوده است و در مرحله گروهی رقابت‌ها ۱۶ گل به ثمر رسانده که شامل پیروزی ۹ بر صفر برابر آلمالیق ازبکستان بود. سپاهان برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ به مرحله یک‌هشتم نهایی بازمی‌گردد.

برنامه دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان:

سه‌شنبه ۲۴ بهمن

شاندونگ تایشان چین - کاوازاکی فرونتاله ژاپن

چهارشنبه ۲۵ بهمن

جئونبوک هیوندای موتورز کره جنوبی - پوهانگ استیلرز کره جنوبی

بانکوک یونایتد تایلند - یوکوهاما مارینوس ژاپن

نسف قارشی ازبکستان - العین امارات

الفیحای عربستان - النصر عربستان

پنجشنبه ۲۶ بهمن

اولسان هیوندای کره جنوبی - ونتفورت کوفوی ژاپن

نوبهار ازبکستان - الاتحاد عربستان

سپاهان ایران - الهلال عربستان

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشنا س IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 0
    امیدوارم سپاهان برنده این بازی بشه به امیدموفقیت تیم سپاهان ایران حالا که تیم ملی ناکام ماند امیدوارم سپاهان اونها روببره قهرمان شه
  • مهدی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    50 سال بدون قهرمانی. نه باشگاهی نه ملی! 500 سال هم بگذره همچنان تنور فوتبال داغ نگه داشته می شود که نان های شیرین و آنچنانی نه برای مردم که برای قشر غیرفرهیخته و بی سواد فوتبالیست و .... خلاصه همه بادمجون دور قاب چین ها ازش در بیاد. که امثال علی کریمی که با پول خون این ملت مثل زالو تغذیه کرد ازش بیرون بیاد. جمهوری اسلامی به اعتراف دشمن داره قلوب مردم دنیا را فتح می کنه؛ اما در فوتبال سرش از پهلوی هم زیرتره! یعنی زمانی که فوتبالیست ها از پول خودشون کفش تمرین می خریدند و صندوق عقب ماشین مایلی کهن، رخت کن تیم بود. اشکال از سیستم دفاعی و قلعه نویی و کیروش و امثالهم یا مسائل روحی و روانی و اینها نیست؛ مشکل، بی عدالتی آشکاری است که نهادینه و سیستماتیک شده جوری که دولت رییسی هم که گیر داده به نظام پرداخت عادلانه ؟؟؟؟ از ترس ریزش آراء در این مقوله سوت بلبلی می زنه؛ گویی این فوتبالیست ها از کشورهای خارجی حقوق می گیرند. حس می کنم فوتبال ما مثل فرزند عاق والدین شده ای است که هر چه تلاش می کند در عین شایستگی به حق و حقوق خودش نمی رسه. می دونید چرا برزیل در ورزشگاه خانگی 7 تا گل از آلمان خورد؟ چون بیرون ورزشگاه، فقرای برزیل سهمی از این رویداد جهانی و این صنعت نداشتند و در حال ضجه بودند. بازیکنان متکبر فوتبال را کارمند وزارت ورزش کنید و معقول بهشون حقوق بدید و دستی دستی نابرابری را به اسم اینکه فوتبال غرور ملی ماست به خورد ما ندهید. اگر قرار به حرفه ای شدن و جهانی پول گرفتن باشه حقوق کارگر و کارمند و معلم را هم حرفه ای و جهانی کنید. اگر قبول نکنند با همین شرایط بازی کنند هستند کسایی که بازی کنند. قول میدم از این بدتر تو آسیا نتیجه نگیریم!!!!!- بخاطر کوری چشم بی وطن ها پشت تیم ملی هستیم؛ اما .... این تیم- با عرض پوزش- ملی نیست. الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس