کد خبر 1573475
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
بازتاب شکست ایران برابر قطر در رسانه‌های عربی

شکست تلخ تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در رسانه‌های عربی بازتاب داشت.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف قطر رفت.

بیشتر پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که تیم ملی فوتبال ایران به ناکامی‌های پیاپی خود در جام ملت‌های آسیا پایان می‌دهد و با شکست دادن قطر به فینال راه پیدا خواهد کرد اما ایران در این بازی با وجود آنکه شروع بسیار خوبی داشت اما با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد تا باز هم وداعی تلخ با جام ملت‌ها داشته باشد.

شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر در رسانه‌های عربی بازتاب زیادی داشت که در این گزارش به آن می پردازیم:

الریاضیه

"حسرت و شوق"

این روزنامه عربستانی نوشت: تیم ملی فوتبال قطر به درخشش خود در جام ملت‌های آسیا ادامه داد و توانست در دیدار برابر ایران با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست پیدا کند تا یک فینال تمام عربی برگزار شود.

تیم ملی فوتبال ایران شروع بسیار خوبی در این بازی داشت و توانست توسط سردار آزمون به گل برسد و حتی فرصت دو برابر کردن نتیجه را هم داشت اما قطر خیلی زود به بازی برگشت و دو گل پیاپی با درخشش اکرم عفیف به ثمر رساند تا نیمه نخست را با پیروزی به رختکن برود. در نیمه دوم ایران توانست خیلی زود با یک پنالتی که به کمک VAR برای آنها گرفته شد بازی را به تساوی بکشاند. با وجود آنکه ایران حمله می‌کرد و فرصت‌های زیادی خلق کرد اما این قطر بود که روی هوشیاری معز علی به گل رسید. ایران فرصت‌های زیادی را به دست آورد و در دقایق پایانی توپ را به تیر هم زد با این حال دروازه قطر باز نشد تا این تیم راهی فینال شود. در دقایق پایانی هم مهدی طارمی با درگیری خود جنجال ساز شد و هم شاهد صحنه‌های حسرت و خوشحالی در بین بازیکنان دو تیم بودیم.

الوطن

"یک حماسه تاریخی، شادی ملت و وطن"

روزنامه الوطن قطر با تیتر فوق اینگونه به پیروزی برابر ایران واکنش نشان داد: تیم ملی فوتبال قطر توانست ایران را سه تایی کند و برای دومین دوره پیاپی به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند. بازیکنان ما در این بازی جولان دادند و تاختند و دست به نوآوری زدند. آنها به تاریخ سازی خود ادامه می دهند و برای دومین بار پیاپی به فینال راه پیدا کردند. هواداران با حضور پرشور و تشویق‌های بی امان خود یک حماسه تاریخی را خلق کردند. شاگردان لوپس با روحیه جنگجویی که داشتند مردانه بازی کردند و پیروزی ارزشمندی را به دست آوردند. همه بازیکنان عملکرد خوبی از خود نشان دادند. این است قطری که می‌شناسیم. آنها زمین را لرزاندند.

الامارات الیوم

"تکرار تاریخ‌سازی قطر با شکست ایران"

این روزنامه اماراتی هم نوشت: تیم ملی فوتبال قطر با شکست دادن ایران دست به تاریخ سازی زد و برای دومین دوره پیاپی توانست به فینال جام ملت‌های آسیا راه پیدا کند. قطر در دیداری هیجان انگیز در ورزشگاه الثمامه ایران را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد تا یک فینال تمام عربی روز شنبه برگزار شود. این برای سومین بار در تاریخ جام ملت‌های آسیاست که یک فینال تمام عربی برگزار می‌شود. پیش از این در سال‌های ۱۹۹۶ دو تیم عربستان و امارات و در سال ۲۰۰۷ تیم‌های عربستان و عراق فینال را برگزار کردند که در هر دو بازی عربستان پیروز شد.

winwin

"قطر با تغییر تاکتیک ایران را کنار زد"

این سایت عراقی در واکنش به پیروزی قطر برابر ایران نوشت: تیم ملی فوتبال قطر شب باشکوهی را برای هواداران خود رقم زد و در ورزشگاه الثمامه در بازی هیجان انگیز با نتیجه ۳ بر ۲ ایران را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. بدون شک ستاره این بازی و ستاره کل جام، اکرم عفیف بود که روی ۸ گل نقش داشته است. او در دیدار برابر ایران یک بازی بسیار خوب را به نمایش گذاشت و با دوندگی بسیار بالای خود در همه جای زمین دیده شد. او تلاش زیادی از خود نشان داد. قطر با وجود آنکه در بازی برابر ایران در کارهای دفاعی تغییر تاکتیک داد اما بسیار خوب ظاهر شد.

این سایت عراقی در ادامه به انتقاد از عملکرد خط دفاعی ایران پرداخت و نوشت: ایران تفاوت زیادی در دفاع و کارهای هجومی داشت. ایران در خط حمله بازیکنان بسیار خوبی در اختیار داشت اما در کارهای دفاعی ناامید کننده بود. سرمربی قطر به خوبی می‌دانست که نقطه قوت ایران سمت راست است و رامین رضاییان زیاد نفوذ می‌کند به همین خاطر این قسمت از زمین را بست و خط حمله ایران به ویژه طارمی به خوبی در این بازی مهار شد. قطر شخصیت یک قهرمان را داشت. قهرمانی اخیر آنها در جام ملت‌های آسیا باعث شد بازیکنان تیم با آرامش بازی کنند و حتی با وجود دریافت گل زود هنگام به هیچ وجه آرامش خود را از دست ندادند. تغییرات تاکتیکی سرمربی قطر بسیار خوب جواب داد و باعث حذف ایران شد.

شفق نیوز

"قطر باز هم فینالیست شد"

این روزنامه عربی با بازتاب پیروزی قطر برابر ایران نوشت: تیم ملی فوتبال قطر در دیداری هیجان انگیز و پر گل با نتیجه ۳ بر ۲ تیم ملی ایران را در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شکست داد تا برای دومین دوره پیاپی به فینال این رقابت بزرگ صعود کند. ایران بازی را بهتر آغاز کرد و توسط سردار آزمون پیش افتاد اما قطر دو گل پیاپی زد و نیمه نخست را با پیروزی به رختکن رفت. در نیمه دوم ایران از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند اما قطر در دقایق پایانی توسط معز علی به گل رسید. شجاع خلیل زاده در دقایق پایانی با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد تا شرایط برای ایران سخت شود و در نهایت قطر حریف اردن در فینال شد.

روزنامه بطولات

"پیروزی تاریخی قطر برابر ایران"

این روزنامه مصری نوشت: تیم ملی فوتبال قطر پیروزی سخت را برابر ایران به دست آورد و راهی فینال شد. قطر در این بازی با وجود آنکه شروع خوبی نداشت اما در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست پیدا کرد تا حریف اردن در فینال شود. پیروزی قطر برای ایران تاریخی بود چرا که آنها بعد از ۲۳ سال توانستند ایران را شکست دهند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    15 3
    واقعا حیف شد
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      2 1
      درسته .
  • صرفا جهت اطلاع IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    36 42
    مربی ایرانی مثل جنس ایرانی . کیفیت نداره
    • مرگ بر رجوی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      11 8
      کیفیت توی منافق دوزاری نداری. ایرانی به لطف خدای متعال، مقتدر و سربلنده. هر کی کیفیت نداره مشکل خودشه
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    7 10
    کار درست قطر کرد سریع مربی خارجی شاغل در لیگ استخدام کرد الانم ما داریم خمز مورایس وطنی بروز هم داریم دقیقی ربیعی تارتار و...
  • ... IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    10 5
    اره مردانه بازی کردید خوی وقت کشیتون برگشته بود
  • محمد IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    9 9
    خدابیامرزه اموات کیروش که این ستاره هاروجمع کردوبه یادگارگذاشت ولی مربی های ما باهمه ستاره بابی درایتی برد رادودستی تقدیم کردب قطر
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    13 11
    شکست برای ما تلخ بود ولی به جامعه عربی تبریک می گوییم
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      4 1
      جامعه عربی کجا؟ ایران؟ خجالت نمیکشین نان ایران رو میخورین برای بیگانه دم تکون میدین. شماها رو این مواقع میشه شناخت.
    • آخرین وطن پرست IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      3 0
      عرب زده بدبخت
  • درگاهی US ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    12 2
    همه مقصر بودن هم بازیکنای ما و هم مربیان . ضمن اینکه جو ورزشگاه هم خیلی برای بازیکنان سخت بود همه عرب بودند
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      0 4
      بازیکن که حرفه ای باشه چکار حو ورزشگاه زاره اشتباه کادر فنی و سرنربی کام همه را تلخ کرد از خالا بفکر مربی خارجی باشید،
    • RO ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      0 0
      حاجی مگه قرار بود تو ورزشگاه قطر چینی ها نشسته باشن؟!😁😁😁
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    5 1
    باید فکری اساسی درجهت رشد و پیشرفت ورزش کشور کرد.
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      0 0
      باید یه فکر اساسی برای حذف فوتبال از مسابقات ملی کرد و بازی های تمام ایرانی را جایگزین فوتبال کرد. ورزش فوتبال در خون ما نیست. فوتبال برای ایرانی ها یعنی باخت و باخت و باخت.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    4 4
    باید خیلی از بازیکنان و همچنین مربی و سرمربی تغییر کنند تا برای چند سال دیگه بازیکنان جوان و تیمی هماهنگ داشته باشیم
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    به دلیل عرب دوستیش خوشحال شده
  • خلیج تا ابد فارس IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    1 0
    ایران قوی ترین تیم این دوره بود و اگر خودشان با بی تدبیری بازی رو تحویل نمیداند الان ما فینالیست بودیم . البته اتفاقی دو گل زدن و نگرفتن عمدی خطا روی طارمی و احتمالا افساید گل سوم همه و همه بیاری تیم چند هزاردلاری موش خور ها امد . مثل طوفانی که در جنگ اعراب و ایران در نهاوند بعد از شکست اعراب بدادشان رسید . ولی این طلب ما البته قطر بارها و بارها بما باخته و همین چند وقت پیش جهار تا خورد .ولی بازم این و ان توهینهایی که لایق خودشان و اجدادشان هست بماند تا بازی بعد
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    باخت تیم ملی در ادامه باخت های دولت بود قیمت دلار و گوشت و ماشین و مسکن ک وضعیت حجاب و ......و ...... و......
  • LU ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    سرمایه گذاری اونها رو با سرمایه گذاری خودمون در ورزش مقایسه کنید تا بفهمید چرا پیشرفت کردند.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    18 3
    واقعا حسرت مونده ب دلمون،نه ورزش داریم،نه اقتصاد نه محیط زیست نه نه نه...اما صبر خوبی داریم با اقتدار تو صبر و شکیبایی اولیم مخصوصا از دست تاج و دارو دستش که خدا به زمین گرم بزنشون انشالله
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    7 2
    ایران دیگه هرگز قهرمان آسیا نخواهد شد این آخرین فرصت بود بنظر من
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    2 3
    بهترین فرصت قهره مانی رو از دست دادیم اگه با این فرمان پیش بریم در دورهای بعدی فقط بتونیم از گروهمون بالا بیام همه تیم ها رشد کرده بودن جز ایران تاجیکستان ازبکستان اندونزی مالزی اردن تایلند این تیم ها بهتر از ایران بازی کردند در کل دوره فقط یه ۴۵ دقیقه خوب بودن
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    6 2
    خدا به داد ایران برسه
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    9 5
    دیدید وقتش که بشه عربها همگی متحد و دشمن ایران میشن؟
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      0 0
      عرب ها جلو ایران متحد هستن موقع تو سری خوردن و زور گویی اربابشون از هم وا میرن
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    4 1
    مردیکه خر تو الوطن همچین میگه حماسه تاریخی انگار نصف فلسطین رو اینا آزاد کردن.
  • اسماعیل IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    5 1
    قطر خوب بازی کرد وحقش بود که ببره.ستاره های کاغذی ما فقط به درد بازی با لبنان وفلسطین وتیمهای درجه 3 می خورن وبس.
  • وجدان بیدار IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    65 1
    طبق معمول، باز هم دست از پا درازتر برمی گردن ایران! چقد گفتم حرومه حتی یک ثانیه بازی این بی خاصیتا دیده شه! چرا با این همه فضاحت و حقارت، فدراسیون فوتبال منحل نمیشه! تا کی باید بیت المال بشه بیت الحال این مفت خورای بی غیرت! من که از حقم نمیگذرم، خدا هم نگذره ...!
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    تنفر اعراب از ایران حد و اندازه نداره واقعا حمایت ایران از اعراب و بدخواهنش رو گاهی درک نمی کنم البته نگید دشمن دشمنم دوسته که خیلی مسخره است.
  • دیو IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    3 2
    عربها همه طرفداران قطر بودن و ضد ایران..در سراسر دنیا
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 3
    اولا در ورزش باخت معنا ندارد ....تشویق جوانان به سلامتی است ...پس ما نباختیم. ثانیا: همینقدر که تونستیم خودمون را با سرمربی ایرانی بالا بکشیم ...برد ...برده ثالثا" ما افتخار می کنیم که سرمربی مان ایرانی است .ما جنس فیک نداریم ...جنس ما اصل اصل ایرانیه ...به همه تون افتخار می کنیم .... لطفا به نمایش بگذارید .
  • نصر IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    3 0
    فوتبال یک بازی سیاسی است .برد و باختش هم سیاسی است .فیفا یک سازمان صهیونیستی است .انها هستند که تعیین میکنند چه کسی ، چه وقت ، کجا،چگونه ببرد یا ببازد .برد و باختش هم بیش از این که به بازی بازیکنا و مربی ها بستگی داشته باشه بیشتر راه و نقشه انهاست.ایران در اولین بازی مقابل فلسطین برنده میشه و در پایان مقابل قطر می بازه .و این قصه همچنان ادامه دارد . با کشاندن مردم پای تلویزیون ها به سیاست های جهانخواری خود ادامه میدهند و بهترین پیشروی های جهان گشایی خود را در سرگرم کردن مردم دنیا به بازی ها انجام میدهند.تاریخ مسابقات اسیایی و جهانی فوتبال را بررسی کنید و ببینید بیشترین ضربه ها وحمله ها به کشور های مسلمان و ازادی خواه جهان در همان زمان ها انجام شده است .فدراسیون ها ورزشی بخصوص فوتبال اسب های تروایی هستند برای انتقال جاسوسان و افکار شوم صهیونیستی بداخل کشور ها.انها هستند که تعیین میکنند چه کسی رئیس فدراسیون باشد و چه کسانی در چه پست های ورزشی قرار گیرند تا انها به نقشه سیاست های خود برسند.باید با انتخاب مربیان و بازیکنان ارزش مدار و اگاه و تمرکز بر بازی های محله محور دست کثیف صهیونیست ها را از جان و فکر مردم کوتاه کرد . انشاءالله
  • US ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    حریف قطر هم نشدیم. تعلیل کنید به فقرا برسید.
    • الیاس IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      0 0
      همیشه مقابل تیمهای عربی از خود ضعف نشان دادیم کی فکر میکرد که مقابل سوریه با چه سختی پیروز بشیم واویلا لیلی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس