کد خبر 1573263
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
میراحمدی: در ۳۶ محور توافقاتی با مسئولان عراقی برای تسهیل سفر اربعین صورت گرفته است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: مجموعاً در ۳۶ محور موافقت‌های بسیار اثرگذاری در تسهیل امر زائرین با طرف عراقی صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در تشریح جزئیات توافقات صورت گرفته با مسئولان عراقی پیرامون اربعین سال آینده، گفت: با مسئولان عراقی مذاکراتی را پیرامون اربعین و موضوعات تجارت مرزی و موضوع ترانزیت کالا و مسافرین ایرانی در دو روز گذشته داشتیم.

وی افزود: در شش محور در مورد مسائل اربعین با دوستان عراقی و هیئت محترم عراقی به نتایج بسیار خوبی رسیدیم. در حوزه فعالیت‌های مرزی در جهت تسهیل امور زائرین موافقت شد که تمامی مرزهایی که محل عبور زائرین ایرانی است به شکل بر خط اطلاعات تبادل شود و آن تسهیلاتی که در مرز مهران در ایام اربعین زائران اولاً در همه مرزها و ثانیاً در کل ایام سال صورت بگیرد.

وی ادامه داد: گذرنامه ویژه اربعین که هم کم هزینه برای زائرین است و هم به سرعت قابل تهیه است موافقت شد که در طول سال امکان بهره‌برداری داشته باشد. در حوزه سلامت و کمک به درمان زائرین در داخل کشور عراق و امکاناتی که برای پزشکان ما فراهم می‌شود در طول ایام اربعین از جمله تعیین محل‌هایی برای حضور بالگردهای امدادی ایرانی برای امدادرسانی در صورت ضرورت حضور پزشکان ایرانی در بیمارستان‌های عراقی برای درمان و عمل جراحی توافقات خوبی صورت گرفت.

میر احمدی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل قرار شد برای آن که شرکت‌های عراقی بتوانند وارد مرزهای کشور ما بشوند و زائرین را از داخل کشور به داخل عراق منتقل کنند قرار شد مذاکراتی در این زمینه شروع شود. برای ساخت و توسعه پایانه‌های مسافربری در داخل عراق و ایجاد شرایط مناسب برای زائرین، طرف عراقی متعهد شد که اقدامات گسترده‌ای را انجام بدهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: در حوزه جلوگیری و پیشگیری از تصادفات توافقات بسیار خوبی صورت گرفت قرار شد که کمیته مشترکی از نیروهای پلیس کشور ما و وزارت راه و شهرسازی با عزیزان عراقی تشکیل شود و کلیه اقداماتی که می‌تواند باعث شود که میزان تصادفات در زمان اربعین کاهش پیدا کند با با هماهنگی یکدیگر انجام شود. امکانات بسیار خوبی را مسئولان عراقی در نظر گرفتند تا تخلفات رانندگی در طول جاده‌های مرزی عراق کنترل شود چون چنین تجربه سابقه‌ای نداشتند و این کار را شروع کرده‌اند و اقدامات بسیار خوبی را تدارک دیده‌اند که به یاری خداوند ما در اربعین سال آینده کمترین تصادفات را داشته باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: برای موکب داران ایرانی و نقل و انتقال آن ها از مرز ها توافقاتی خوبی صورت گرفته است. مجموعاً در ۳۶ محور موافقت‌های بسیار اثرگذاری در تسهیل امر زائرین صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: در حوزه مسائل مرزی هم توافقاتی صورت گرفته است که از جمله آن در مورد گذرگاه‌ها و بازارچه‌های مرزی فعال و غیر فعال در سرتاسر مرزهای ایران و عراق قرار شد که ظرف یک ماه آینده جلسه مشترک برگزار شود همه این موارد تعیین و تکلیف شود.

پایان پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    2 1
    خدا جججججججججججججججججججججججججججونم منو اربعین به کربلا برسان
  • مجنون الحسین IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    2 0
    امام حسین دوستم نداری؟ خیلی عاشقتم به عشق تو نفس میکشم یه بار دیگه منو ببر کربلا خیلی دلم تنگه برات
  • مجنون الحسین IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    1 0
    امام حسین دوستم نداری؟ خیلی عاشقتم به عشق تو نفس میکشم یه بار دیگه منو ببر کربلا خیلی دلم تنگه برات
  • US ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    1 0
    اللهم الرزقنا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس