کد خبر 1573151
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
نشست امنیتی محرمانه رژیم صهیونیستی با مقام «ساف»

رسانه‌های عبری از نشست محرمانه مقامات رژیم صهیونیستی با دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) برای ممانعت از تشدید تنش در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری اعلام کردند تزاخی هانگبی، رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، رونن بار، رئیس شاباک و غسان علیان، هماهنگ کننده فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری سه‌شنبه به صورت محرمانه در تل‌آویو با حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و وزیر امور مدنی فلسطین دیدار کردند.

بر اساس گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی این دیدار با هدف ممانعت از تشدید تنش در کرانه باختری در راستای تلاش‌های مشترک برای آرام کردن اوضاع میدانی قبل از ماه رمضان بود. به دلیل انتقادات مکرر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تشکیلات خودگردان فلسطین خبر این دیدار از قبل در رسانه‌ها منتشر نشد و به صورت محرمانه برگزار شد.

این شبکه افزود ۲ طرف درباره موضوع روز بعد از جنگ غزه صحبت نکردند چرا که رژیم صهیونیستی معتقد است که تشکیلات خودگردان فلسطین با ساختار کنونی نمی‌تواند در اداره غزه بعد از جنگ شرکت کند.

حسین الشیخ در این دیدار خواهان دادن اجازه مجدد به کارگران فلسطینی برای ورود به اراضی اشغالی برای کاهش بحران اقتصادی شد.

مسؤولان رژیم صهیونیستی به وی اطلاع دادند که این پرونده بررسی خواهد شد و در یک دوره نزدیک یک مرحله آزمایشی انجام خواهد شد و کارگران فلسطینی که سنشان بالای ۴۵ سال است و برای یک دوره طولانی در داخل مناطق خط سبز کار می‌کردند بعد از انجام تحقیقاتی اجازه ورود به اراضی اشغالی به آن‌ها داده خواهد شد.

صحبت‌ها در اراضی اشغالی درباره خطر انفجار اوضاع در کرانه باختری و وقوع انتفاضه سوم به دنبال جنگ غزه افزایش یافته است.

همچنین تجاوزات شهرک نشینان و یورش‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهرها و کرانه باختری افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی هر روز به مناطق کرانه باختری یورش برده و ده‌ها فلسطینی را بازداشت می‌کند.

تعداد بازداشتی‌های فلسطینی در کرانه باختری از هفت اکتبر به ۶۸۷۰ نفر از جمله ۲۱۵ زن و بیش از ۴۰۰ کودک رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس