سرمربی اردن: قهرمانانه بازی کردیم/ به بازیکنانم گفتم به حریف بیش از حد احترام نگذارند

حسین عموته پس از صعود تیم ملی اردن به فینال جام ملت‌های آسیا گفت: به هر کس که امروز نقش داشت خصوصا بازیکنان تبریک می‌گویم.

به گزارش مشرق، سرمربی تیم ملی فوتبال اردن پس از برتری دو بر صفر شاگردانش مقابل کره جنوبی در بازی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در نشست خبری گفت: به همه تبریک می‌گویم. به هر کسی که امروز نقش داشت خصوصا بازیکنان تبریک می‌گویم. آنها نمایشی قهرمانانه داشتند. شاید ما از الان وارد فاز جدید فوتبال شده‌ایم.

او ادامه داد: در ابتدای جام از سختی‌های مختلفی صحبت کردم ولی ما عالی بودیم. با وجود این موفقیت، به زیرساخت، افزایش سطح بازیکنان و همچنین کار روی تیم‌های پایه نیاز داریم. وقتی به ژاپن و کره نگاه می‌کنید، بازیکنان گرانقیمت را می‌بینید. حال باید ببینیم که چطور می‌توانیم بازیکنانی بسازیم که در لیگ‌های مطرح بازی کنند.

عموته همچنین گفت: بیرون از اینجا به خبرنگاری گفتم که کره جنوبی ایکس‌فاکتور داشت. بر اساس پنج بازی گذشته، کره هشت گل خورد و یازده گل زد. پس می‌دانستیم می‌توانیم گل بزنیم. ما می‌دانستیم می‌توانیم دست به ضد حمله بزنیم. در نیمه اول پنج موقعیت داشتیم. وقتی گل اول را زدیم، گل دوم هم آمد و توانستیم از نتیجه محافظت کنیم.

او افزود: به عنوان مربی و بازیکن باید وظیفه‌مان را انجام بدهیم. همه چیز مهم است و حالا به فینال رسیده‌ایم و باید در سه روز به سرعت آماده شویم. انگیزه ما افزایش یافته و جزئیات خاصی وجود دارد که باید بهتر شویم. با کره در دور گروهی ۲-۲ کرده بودیم. به بازیکنانم گفتم که به حریف بیشتر از چیزی که نیاز است، احترام نگذارید.

عموته درباره اینکه آیا انتظار این درخشش را داشت، گفت: هیچکس چنین چیزی را انتظار نداشت؛ خصوصا من! من از مشکلات صحبت کردم. اینکه نتوانستیم خوب آماده شویم. حتی نتایج دوستانه‌مان خوب نبود. وقتی شما وارد زمین می‌شوید خیلی چیزها را مربی و هوادار را نمی‌تواند کنترل کند و در اختیار بازیکن است مثل شانس‌های مشابهی که یک بار گل می‌شود و یک بار نمی‌شود. در نتیجه متغیرهای زیادی وجود دارد. همان طور که گفتم در بازی اول مقابل کره اشتباه‌هایی داشتیم که امروز نداشتیم. نتیجه یک بازی بر اساس تلاش شما رقم می‌خورد.

او خطاب به مردم اردن هم گفت: ما وظیفه‌مان را انجام دادیم. در همه شرایط جدی بودیم. دستاورد امروز توسط همه کسب شد. همه افراد تیم، هواداران و مدیران در این نتیجه نقش داشتند. شاهزاده علی نقش روانشناس را در تیم ما داشت.

سرمربی تیم ملی اردن درباره عملکرد بازیکنان در تیم ملی هم اظهار کرد: همانطور که گفتم، مهم‌ترین چیزی که به بازیکنانم گفتم این بود که به کره جنوبی بیشتر از چیزی که باید احترام نگذارید. ما باید از حضور در زمین لذت ببریم، از هر ثانیه‌مان لذت ببریم. ما به‌شدت متمرکز هستیم. اینگونه به پیروزی رسیدیم.

عموته در پایان گفت: ما قبول کردیم که بازی را قوی شروع کنیم. می‌دانستیم که باید از توانایی‌هایمان استفاده کنیم. می‌دانستیم که باید حواسمان به دفاع باشد؛ چرا که از کیفیت کره جنوبی آگاه بودیم. همزمان حواسمان به حمله و دفاع بود. کره جنوبی یک تیم فوق‌العاده است که با کلینزمن می‌توانست به فینال برسد اما ما شایسته بودیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 1
    خداداد عزاداره
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ...
  • DE ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    عرب‌های لعنتی و فاسد،البته در فوتبال آسیا منظورم هست، فقط بلدند حق ایران را بخورند، همه اش توطئه بر علیه ایران، خدا نابودشان کند.
  • سید IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    اینا دیگه کین؟ اسم دروازبان یزید و اسم شاهزاده علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس