کد خبر 1572915
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
پاسخ وزارت بهداشت به ادعای مهاجرت گسترده پزشکان

معاون درمان وزارت بهداشت درباره آمار منتشر شده درخصوص مهاجرت پزشکان توضیح داد.

به گزارش مشرق، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت درباره آمار ضد و نقیض منتشر شده درباره مهاجرت پزشکان اظهار داشت: آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد اما وزارت امور خارجه باید این آمار را اعلام کند که چند نفر از کادر درمان مهاجرت کرده و به ایران بازنگشته‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی نمی‌توانند به طور قطعی اعلام کنند که هر خروج از کشوری به معنای مهاجرت است گفت: در این زمینه بزرگنمایی صورت می‌گیرد. به این جهت که هر شخصی که گوداستنتینگ یا سوءپیشینه دریافت می‌کند به این معنا نیست که مهاجرت می‌کند و به کشور بازنمی‌گردد بسیاری از این افراد به کشور برمی‌گردند.

کریمی با بیان اینکه ما باید نگران مهاجرت باشیم گفت: پزشکان سرمایه‌های انسانی کشور هستند و نیروی انسانی بسیار اهمیت دارند به دلیل اینکه کشور برای تربیت پزشکان هزینه و زمان زیادی صرف می‌کند و اینکه پزشک پس از طی کردن دوره تحصیل و کسب تجربه در کشور دیگری فعالیت کند خسارت است.

وی ادامه داد: ما باید برای ماندن پزشکان در کشور انگیزه ایجاد کنیم که در همین راستا اقداماتی نظیر برطرف کردن موانع صدور مجوز بخش خصوصی برداشته شد، تعرفه بخش خصوصی و دولتی یکسان شد و سقف پرداختی در مناطق محروم نیز برداتشته شده است. در شورای عالی بیمه نیز تعرفه ۴۶ درصد مصوب شده است که با اجرایی شدن آن بخشی از عقب ماندگی‌ها جبران می‌شود.

کریمی گفت: مهاجرت موضوع یک بعدی نیست و چند بعدی است، بحث امید به آینده مهم است و بعضا افرادی مهاجرت می‌کنند که درآمد خوبی دارند لذا باید به این موضوع توجه داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 0
    با سمه تعالی شاید عده ای فکرکنند علت مهاجرت درامد کم باشد باید گفت ایران بهشت درامدزائی است شاید فکرشود محدویت های اجتماعی علت مهاجرت است که باید گفت ایران مهد انواع آزادی ها است علت مهم این است درایران سلسله مراتب رشد به هم ریخته است و هرکس براساس تلاش و زحمت خود در رتبه های ثروت و قدرت و جایگاهها قرار نمی گیرد وجایگاهها بصورت غیر طبیعی و یک شبه تسخیر می شود افراد یک شبه وزیر رئیس و ثروتمند و دکترا و......می شوند این عدم رعایت جایگاهها و عدم تسخیر آن براساس زحمت وتلاش موجب فرار مغزها شده است حاکمیت قانون دوای درد است وهیچ کسی نباید برخلاف قانون عمل کند و هرکسی باید درحوزه تخصصی خود عمل کند
  • DE ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 0
    تاریخ ثابت کرده پزشکان در همه کشورها همیشه میتونن صاحب درامد خوب باشن. درامدو این حرفا بهانه شونه. علت اینکه یکدسته قلیل مهاجرت می کنند اینه که عرق ملی و عرق دینی ندارند ولی تا بخواهید عرق پول طبق طبق! اینعده یادشون میره چه پولهای کلان نفتی براشون خرج شده! از هزینه استاد و دانشگاه های تخصصی و آزمایشگاههای گرون قیمت تا اونهمه تجهیزات و خوابگاه ، دریافت هزینه دانشجویی ووووووووووو یکی از فساد مالی عده ای از پزشکان جرزن اینه متاسفانه با کسب درامد زیاد زیر بار پرداخت مالیات نمیرن! ناخن خشکن به استانهای محروم هم قدم رنجه نمی کنن! به مطب های لوکس معتاد شدن! توکشورهای غربی بانصب فیلترهای زیاد هرکی رو به رشته پزشکی راه نمیدن یکی از شروط معدل باید 20 باشه. هزینه تحصیلی دانشگاهی رشته پزشکی اکثرا بعهده خانواده هاشونه نه دولت. درایران چرا از خانواده های مرفه دانشجویان پزشکی شهریه دریافت نمیشه؟
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 0
    ایران بهشت پزشکان از نظر درامد است. مدرک پزشکی ما زا بخز جند کشور محدود مانند عمان و عراق کشوردیکری قبول ندارد در ان کشورهای ها درامد وزشکان کمتر از ایراتن است بجر موارذ بسیار محدود. مهاجرت پزشکان دروغ است آنها هم که مهاجرت می کنند در انحا یا پول ایران را خرج می کنند مثلا ةزمایش و با کلینیک خودشان که در ان بقیه کار می کنند با مشاعل عبر پزشکی در خارج دارن
  • تک سوار DE ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    وقتی نظام هویتش رو از دست بده هیچ کسی حاظر نیست بابت پشت میز نشستن آقازاده ها زندگیشو حروم کنه
  • US ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 0
    هر چیزی راه حلی داره. پزشک بدون داشتن مدرک و ریز نمرات بصورت رسمی در هی جایجهان مدرکش ارزشیابی نمی‌شود و نمی‌تواند کار کند. به دانشگاه و بی،ارستانها دستور دهید که به پزش آنی که درخواست ریز نمرات می‌کنند چیزی ارائه نکنند، یقینا این اولین گام یک پزشک برای خروج از کشور است. نمی‌شود که از امکانات و بودجه عمومی کشور برای تحصیل و کتاب و دانشگاه و غذا و اتوبوس و خوابگاه دانشجویی سالیان سال بهره برد و وقت بهره دهی بروی انور آب تخمت را بگذاری. هر کس که خواهند رفتن اونور ابه، بزارید بره اونور آب با هزینه خودش دکتر بشه و اونجا هر چقدر دلش خواست وایسه و پول در بیاره، چرا جامعه باید خسارت سالیانه چندین میلیارد دلار تنصیلت رایگان قشری رو بده که موقع هزینه از کیسه ملت نیخوره، و موقع درآمد فقط برای خودش میخواد و به ملت سود نمیده. چه دکتر، چه مهندس، چه... فرقی نمیکنه. بنظرم این باید بشه قانون که هر فارغ التحصیلی که میخواد مهاجرت کنه و ریز نمرات میخواد باید دوبرابر مدت تحصیل در کشور خدمت کرده باشه بعد بتونه بره، در غیر این صورت ریز نمرات رسمی و گواهی اشتعال براش به هیچ وجه صادر نشه.
  • نادر IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    1 0
    پزشگ وطن پرست هرگز برای بیگانه کار نمیکند انهایی که زرگری میکنند میروند انها عرضه خدمت به مملکت را ندارند باید پزشکان ایرانی وطن پرستی را از پزشکان غزه یاد بگیرند در ان شرایط وحشتناک خاک خود را ترک نمیکنند البته اکثریت پزشکان ایرانی مومن و وطن پرست هستند باید دستشان را بوسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس