باید پیشرفت‌های کشور بیان شود/ دشمن نقاط ضعف را بزرگ‌نمایی می‌کند

رییس‌جمهور گفت: باید پیشرفت‌های کشور دیده و بیان شود و به نسل جدید گفته شود تا امید در دل‌ها زنده شود و یأسی که دشمنان به دنبال آن هستند، شکست بخورد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (دوشنبه ۱۶ بهمن ماه) در همایش ملی روایت پیشرفت، اظهار کرد: باید پیشرفت‌های کشور دیده و بیان شود و به نسل جدید گفته شود تا امید در دل‌ها زنده شود و یأسی که دشمنان به دنبال آن هستند، شکست بخورد. دشمن می‌خواهد نقاط قوت و پیشرفت ما را به نحو دیگری جلوه دهد و نقاط ضعف را بزرگ نمایی کند.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز خیلی از رؤسای جمهور که وضعیت کشور و پارک‌های علم و فناوری ما را می‌بینند، تعجب می‌کنند که با این همه محدودیت چگونه ایران به این جایگاه رسیده است. پیشرفت‌های کشور به برکت حضور مردم، هدایت‌های رهبر انقلاب و به برکت اراده پولادین جوانان عزیز ایرانی است. بیان پیشرفت‌ها برای مردم امیدآفرین است، دشمن با امپراطوری رسانه‌ای و خبری خود به دنبال معکوس جلوه دادن نقاط ضعف و پیشرفت ماست.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی و دهه فجر، دهه امید است. امام (ره) می‌خواستند تحول ایجاد کنند و وضع موجود را به وضعیت مطلوب تبدیل کنند. آنچه امام خمینی (ره) برای انجام تحول در قانون اساسی انجام دادند، به این منتج شد که مردم به اصل جمهوری اسلامی رأی دادند. امامِ تحول و مردم تحول خواه تلاش کردند که این نظام تشکیل شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: در دهه دوم دشمنان توطئه کردند تا انقلاب اسلامی ما تثبیت نشود و یک قلم آن جریان نفاق و منافقین و به شهادت رساندن مردم و یک قلم دیگر آن هم جنگ تحمیلی بود، اما نقشه‌های آنان نقش بر آب شد. دهه سوم، دهه توسعه و پیام انقلاب برای منطقه و ملت‌های مسلمان در جای جای جهان بود و ملت‌های مختلف جهان از انقلاب ما آموختند که می‌توان استقلال خواهی، آزادی خواهی و حق طلبی را خواستار شد و بیداری اسلامی در منطقه را شاهد بودیم که یک تحول عظیم بود و مردم مسلمان منطقه اراده کردند که مسلمان زندگی کنند که این بیداری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی بود.

رئیسی ادامه داد: اگر روایت درست از جنگ تحمیلی ما وجود نداشته باشد و این موضوع درست تحلیل و تبیین نشود، مسائل مختلفی به وجود می‌آورد. وقتی در زمان جنگ تحمیلی آتش‌بس شد، برخی‌ها شروع به ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های نادرست و روایت‌های غیرصادقانه کردند. دفاع مقدس یک حرکت عظیم بود که هر چه برای آن فیلم، مستند و سریال بسازیم و کتاب بنویسیم، باز هم ظرفیت دارد. در دفاع مقدس، ملتی در مقابل کفر جهانی ایستاد؛ صدام نماد جریان استکباری بود که با انقلاب اسلامی به مقابله برخاست؛ همه دنیا با پول، سلاح و اطلاعاتی که به صدام می‌دادند در برابر ما ایستاده بودند.

وی متذکر شد: آنچه مردم ما در انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ برای آزادی قدس و حمایت از فلسطین فریاد زدند، امروز به گفتمان همه دنیا شده است. حقانیت این نگاه و موضع بر همه جهانیان روشن شده است. نسل جدید ما بدانند کجا بودیم، کجا هستیم و با هدف مهمی که امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب‌اسلامی ترسیم کردند به کجا خواهیم رفت.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز باید روایت‌گری درستی از پیشرفت‌های بسیاری که در کشور داشته و داریم صورت بگیرد؛ این روایت‌ها سبب می‌شود دشمنان ناامید شوند و دوستان امیدوار؛ اگر روایت نکنیم، روایت‌مان خواهند کرد؛ اگر روایت صادقانه از پیشرفت‌های کشور نشود، دیگران به نحوی روایت می‌کنند که با واقعیت فاصله بسیاری دارد. بیانیه حکیمانه گام دوم را دقیق بخوانید، بیانیه گام دوم گزارش کاملی از پیشرفت‌های کشور و ارائه واقعیت‌هایی از انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات کشور است.

وی اظهار کرد: ملت ایران متوقف نمی‌شود که دشمنان با ندادن ابزار و اعمال تحریم‌ها در پی توقف ما هستند. دشمن می‌خواست که ما نفت صادر نکنیم و رونق از تجارت این کشور برود، اما امروز ما کار خودمان را می‌کنیم، به طوری که تجارت ما در منطقه رکورد زده است. همزمان در جنگ اراده‌ها و جنگ روایت‌ها هستیم. در جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران بر مستکبران پیروز شده و این پیروزی را باید روایت کرد تا آنها روایت نکنند؛ اگر روایت نکنیم، روایت می‌شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    32 1
    منظور از پیشرفت کشور همان اختلاس و حقوق نجومی به افراد بی لیاقت و غیره هست.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      من ایرانی‌‌ام و درکنار صدها شاخصه که ایرانی بودن را برایم یک ارزش می‌کند، افتخار می‌کنم که کشور عزیزم ایران؛ با حفظ شرافت، آزادگی و استقلال هویت: اولین جایگاه جهان در: ۱- تولید داروی گیاهی مقابله با ایدز ۲- داروی گیاهی درمان روماتیسم ۳- داروی گیاهی زخم پای دیابتی ۴- ساخت پروتز عصبی ۵- پیوند نای و زیست مصنوعی تک‌مرحله‌ای ۶- تولید پودر استخوان ۷- تولید ایمپلنت چشمی ۸- تولید قطعه تلسکوپ رصدخانه ۹- تولیدکننده میتونین ۱۰- حوزه فناوری نانو ۱۱- راه‌انداز شیره چهارراه نفتچ اولین جایگاه منطقه در: ۱- در ساخت تانک ۲- ساخت استارتر هواپیما ۳- پژوهش‌های هسته‌ای ۴- تولید پرینتر سه‌بعدی میکروسکوپی۰ مقام اول خاورمیانه ۵- رتبه علمی و پژوهشی و ثبت اختراع در میان کشور‌های اسلامی ۶- تولید افشانه پاک در آسیا ۷- لوله‌های چدنی ۲ هزار میلیمتری در آسیا. دومین جایگاه جهان در: ۱- تولید هواپیما‌های استراتژیک خورشیدی ۲- تکنولوژی بیودیزل ۳- پهپاد رادارگریز ۴- فناوری تشخیص هویت از روی چشم ۵- ساخت دریچه قلب ۶- درمان تالاسمی با پیوند مغز و استخوان ۷- تولید کارتریج‌های نامرئی ۸- تولید نانودارو در جهان ۹- تولید داروی تزریقی ضدسرطان ۱۰- ساخت کیت ارزان و سریع برای درمان بیماری‌های لثه سومین جایگاه جهان در: ۱- تولید دکل انتقال برق ۲- دانش تبدیل گاز به بنزین ۳- فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی ۴- استخراج سلول‌های بنیادی از دندان شیری ۵- درمان نازایی ۶- تولیدکننده داروی بیماری ام‌اس چهارمین جایگاه جهان در: ۱- تولید و ساخت موشک‌های دوربرد ۲- فناوری نوین درمان ناشنوایی ۳- تولیدکننده بیواتانول ۴- دارو‌های بیوتکنولوژیک پنجمین جایگاه دنیا در: ۱- المپیاد‌های جهانی ۲- تولید داروی انعقاد خون ۳- سازنده روبات انسان‌نما ۴- ارتش سایبری ۵- در مسابقات علمی ۶- دستیابی به فناوری و دانش کامل چرخه سوخت هسته‌ای ۷- تعمیرکابل‌های فیبر نوری در اعماق دریا ششمین جایگاه جهان در تولید زیردریایی هفتمین جایگاه جهان در: ۱- حوزه نانوتکنولوژی ۲- منعقدکننده‌های موضعی خون برای متوقف کردن خونریزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن هشتمین جایگاه جهان در: ۱- قدرت‌های فضایی دنیا ۲- تولیدکننده اورانیوم ۲۰ درصد نهمین جایگاه جهان در چرخه کامل فضایی دهمین جایگاه جهان در: ۱- صاحبان بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های جهان‌ ۲- در انجماد و نگهداری سلول‌های بنیادی جنسی ۳-
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      دهمین جایگاه جهان در: ۱- صاحبان بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های جهان‌ ۲- در انجماد و نگهداری سلول‌های بنیادی جنسی ۳- فناوری لیزر ۴- ساخت توربین ۵- پیوند ریه ۶- تولیدکننده دستگاه تصویربرداری دیجیتال اشعه ایکس یازدهمین رتبه جهانی تولید علم در: ۱- رشته مهندسى هوا فضا ۲- رشته انرژى اتمى ۳- رشته شیمى چهاردهمین رتبه جهانی تولید علم در رشته بیوتکنولوژى شانزدهمین رتبه جهانی در: ۱- ثبت مقاله علمی ۲- تولید علم در رشته نانو و نانو تکنولوژی نوزدهمین رتبه جهانی تولید علم در: ۱- رشته پزشکى ۲- رشته فیزیک و نجوم به عنوان یک ایرانی به خودم می‌بالم که کشورم یکی از: ۱- کشور‌های سازنده کشتی اقیانوس‌پیما ۲- طراح و تولیدکننده ماهواره‌بر ۳- طراح و تولیدکننده توپ دریایی، توانمند در تولید رادیودارو ۴- طراح و تولیدکننده موشک دوش‌پرتاب ۵- طراح و تولیدکننده خودروی تاکتیکی در حوزه نظامی ۶- طراح و تولیدکننده سلاح ملی خیبر ۷- طراح و تولیدکننده مسلسل، خمپاره‌انداز، تیربار، نفربر و تانک ۸- پیشگام مهندسی ژنتیک ۹- مجهز به آزمایشگاه جنگنده، متخصص در پیچیده‌ترین جراحی‌های مغز ۱۰- متخصص در سخت‌ترین عمل‌های جراحی و اورولوژی ۱۱- متخصص در سخت‌ترین عمل جراحی رفع نقص مادرزادی۰ ۱۲- متخصص در اجرای پیوند سلول‌های بنیادی قرنیه چشم ۱۳- تولیدکننده خودروی بدون سرنشین ۱۴- تولیدکننده موشک بالستیک ۱۵- تولیدکننده ناوشکن ۱۶- تولیدکننده جنگنده ۱۷- تولیدکننده بالگرد شکاری‌ ۱۸- تولیدکننده زیردریایی ۱۹- متخصص در کشف ژن نابینایی ۲۰- تولیدکننده روبات هوشمند دستیار جراح ۲۱- تولید دستگاه حفاری نفت و گاز ۲۲- سازنده توربین نیروگاه برقابی ۲۳- خودکفا در تولید کیک زرد ۲۴- تولیدکننده سریع‌ترین اژدر رادارگریز ۲۵- بزرگ‌ترین حوضچه تعمیر و ساخت کشتی در خاورمیانه ۲۶- توانمند در ارسال موجود زنده به فضا ۲۷- تولید لباس‌های فضانوردی ۲۸- مجهز به تکنولوژی انحراف موشک کروز ۲۹- تولید قایق پرنده رادارگریز با سرعت ۸۵۱کیلومتر ۳۰- جزو ۱۴ سازنده توربین‌های بادی بزرگ همه این رتبه‌های پیشرفت، محصول انقلاب اسلامی و افتخارآمیز است اما از همه مهم‌تر این است که ایران اسلامی من، تنها و تنها کشوری است که در طول ۴۴ سال گذشته نه به کشوری زور گفته و نه زیربار حرف زور رفته؛ در ۴۴ سال گذشته در دهان نظام سلطه زده و به ملت‌های مورد ستم دنیا نشان داده که بدون پذیرش سلطه،
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      به عنوان یک ایرانی به خودم می‌بالم که کشورم یکی از: ۱- کشور‌های سازنده کشتی اقیانوس‌پیما ۲- طراح و تولیدکننده ماهواره‌بر ۳- طراح و تولیدکننده توپ دریایی، توانمند در تولید رادیودارو ۴- طراح و تولیدکننده موشک دوش‌پرتاب ۵- طراح و تولیدکننده خودروی تاکتیکی در حوزه نظامی ۶- طراح و تولیدکننده سلاح ملی خیبر ۷- طراح و تولیدکننده مسلسل، خمپاره‌انداز، تیربار، نفربر و تانک ۸- پیشگام مهندسی ژنتیک ۹- مجهز به آزمایشگاه جنگنده، متخصص در پیچیده‌ترین جراحی‌های مغز ۱۰- متخصص در سخت‌ترین عمل‌های جراحی و اورولوژی ۱۱- متخصص در سخت‌ترین عمل جراحی رفع نقص مادرزادی۰ ۱۲- متخصص در اجرای پیوند سلول‌های بنیادی قرنیه چشم ۱۳- تولیدکننده خودروی بدون سرنشین ۱۴- تولیدکننده موشک بالستیک ۱۵- تولیدکننده ناوشکن ۱۶- تولیدکننده جنگنده ۱۷- تولیدکننده بالگرد شکاری‌ ۱۸- تولیدکننده زیردریایی ۱۹- متخصص در کشف ژن نابینایی ۲۰- تولیدکننده روبات هوشمند دستیار جراح ۲۱- تولید دستگاه حفاری نفت و گاز ۲۲- سازنده توربین نیروگاه برقابی ۲۳- خودکفا در تولید کیک زرد ۲۴- تولیدکننده سریع‌ترین اژدر رادارگریز ۲۵- بزرگ‌ترین حوضچه تعمیر و ساخت کشتی در خاورمیانه ۲۶- توانمند در ارسال موجود زنده به فضا ۲۷- تولید لباس‌های فضانوردی ۲۸- مجهز به تکنولوژی انحراف موشک کروز ۲۹- تولید قایق پرنده رادارگریز با سرعت ۸۵۱کیلومتر ۳۰- جزو ۱۴ سازنده توربین‌های بادی بزرگ همه این رتبه‌های پیشرفت، محصول انقلاب اسلامی و افتخارآمیز است اما از همه مهم‌تر این است که ایران اسلامی من، تنها و تنها کشوری است که در طول ۴۴ سال گذشته نه به کشوری زور گفته و نه زیربار حرف زور رفته؛ در ۴۴ سال گذشته در دهان نظام سلطه زده و به ملت‌های مورد ستم دنیا نشان داده که بدون پذیرش سلطه، نه تنها می‌شود زندگی کرد که تنها راه پیشرفت هم همین است. منبع: کتاب صعود چهل ساله (دکتر راجی) صرفا برگرفته از منابع آماری "بین المللی"
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 7
    ۵۰ سال پیش ۵۰ سال از کره جنوبی جلو بودیم حالا ۵۰ سال از کره جنوبی عقب هستیم حالا شاید با شمالی مساوی باشیم
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      8 0
      از کجات این حرفها رو در میاری آخه!!!!!!!!!!!50سال پیش چی داشتی آخه؟؟؟ پزشکهای وارداتی! سلاحهای وارداتی!مستشاران ارباب آمریکایی وارداتی! بذل و بخشش های فراوان به انگلیس و ...! بذل و بخشش خاک و جزیره! فقر، بیکاری، فساد، ذلت و ...
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    4 0
    نقاط ضعف به اندازه کافی بزرگ هستند نیاز به بزرگنمایی ندارند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس